11 Reacties

7 maanden geleden

Misschien last van lactose. Ik zou zelf proberen om even lactosevrij of zoveel mogelijk lactosevrij te geven. Kijken wat het doet.

7 maanden geleden

Is ook het eerste waar ik aan dacht, heeft hij ook buikpijn in de nacht als je de melk een keer weglaat? Met name de bovenste 3 klachten komen geloof ik aardig overeen met wat ik weet van mensen uit mijn omgeving met een lactose intolerantie. Maar zover ik weet horen daar geen huidklachten bij. Volgens mij heeft je kleine de pech 2 problemen tegelijk te hebben 🫤

7 maanden geleden

Is de speen/fles wel goed?

7 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Is de speen/fles wel goed?
Dr browns fles gebruikt ze sinds baby af aan, waar zou ik op moeten letten?

7 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Is ook het eerste waar ik aan dacht, heeft hij ook buikpijn in de nacht als ...
Nou, volgens chatgpt en natuurlijk ook mijn eigen bevindingen kom ik uit op kma/lactose intolerantie en een eventuele allergie. Maar hoe kan ik dit in godsnaam laten testen?

7 maanden geleden

Reactie op melci

Nou, volgens chatgpt en natuurlijk ook mijn eigen bevindingen kom ik uit op ...
Er zijn 3 opties zag ik, zie website van MDL fonds (vroeger maag lever darm stichting): https://www.mdlfonds.nl/chronische-ziekten/lactose-intolerantie/#diagnose

7 maanden geleden

Reactie op melci

Dr browns fles gebruikt ze sinds baby af aan, waar zou ik op moeten letten? ...
Nou ik vraag me dit af omdat als ze na elke slok boert, ze misschien op bepaalde manier te veel lucht binnen krijgt. Dat ze daardoor boert en misschien ‘s nachts daardoor ook last heeft van lucht in de buik

7 maanden geleden

Klinkt als lactose intolerantie inderdaad. Dit kan ook later pas komen en je kunt er ook weer overheen groeien. Ik zou stoppen met melk want eigenlijk hebben ze dit niet meer nodig. Onze zoon dronk ook nog best lang melk. Maar zonder moeite cold turkey gestopt hij krijgt wat water voor het slapen. Hij heeft nooit meer om zijn melk gezeurd eigenlijk

7 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Klinkt als lactose intolerantie inderdaad. Dit kan ook later pas komen en j ...
Er zijn inderdaad genoeg alternatieven om toch de voedingsstoffen van melk binnen te krijgen, maar veel minder/geen lactose.

VRIEND

7 maanden geleden

Je kan altijd gewoon even 2 weken haverdrink of sojamelk proberen. Dan zie he snel genoeg of dit effect heeft. Is wel even wennen aan smaak

7 maanden geleden

Ik herken deze klachten bij mezelf. Bij mij helpt het wanneer ik lactose vrije yoghurt etc neem. Ik heb geen volledige intolerantie, maar wanneer ik er rekening mee hou, merk ik direct verschil.