10 Reacties

18 uur geleden

Wij zijn vier weken naar Ierland geweest en rondgetrokken. Was prachtig. Heerlijk op het strand gespeeld

15 uur geleden

haha nou ik vind 20 graden ‘koud’ dus niet zo snel wat jij zou kiezen. Maar ik vind het wel een hele brede zoekvraag, wil je vliegen of met de auto? Budget ongeveer? Want ik denk meteen aan Canada, maar Italie kan ook… Wil je in huisje, hotel, rondtrekken?

11 uur geleden

Haha oh ja, dat is wel handig om erbij te zetten. We denken aan een verre reis, dus met het vliegtuig en dan rondreis maken daar dus niet op één plek blijven. We zaten inderdaad te denken aan Canada maar ook bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland, Japan of Zuid-Korea. En 25 graden mag ook nog wel soms, maar niet de hele tijd want dan wil m'n vriend het liefst alleen maar onder de airco zitten haha.

11 uur geleden

In Zuid Afrika verschillende jonge gezinnen tegen gekomen met leeftijden zoals jouw kindjes, die zo'n rondreis deden. Kijk eens op de insta van de kleine globetrotter, hebben ook een site met verschillende ervaringen van heel veel mooie reizen!

11 uur geleden

Reactie op kusRens

In Zuid Afrika verschillende jonge gezinnen tegen gekomen met leeftijden zo ...
Bedankt voor de tip! Hoe vond je het qua veiligheid in Zuid-Afrika? Mijn vriend hoort van Zuid-Afrikaanse collega's dat het qua veiligheid achteruit gaat de laatste jaren

3 uur geleden

Reactie op Dancinggirl

Bedankt voor de tip! Hoe vond je het qua veiligheid in Zuid-Afrika? Mijn vr ...
Wij zijn alleen op de toeristische plekken geweest en heb me nergens onveilig gevoeld. Ik vond Johannesburg minder fijn, en ook geen leuke stad daardoor, daar alleen geweest voor de vlucht. Wel alles onderweg met de auto gedaan ook vanwege de dieren! Maar zijn echt fijne plekken zoals St. Lucia en Oudtshoorn waar we super veel gezinnen zijn tegengekomen.

1 uur geleden

Reactie op kusRens

Wij zijn alleen op de toeristische plekken geweest en heb me nergens onveil ...
Ok klinkt goed!

18 minuten geleden

Ik vond de vliegreis naar nieuw Zeeland heel erg pittig zonder kinderen. Ik zou dat niet zo snel doen met kinderen. Mocht je er wel voor kiezen, dan zou ik een eiland kiezen. Wij hebben beide eilanden in 4 weken gedaan. Dit was echt te gehaast en niet leuk.

8 minuten geleden

Reactie op kusRens

In Zuid Afrika verschillende jonge gezinnen tegen gekomen met leeftijden zo ...
Wij kwamen 1,5 jaar geleden (26w zwanger toen) in zuid afrika ook véél gezinnen tegen met jonge kinderen (babies in draagzakken en dreumessen/peuters/kleuters). Wij vonden het wat betreft veiligheid helemaal prima te doen. Snachts niet over straat gaan lopen (in een heel specifiek aantal buurten kan dit nog wel maar zou het voor het gemak gewoon algeheel niet doen) en verder eigenlijk niets bijzonders. Buiten de steden in lodges etc is het al helemaal geen issue, ook de dorpjes langs de tuinroute waren savonds nog prima te doen met alleen op straat lopen. Oftewel: lekker gaan dus! Ook te overwegen: namibie! Echt waanzinnige natuur. Zou er zo naar terug willen (en nog eens en nog eens haha). Wordt ook wel het ‘afrika voor beginners’ genoemd omdat het reizen zo makkelijk is daar. Moet je wel van roadtrippen met een 4x4 houden (de wegen zijn prima te doen hoor en zelfs grotendeels ook met een gewone auto, ondanks dat er maar een klein deel vd wegen geasfalteerd is, je kán wel avontuurlijk 4x4 rijden)