26 Reacties
2 jaar geleden
Wij oefenden thuis met allerlei dingen, een krukje, een loopkar alles wat je maar in huis kon schuiven. Verder ook als we beiden thuis waren proberen loslopen te oefenen (van de ene ouder naar de andere ouder). En je kan de loopkar even meenemen naar een plekje met bestrating waar het wat rustiger is. Wij hebben ook veel buiten geoefend met de loopkar.
2 jaar geleden
Mijn zoon wilde ook niet met de loopkar lopen, ook niet aan de hand. Ik heb hem maar gelaten en dus niet geoefend. Op een dag stond hij op en liep.
Ik zou dus niks forceren, het komt echt wel, ze is pas 14 maanden dus geen haast.
2 jaar geleden
Laat ze maar lekker doen zoals ze nu doet, komt vanzelf wel. Vooral niet pushen of forceren. Jouw dochter doet het al goed. En als ze niet achter de loopkar wil is dat toch niet erg?
2 jaar geleden
Naar een speeltuintje gaan
Een salontafel of bank precies op handhoogte van je kind zodat ie daaraan kan vasthouden
Handjes vasthouden en om en om andere beentje voor zetten
Voeten op jouw voeten en dan stapjes zetten
Ze hebben nog niet veel ruimte nodig om te oefenen hoor
Tot 18mnd is alle variatie normaal heb ik me laten vertellen. Bij 18mnd is het goed om een check te doen bij een fysio gewoon voor het geval dat
Maar de een leert lopen met 9mnd (ja echt heb ik een keer gezien) en de ander met 2jr. Het is allemaal normaal
2 jaar geleden
Wij hebben hem eerst goed leren lopen langs de meubels. En het over stappen van de eene meubel na het andere meubel . Mij man achter hem en ik aan het einde van de meubel . Daarna ging het vanzelf en houden hij zichzelf vast met 1 hand, toen hebben wij de loopkar aan het einde van de meubel gezet en pakte hij deze zelf vast met twee handen, na een paar dagen ging hij er met de kar vandoor. Daarna ging mij man aan het begin van de kamer staan en ik aan het einde helemaal anthousast en gek doen🤐😅. Hij moest alleen het gevoel hebben dat hij werd vastgehouden, dus me man legde alleen zijn hand in zijn rug en liet langzaam los. Nu loopt hij de heledag dag door met en zonder kar! Ze hebben even vetrouwen nodig en de juiste balans! Komt goed!!
2 jaar geleden
Des te langer ze kruipen des te beter voor de ontwikkeling, niet stimuleren dus op deze leeftijd... Komt vanzelf wel.
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Des te langer ze kruipen des te beter voor de ontwikkeling, niet stimuleren ...
O jee... Mijn zoon ging pas kruipen nadat hij liep 😅
Maar ik heb eigenlijk nooit met iets gepusht of geoefend en alles kwam vanzelf wel. Ook niet langzamer dan bij andere kindjes ofzo. Ik dacht altijd maar hij doet het vanzelf als hij er klaar voor is.
2 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Maar ik heb eigenlijk ...
Hahaha hier ook!!
2 jaar geleden
Komt vanzelf, in principe hoef je dit niet echt te stimuleren. En ieder kind gaat op z’n eigen tempo. Wij hadden een loopkar en dat was het.
2 jaar geleden
Al mijn kids liepen snel omdat ze in een loopstoeltje rond raceden. (Ik weet er zijn verschillende meningen hierover maar hou ze lekker voor je! Mijn kids hebben nergens last van!) Zijn nu 17-15-9-2 en liepen erg snel. Het geeft met dat beetje extra vertrouwen en ze kunnen meer ondernemen. Ik vond ze ideaal en ga hem ook weer gebruiken met baby nr 5! 🙂
2 jaar geleden
Ons zoontje is 1,5 en zet sinds kort pas een aantal stappen los.
Fysiotherapeut maakt zich totaal geen zorgen, maar hebben wij ingeschakeld omdat we het fijn vinden dat een professional meekijkt en denkt..
wat hem geholpen heeft is een zachte, maar stevige ondergrond bieden bij het oefenen. Dan is hij minder bang om te vallen en durft hij meer. Ook werd ons een loopfiets aangeraden, dat is kennelijk erg goed voor de spierontwikkeling in de benen en het oefenen van het evenwicht..
2 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Maar ik heb eigenlijk ...
Hoe bewoog hij zich voort dan? Ook niet tijgerend, prikslee oid Ging hij out of the blue lopen
2 jaar geleden
Hier hebben we niets gestimuleerd en niets geoefend, zelfs niet met handjes vasthouden, want dat vond ze niet leuk… ze heeft ook een loopkar, maar gebruikte deze zelfs nooit…
Ze zette met 11 maanden haar eerste stappen, en na haar verjaardag begon ze al goed te lopen… en handjes vasthouden, wilt ze trouwens nog steeds niet… 🫣
Om maar te zeggen dat het van zelf kan komen…
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Hoe bewoog hij zich voort dan? Ook niet tijgerend, prikslee oid Ging hij ou ...
Tijgerend. Hij ging wel out of the blue lopen eigenlijk ja. Wilde nooit en op een dag stond ie op en liep. Dat is bij alles wel een beetje typerend voor hem, hij doet pas iets als hij het kan. Veel gedoe om zindelijkheid bijvoorbeeld, hij verrekte het potje echt. Op een dag zei hij Ik ga op het potje! en was zindelijk.
Oefenen van wat dan ook hoef ik bij hem niet te proberen, dat is een recept voor drama en dwarsigheid 😅
2 jaar geleden
Vooral kijken naar de behoefte van je dochter. Ze staan en lopen uiteindelijk allemaal. Ze moeten ook het nut begrijpen. Lopen is in het begin simpelweg trager dan kruipen. Die van mij had niks met de loopauto of überhaupt oefenen. Hij liep binnen een dag van totaal niet los lopen naar hele meters op oneffen terrein. Hij kijkt de kunst af tot hij het kan en doet het dan. Hij liep met net 19 maanden los. Het voordeel is dat hij eigenlijk nooit echt klungelig is gevallen dus dat heeft een hoop huilbuien gescheeld denk ik dan maar 😅
2 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Tijgerend. Hij ging wel out of the blue lopen eigenlijk ja. Wilde nooit en ...
Haha leuke eigenschap wel, lekker observeren en t dan kunnen