35 Reacties
4 maanden geleden
Inderdaad wat was je idee hier? Ik snap het hele verhaal niet😂.
40 seconden is erg kort en als je kindje zich nu niet anders gedraagt dan normaal zal er wel niks gebeurd zijn. Beetje relativeren.
4 maanden geleden
Reactie op LOESJE212
Het was een oma met meerdere kinderen, misschien dacht ze wel dat die van j ...
Nee ze maakte praatje met me hoor maar mn kind pakte zijn hand dus ik er achteraan bj alle diettjes kijken maar aan t eind dacht ik ik wacht wel ze draaien weer om want loopt dood
4 maanden geleden
Ik voel me er nu heel slecht onder, terwijl ik altijd heel erg goed juist op hem let enzo. En ik vraag me nu af het leek super onschuldig maar doordat ik even geen zicht had voel ik me ineens super naar erover. Is dit nodig of gebeurd dit en is dit gewoon een wake up call voor niet meer met andrre mensen laten lopen (ben daar altijd bij uiteraard)
4 maanden geleden
Waar denk je aan? Wat kan er in 40 seconde gebeuren?
En dan ook nog een oma....
Verder zou ik voortaan wel voorkomen dat je kindje zomaar meeloopt, ook naar een vreemde (oma) en je kindje is dit heel goed uit te leggen dat ze het ws goed bedoeld maar je je kindje niet wil leren met vreemden mee te lopen. Een volgende keer is het wel iemand met verkeerde bedoelingen.
Een goede les om je kindje te leren nooit zomaar met mensen mee te lopen die hij niet kent.
4 maanden geleden
Grootste deel van de mensen (ik durf zeggen 99,9%) heeft geen kwade bedoelingen. En in 40 seconden kan er haast niets gebeuren.
Is het overigens normaal op een kinderboerderij om met andermans kinderen om te gaan? Gezien je zelf ook bij een ander kindje stond? Of was dat andere kindje ook van jou? Maar waarom liep die vrouw dan met jou kind en waar waren haar kleinkinderen dan? Zoveel vragen nu 😅
4 maanden geleden
je kan je kind beter niet mee laten lopen met een vreemd persoon, als het 40 seconde was is er vast niks gebeurd. je komt op mij wat warrig over, voel jij je ook zo? misschien is er wat aan de hand met je mentale gezondheid, ik bedoel dit niet als oordeel maar deel dit omdat je er misschien iets mee kan of je aanspoort om de juiste soort hulp te krijgen❤️
4 maanden geleden
Niks aan de hand lijkt mij. Meeste mensen zijn ok! En je was vlakbij
4 maanden geleden
Maar voor jouw zoon was dit geen wildvreemde, het was een vrouw waar jij zelf ook een praatje mee maakte.
Niet uit onveiligheid maar gewoon nieuwsgierig: Ik snap vooral niet zo goed waarom zij zijn hand pakt en jij hem laat mee lopen om het zelf van een afstand te gaan bekijken. Als je met iemand een leuk praatje hebt dan loop je toch met je kind mee?
4 maanden geleden
Reactie op Kalimsv
Ik voel me er nu heel slecht onder, terwijl ik altijd heel erg goed juist o ...
Zou me er nu niet druk om maken. Die oma heeft echt niets gedaan. Zou zelf idd wat raar hebben gekeken als een onbekend iemand met mijn kind aan de wandel gaat, terwijl ik er naast sta..
Maar uiteindelijk zal kind ook moeten leren niet met allerlei mensen zomaar mee te gaan (ook niet na een praatje). Vooral als je een sociaal kind hebt.
4 maanden geleden
Snap dat je je druk maakt, maar wat de rest zegt. In die paar seconden is echt niets gebeurd! Maar het is een goede leerschool om met je kindje in gesprek te gaan over ‘vreemden’. Mooi aanknopingspunt om op een leeftijdsadequate manier het gesprek aan te gaan dat je graag wil voeren, namelijk: altijd bij mama in het zicht blijven.
4 maanden geleden
Reactie op Rugworth
Ik denk dat je dit niet echt kan verwachten op die leeftijd, maar vooral al ...
Ik denk dat je ‘het gesprek’ en ja, dat is mega simpel op deze leeftijd al vanaf 0 kan beginnen. 2,5 is zeker een leeftijd om als ouder in te grijpen, maar je kan het zeker bespreken in simpele woorden.
4 maanden geleden
Reactie op GewoonGeer
Ik denk dat je ‘het gesprek’ en ja, dat is mega simpel op deze leeftijd al ...
En daarmee bedoel ik zéker niet dat je dan ook mag verwachten dat een 2,5 jarige dat niet meer zou doen, dat verwacht ik van mijn 3,5 jarige ook nog niet.
4 maanden geleden
Reactie op Kalimsv
Ik voel me er nu heel slecht onder, terwijl ik altijd heel erg goed juist o ...
Heel begrijpelijk dat je je zo voelt hoor mama. Het overviel je en je wist even niet hoe te reageren. Snap ik. Volgende x niet denken aan wat andere van je vinden, maar je kind. Dit bedoel ik oprecht niet gemeen!
Dus niet, “oh wat zou die oma ervan vinden als ik opeens heel brutaal zeg “laat m’n kind los!”
Maar gewoon je kind “beschermen” er lopen teveel gekken rond, ook zonder boeven pak
Voor nu vergeet het, het is gebeurd, niks aan te doen. Nu weet je iig hoe je het de volgende x kan aanpakken. Wees niet te hard op jezelf!
4 maanden geleden
Een kind van 2,5 zal altijd machteloos staan tegen de argumenten van een aardig lijkend iemand om mee te wandelen. Dat kan je haar nog niet leren. Maar 40 sec.? Dat is echt niks. Joh. Ik raakte mijn peuters af en toe kwijt in de binnenspeeltuin. Deze mevrouw heeft nooit de intentie gehad om echt weg te gaan toch? Aangezien ze zo snel weer terug kwam.