9 Reacties

20 dagen geleden

Ik ben op dag 5 naar buiten gegaan. Al was dag 4 een dag bij KDV. We zijn ongeveer 3 uur weggeweest en dit ging gelijk goed! Ik had haar van te voren geen drinken gegeven en van te voren even plassen. Net voordat we weer naar huis gingen wel drinken gegeven en toen heeft ze direct thuis geplast. We zijn inmiddels wat verder en eigenlijk gaat het buitenshuis juist heel goed. Thuis en bij de opvang wil ze nog wel eens ongelukjes hebben, maar buiten de deur gebeurd het niet zo vaak. Einde van de dag heeft ze ook veel vaker ongelukjes dan ‘s ochtends. Misschien kan je hier nog rekening mee houden door eerst vroeg iets te gaan doen. Voor in de auto hebben wij voor de zekerheid een soort beschermhoes van Dooky gekocht. Die is speciaal hiervoor en zit een waterdicht laagje in.

20 dagen geleden

Hier ook net zindelijk (2 weekjes ) hier kan hij het echt lang ophouden maar bijv dag dierentuin wil hij absoluut niet plassen daar dus houd het dan echt 7 uur op wat natuurlijk ook niet wenselijk is. Daarom doen wij nu voor dit soort uitstapjes gewoon luierbroekje aan. En als hij het aan durft gaan we ergens plassen en anders mag het met hoge nood in luierbroekje. Korte uitstapjes zoals stad, supermarkt enz heeft hij geen luier meer om. Misschien kun je voordat je weggaat laten plassen en 1x pauze doen met eigen potje en niet te veel drinken??

20 dagen geleden

Reactie op Suzan86

Ik ben op dag 5 naar buiten gegaan. Al was dag 4 een dag bij KDV. We zijn o ...
Hier op dag 2 gewoon naar het kdv (het kon helaas niet anders) en maar 2 ongelukjes op heel de dag, super goed! Ik denk dat ik het misschien ook maar gewoon moet ondervinden, bewapend met wat extra setjes kleding in de tas en gewoon gaan. Ik vind het voornamelijk zelf heel spannend merk ik. Tot nu lette ik nooit op wanneer en hoeveel hij dronk, denk dat ik dat sowieso nu wel moet gaan doen.

20 dagen geleden

Reactie op babynummero2

Hier ook net zindelijk (2 weekjes ) hier kan hij het echt lang ophouden maa ...
Oh dat lijkt me ook lastig dat hij nergens wilt plassen! Ik wil eigenlijk niet meer terug naar hem een luier omdoen, dit resulteerde hiervoor in dat hij de luier niet meer uit wilde om het verder te proberen. Ik denk dat hier de doorslag heeft gegeven dat ik van de week zelf in mijn broek plastte 🤣 leuk kwaaltje wat ik aan de zwangerschap heb overgehouden haha. Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben dat hij het plassen wat meer aan elkaar gaat plakken en moet gaan opletten wanneer en hoeveel hij drinkt.

20 dagen geleden

Langere auto ritten zou je evt een luierbroekje aan kunnen doen? Dan heb je niet de auto stoel nat, tijdens een lange rit. Je kunt gepland stoppen en proberen te plassen . Maar ons meisje was eigenwijs soms nee ik hoef niet plassen en dan reden we net een km van huis en konden we alsnog met er in de berm staan🤣 Nou is mijn ervaring in winkels anders, veel mensen begrijpen dat een klein kind het gewoon niet lang kan ophouden, en vaak mag je dan toch wel, je kunt ook aangeven dat hij net zindelijk is. In het begin kunnen er veel ongelukjes voorkomen. Zorg voor 2 of 3 extra droge kleding setjes (incl sokken) in seal zakjes dan kan het natte spul daar zo in. Voor je het weet is die eerste fase van zindelijkheid voorbij. Nu ze 4,5 jaar is en zo'n anderhalf jaar volledig zindelijk is heeft ze bij drukte nog heeeel enkel dat ze gewoon te laat is. Vooral toen ze net op school startte, in haar schooltas zit altijd een droge set. Kun je hier wat mee?

20 dagen geleden

Toevallig ook een zoontje uit december 2020 die sinds een kleine maand zindelijk is dus ik snap je vragen heel goed ☺️ Ongelukjes horen erbij en kan je ‘voorkomen’ door elke twee uur en na elk groter drink moment naar de wc te sturen/laten gaan. Dus bij opstaan, na ontbijt, na fruit, na lunch, na snack, na avondeten, na bed en dan elke twee uur tussendoor extra. Hoe lang hij het kan ophouden is echt voor elk kind verschillend maar naar de winkel oid zou ik rond dag 5 a 6 doen als hij thuis structureel 2 uur droog achter elkaar kan blijven. Met langere autoritten (of uberhaupt) kan je op de autostoel zo’n puppypad neerleggen. Mocht het dan misgaan is niet de autostoel nat. Voor elk uitje (groot of klein) is het belangrijk eerst goed uit te laten plassen op de wc, meer kan je dan niet doen. En heb vertrouwen! Hij kan het! Onze jongens worden groot 🥹

20 dagen geleden

Wij hebben een kraammatje in de kinderstoel liggen. Bij langere autoritten geven we nog een luier aan.

20 dagen geleden

Reactie op Beebdec20

Oh dat lijkt me ook lastig dat hij nergens wilt plassen! Ik wil eigenlijk n ...
Jaa snap ik heel goed, hier vind hij beide prima en geen extra ongelukjes daarna ofzo dus geef het nu even rust hij is nog geen 3 dus 'nog tijd zat' haha! Hahah oepsie! Ja ze kunnen het uiteindelijk goed en langer ophouden maar dat heeft even tijd nodig.

20 dagen geleden

Wij hebben zoiets gekocht nadat ik een tip hier op het forum had gelezen. Kind is van augustus 2021 en sinds afgelopen november zindelijk. Kan nu de plas steeds langer ophouden. In het begin werd het wel tot 8/9 uur opgehouden maar sinds ik zo'n ding heb gekocht is het niet meer zo bizar lang. Nooit ongelukjes gehad trouwens door zo'n plasbeker omdat kind altijd overal kan plassen. Poepen doet kind sowieso alleen in ochtend of avond omdat spelen belangrijker is.