11 Reacties
7 maanden geleden
Is ook het eerste waar ik aan dacht, heeft hij ook buikpijn in de nacht als je de melk een keer weglaat? Met name de bovenste 3 klachten komen geloof ik aardig overeen met wat ik weet van mensen uit mijn omgeving met een lactose intolerantie. Maar zover ik weet horen daar geen huidklachten bij. Volgens mij heeft je kleine de pech 2 problemen tegelijk te hebben 🫤
7 maanden geleden
Reactie op melci
Nou, volgens chatgpt en natuurlijk ook mijn eigen bevindingen kom ik uit op ...
Er zijn 3 opties zag ik, zie website van MDL fonds (vroeger maag lever darm stichting): https://www.mdlfonds.nl/chronische-ziekten/lactose-intolerantie/#diagnose
7 maanden geleden
Reactie op melci
Dr browns fles gebruikt ze sinds baby af aan, waar zou ik op moeten letten? ...
Nou ik vraag me dit af omdat als ze na elke slok boert, ze misschien op bepaalde manier te veel lucht binnen krijgt. Dat ze daardoor boert en misschien ‘s nachts daardoor ook last heeft van lucht in de buik
7 maanden geleden
Klinkt als lactose intolerantie inderdaad. Dit kan ook later pas komen en je kunt er ook weer overheen groeien. Ik zou stoppen met melk want eigenlijk hebben ze dit niet meer nodig.
Onze zoon dronk ook nog best lang melk. Maar zonder moeite cold turkey gestopt hij krijgt wat water voor het slapen. Hij heeft nooit meer om zijn melk gezeurd eigenlijk
7 maanden geleden
Reactie op Sjakie88
Klinkt als lactose intolerantie inderdaad. Dit kan ook later pas komen en j ...
Er zijn inderdaad genoeg alternatieven om toch de voedingsstoffen van melk binnen te krijgen, maar veel minder/geen lactose.