22 Reacties

één maand geleden

120×200 is niet een maat voor peutermatrasjes, maar twijfelaar. Ik zou letten op keurmerk voor de stoffen die gebruikt zijn tijdens de productie en dat er geen zones in zitten

één maand geleden

Volgens mij is 120x200 niet goed 😅 Wij hebben altijd de doorgroeibedjes van Ikea met bijhorende matrassen. Zijn niet duur en komen goed uit de test van de consumentenbond. Kinderen zijn nog zo licht, hoeven geen mega dure matrassen.

één maand geleden

120x200 is groter dan een eenpersoonsbed? Denk niet dat je met die maat een peutermatras vindt, maar meteen naar volwassen matrassen moet gaan kijken en zoeken? Misschien kan je hier iets mee? https://www.emob.be/blog/het-beste-peutermatras-voor-je-kind

één maand geleden

Reactie op fentje83

Volgens mij is 120x200 niet goed 😅 Wij hebben altijd de doorgroeibedjes ...
Dacht ik ook, maar google toont me echt bedhuisjes in die maat. Ben jaloers 🤣

één maand geleden

Haha, ja 120 x 200 is een reuzen bed voor een peuter 😂 is overigens ook een super onhandige maat met matrassen, moltons, hoeslakens. Ons logeerbed is 140 x 200 en daar slapen 2 volwassenen in, wel krap.

één maand geleden

Reactie op fentje83

Volgens mij is 120x200 niet goed 😅 Wij hebben altijd de doorgroeibedjes ...
Hoe bedoel je niet goed..?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dacht ik ook, maar google toont me echt bedhuisjes in die maat. Ben jaloers ...
Ja lijkt mij dus ook heerlijk. Kunnen al zijn knuffels mee en kan z’n broertje of ik ook af en toe knuffelen met hem op z’n eigen bedje

één maand geleden

Wij hebben ook een bedhuisje van 120x200 voor ons bijna 1 jarige zoontje. Ik heb online een matras gevonden wat volgens mij goed aan de eisen voldoet. Stevig genoeg en van materiaal dat wordt aanbevolen voor peuters en baby's. Ik zal even kijken of ik een link kan vinden. Zelf hebben wij een hoeslaken van belladonna jersey. Flinke prijs maar zijn echt de allerbeste. Hebben Wii zelf ook voor ons eigen bed.

één maand geleden

Reactie op Simone0408

Wij hebben ook een bedhuisje van 120x200 voor ons bijna 1 jarige zoontje. ...
https://matratzen.discount/nl-nl/p/s/orthopedisch-matras-120x200-cm-7-zone-supportho-premium-hoogte-18-cm-hardheidsniveau-h2-h3-1-1?k=&c=21485246778&m=x&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAoae5BhCNARIsADVLzZe26-CfTEb6UMYBmAYY_sKCNq99H76TCiddDBqWKNwA9bKCjd6WxoYaAqOvEALw_wcB. Wij hebben dit matras.

één maand geleden

Reactie op naooomx

Hoe bedoel je niet goed..?
Niet goed, als in > de verkeerde maat. Omdat het groter is dan een regulier 1p bed 90 x 200 en dan voor een peuter. Maar het bleek te kloppen. 🙈

één maand geleden

Lilli matrassen! Wij hebben deze ook voor onze dreumes, in de maat 120×200 Dit merk wordt speciaal voor peuters/kinderen gemaakt, en dat is belangrijk omdat een kindje een matras zonder zones moet hebben, zonder traagschuim, en niet te hard/te zacht. Ook voldoen deze matrassen aan de oekotex-100 norm, en kan je het tijk (de hoes) eraf ritsen en in de was doen, wat ook erg fijn is voor een kinderbedje! Daarbij zijn ze ook nog goed te betalen 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Simone0408

https://matratzen.discount/nl-nl/p/s/orthopedisch-matras-120x200-cm-7-zone- ...
Deze heeft zones, iets wat ze juist afraden bij (kleine) kinderen.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dacht ik ook, maar google toont me echt bedhuisjes in die maat. Ben jaloers ...
Ja het is geweldig! Wij hebben er ook eentje voor onze dreumes van 1,5 😂 Ze maken tegenwoordig dus ook zelfs speciale peutermatrassen in die maat, gelukkig want die hebben echt andere eisen dan volwassen matrassen 😁

één maand geleden

https://www.kinderkamerwebwinkel.nl/kindermatras-120x200x16-lilli-comfort.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgq6GldnFiQMV7aaDBx0f0jjsEAQYASABEgJx7_D_BwE Wij hebben dit matras, heerlijk en dus speciaal voor peuters/kindjes

één maand geleden

Vanwaar eigenlijk jullie keuze om meteen zo’n groot bed te kopen? (Nog groter dan een eenpersoonsbed). Voor mij voelt de stap van een ledikant naar 120x200 in elk geval wel erg groot voor een kindje van nog geen 2.

één maand geleden

Als het idee is dat je er naast kam liggen zou ik een matras doen dat stevig genoeg is voor een volwassene, lig je zelf ook nog lekker

één maand geleden

Vanwaar eigenlijk jullie keuze om meteen zo’n groot bed te kopen? (Nog grot ...
Ons zoontje weigert in een ledikant te slapen en ligt al vanaf zn geboorte bij ons in bed (180x200). Willen hem nu langzaamaan over doen naar zn eigen kamer en bed, maar nu kunnen we er zelf ook comfortabel bij gaan liggen als het nodig is.

één maand geleden

Reactie op Simone0408

Wij hebben ook een bedhuisje van 120x200 voor ons bijna 1 jarige zoontje. ...
Bedankt voor je reactie, wat lief! Wij hebben zelf deze gekocht: https://www.kinderkamerwebwinkel.nl/kindermatras-120x200x16-lilli-comfort.html

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Lilli matrassen! Wij hebben deze ook voor onze dreumes, in de maat 120×200 ...
Ja na veel rond kijken en zoeken zijn wij inderdaad ook voor een Lilli matras gegaan!

één maand geleden

Reactie op Simone0408

Ons zoontje weigert in een ledikant te slapen en ligt al vanaf zn geboorte ...
Hier slaapt die sinds een paar dagen helaas ook alleen in als wij er bij zijn.. Hopelijk is dit met een ander bedje ook opgelost, als in het gevoel van meer vrijheid. Want zoals ik al aangaf wil die niet meer in zijn ledikant en klimt die er uit.