48 Reacties
6 jaar geleden
Ik neem wel de kinkhoest inenting. Moet 7 april. Dit wegens dat ik bij een kleintje in de familie heb gezien hoe erg kinkhoest kan zijn. Kon amper adem halen en nu jaren later heeft die nog soms een puffer nodig vooral met een lichte griep komt de benauwdheid akelig terug. Andere kinderen snotteren een beetje maar bij deze is het soms wakker worden en naar adem happen. Waarschijnlijk blijvende beschadigingen in de longen van de kinkhoest. En dat na 7 jaar nog. Moet er toch niet aan denken dat mijn kleine dat krijgt en je het kon voorkomen.
6 jaar geleden
Ik heb heb hem 2wk geleden gehaald. Afgezien van een stijve arm nergens last van gehad. Ik heb zelf als puber kinkhoest gehad en het was heel naar. Ik was toen erg bang om te stikken, kreeg door de extreme hoestbuien geen lucht. Was er ook pas na 4 maand van af! Deze ervaring wil ik mijn kindje graag besparen. Het is een veilig vaccin wat goed is getest. Je hoeft niet bang te zijn dat er nare bijwerkingen van komen. Ik vind het sowieso slim om je kindje te vaccineren, ook als het is geboren. Zo bescherm je niet alleen je kindje maar ook de rest van jullie omgeving!
6 jaar geleden
Hi! Als je twijfels hebt kun je altijd bellen met het RIVM voor meer informatie. Ik kan mij voorstellen dat je misschien vragen hebt over de stoffen die ingespoten worden, of ze kunnen je informeren over de mogelijke bijwerkingen en andere vragen waar je wellicht mee zit. Er is op internet veel te vinden over vaccineren, wel altijd te bronnen goed controleren, en de onderzoeken goed na te checken. Op basis daarvan kun je een keuze maken waar jij je goed bij voelt.
6 jaar geleden
Ik heb het vorige week dinsdag gehaald, de vrouw van het consultatiebureau gaf aan dat ik en mijn kindje allebei beschermt zijn en dat het je kleine een prikje minder scheelt als hij/zij geboren is. Prik deed totaal geen pijn en geen bijwerkingen gehad alleen de volgende dag klein beetje spierpijn op de plek. Ze geven aan dat het niet veel voorkomt dat een baby kinkhoest krijgt maar ik heb zoiets als mijn kind het krijgt en er schade aan overhoudt dan kan ik mezelf wel voor me kop slaan dat ik het niet gedaan zou hebben. Ze geven het niet zomaar uit denk ik zo.
6 jaar geleden
Reactie op JovL1988
Ik neem wel de kinkhoest inenting. Moet 7 april. Dit wegens dat ik bij een ...
Oh jeetje dat is wel lastig ja. Misschien twijfel ik wel omdat ik t nooit heb meegemaakt. Zelf nniet en ook in mn omgeving niet. Dus ik weet dat t wel heftig kan zijn maar verder weet ik niet hoe en wat en of t inderdaad schadelijk blijft voor een kindje.
6 jaar geleden
Reactie op Maeve266
Waarom twijvel je? Heb je het ooit zelf gehad? Ik wel... wens je niemand to ...
Hi. Ik twijfel omdat ik niet weet of t echt nodig is en k nie weet wat er daadwerkelijk ingespoten wordt en hoe de bijwerkingen zijn. Wat t op lange termijn doet enzovoort. Daarnaast heb ik t self ook niet eerder meegemaakt en ook niet in mn omgeving dus k weet er weinig over ondanks dat ik er veel over gelezen heb vind ik t nog niet genoeg om te zeggen ja ik wil het wel.
6 jaar geleden
Ik neem hem zeker wel. Ik begrijp je twijfel eerlijk gezegd ook niet. Als je het niet weet, zoek het dan op via het RIVM. Maar weet dat Nederland heel streng is in het toelaten van inentingen en dat het uitvoering is getest. Het beschermt jou en je kindje, dus waarom niet?
6 jaar geleden
Ik ben denk ik 1 van de weinige die hem bewust niet neemt. Mijn verloskundige was er ook niet laaiend over. Je kleintje krijgt de prik uiteindelijk nog bij 1/2 maanden. Plus het is niet bewezen dat het ook echt 100% tegen gaat. Zelf verkies ik nu mijn gezonde zwangerschap, lees toch best veel dat meiden er laat van hebben/verhoging. Alle kindjes een half jaar terug doen het ook goed dus ik zelf zie niet het nut in om het nu maar ineens wel te doen! Liever dat er eerst meer onderzoek gedaan word.
6 jaar geleden
Reactie op Olifantje-24
Ik ben denk ik 1 van de weinige die hem bewust niet neemt. Mijn verloskundi ...
Ik ben ook een van die weinige. Het is lastig om er voor uit te komen omdat vele de keuze misschien niet begrijpen. Maar het RIVM geeft zelf aan dat de vaccinatie niet 100% werkzaam is. Ik vond het ook geen prettig idee om een ongeboren kind al een cocktail van stoffen(op te vragen bij rivm) binnen te laten krijgen via de navelstreng.
6 jaar geleden
Wat ik wel weet is dat het een combinatie prik is. Het is voor kinkhoest. Polio en tetanus. Alleen de kinkhoest komt bij de kleine. Bij de ene deel van de fam is vaccineren heel normaal de andere deel is er juist finaal op tegen. En aan die kant heb ik al gezien wat kinkhoest en mazzelen kunnen doen bij een kind ook streptokokken en meningokokken heb ik van gehoord en hersenvlies ontsteking zie ik de gevolgen ook bij iemand de meeste van die ziekehuis bezoeken en de afschuwlijke schades van die ziekten hadden voorkomen kunnen worden door vaccineren. En dan te bedenken dat ze er nog steeds op tegen zijn omdat ze het niks vinden dat er dode virussen/ziektes in je worden gespoten. Terwijl daardoor je lichaam het kan herkennen en er immuun door kan worden of het een stuk minder ernstig word. De ziekte zelf krijg je niet het zorgt er alleen voor dat het lichaam het herkent. En hun nemen liever het risico dat het kind het echt krijgt dan word het ook immuun maar als je kijkt hoe erg de gevolgen soms zijn snap je niet waarom ze dat risico willen lopen. Een gezond iemand is daardoor nu volwassen maar heeft nog de hersens van een 3 jarige. Anderen zijn erg ziek geweest met schade aan longen. En weer anderen lagen bijna dood op het ic. Als je denkt mijn kind krijgt het toch niet dan word je niet blij als er weer een uitbraak komt en je kind het wel krijgt. Ik wil iedergeval nooit het gevoel krijgen van wat als ik wel alles had gedaan. Want door deze ervaringen ga ik ook echt alles doen wat ik kan. En dan maakt het me ook niks uit wat een deel van de fam erover denkt. Die kleine in mn buik is onze verantwoordelijkheid en als ze iets krijgt wat ik had kunnen voorkomen zijn wij daar degene van die gefaald hebben en de kleine zal dan met de gevolgen moeten leven