20 Reacties
8 maanden geleden
Wat is de reden dat hij moet lopen? Als hij dat niet wil dan lekker in de wagen toch? Mijn dochter vond t ook spannend. Heb haar daar de ruimte in gegeven en het gaat steeds beter
8 maanden geleden
Is er een reden voor dat hij moet lopen? Wellicht zoek je kindje veiligheid en vind hij het toch wat spannend. Buiten is natuurlijk vanalles wat ook voor afleiding van het lopen kan veroorzaken soms ik dat echt teveel voor kindjes. Zoals onbekende mensen,voorbijgaande auto's, de wind, alle geluiden etc. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt of geforceerd te moeten lopen. Ik ken geen enkele (fysiek gezonde) tiener die nog in de buggy wil zitten dus ik dacht het komt wel goed bij ons ;). En zoals bij veel dingen, alles is een fase. Wij hebben zelf het motto, maak het je kind zo makkelijk mogelijk, alles is al moeilijk genoeg om te leren.
8 maanden geleden
Onze zoon wilt soms ook niet lopen.. ik doe er niet moeilijk over. Of hij gaat in de buggy of soms op papa’s nek want dat vinden ze beide leuk.
Buiten lopen is best een heel ding.. ik zou gewoon afwachten op een gegeven moment willen ze alleen nog maar lopen en zou je willen dat ze nog even terug de buggy in willen 😅
8 maanden geleden
Dit is 1,5 he. Dat is echt heel klein. Onze zoon van 4,5 heeft een vorm van autisme waarschijnlijk en loopt daardoor emotioneel achter maar wil daardoor ook heel graag in de wagen zitten.
Het scheelt zoveel prikkels voor kinderen. Je hoeft niet op te letten waar papa en mama zijn enz. Enz. Ik zou er vooral van genieten.
8 maanden geleden
Haha mijn zoon van 3,5 doet dit nog steeds. Hij is erg lui🤣
Hij wil altijd wel een stukje lopen maar dan opeens is het klaar. Ik ga hem sowieso niet tillen (alleen soms een heel klein stukje). Loopfiets is hij ook snel klaar mee. Tot een jaar of 3 ging hij in de buggy en nu op het meerijd plankje achter zijn broertje. Wij geven er maar gewoon aan toe. Ik ben laatst een dagje weg geweest met hem naar een kindermuseum en hij heeft de hele dag gelopen (ook ernaartoe met het ov). Hij kan het dus wel gewoon dus ik maak me niet zo druk. Maar ik snap wel dat je denkt he kom op😅
8 maanden geleden
Alles is groot, nieuw, luid en mogelijk spannend buiten. Klinkt niet zozeer alsof hij niet wil lopen, maar alsof hij overweldigd is en veiligheid zoekt. Lekker in de buggy doen zodat hij de wereld vanaf zijn troon kan verkennen :). Het moment dat je constant achter hem aan moet rennen komt echt nog wel ;).
8 maanden geleden
Reactie op GoedhartigeHart082111
Wat is de reden dat hij moet lopen? Als hij dat niet wil dan lekker in de w ...
Het is geen kwestie van moeten wat mij betreft. Maar het gebeurt ook al bij kleine stukjes. Van de achterdeur naar de auto. Of in de stad, van de fiets naar de winkel.
Mijn man is vooral bang dat we hem op deze manier verwend maken door hem steeds maar zijn zin te geven.
8 maanden geleden
19 maanden is nog mega jong. Mijn dochtertje van 2,5 wil ook nog vaak getild worden. Gewoon elke keer blijven proberen en het komt echt vanzelf 🥰
8 maanden geleden
Hier van 2,5 en is ook nog spannend (bijv parkeerplaats naar opvang). Supermarkt etc wil die wel maar even ‘wandelen’ door de wijk hoeven we niet te doen. Dan fietsen of kinderwagen. Helemaal prima! Wat hier gezegd wordt is wind, auto’s, mensen, harde geluiden enorm indrukwekkend. Daarnaast ook wel heel vermoeiend voor zo’n kleintje.
8 maanden geleden
Reactie op Nien Ke
Het is geen kwestie van moeten wat mij betreft. Maar het gebeurt ook al bij ...
Gelukkig kan je een klein kindje niet verwennen door hem extra liefde of geborgenheid te geven als hij dit nodig heeft😅
Je man moet dat echt los laten en jullie kindje hier in gaan volgen. Wat iedereen zegt hij is nog jong en de buitenwereld is eenmaal eng, heb daar begrip voor en dan komt het van zelf