9 Reacties

5 jaar geleden

Fruit deed ik altijd vers, maar groente kun je makkelijk invriezen in een ijsblokjesvorm. En dan ontdooi je 1 of keer blokjes, afhankelijk van hoeveel hij al eet. Dit kan met alle groenten denk ik, pompoen, pastinaak, broccoli, bloemkool, doperwten etc

5 jaar geleden

Banaan, appel,peer gestoomd Groentes allemaal als het gekookt is. Ik kook of stoom alles eerst. Pureer het en vries het in馃榿

5 jaar geleden

Reactie op R.mse

Banaan, appel,peer gestoomd Groentes allemaal als het gekookt is. Ik kook ...
Doe je het fruit ook invriezen? En waarom stoom je het als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Reactie op Raiisa

Bij stomen ipv koken gaan er minder vitamines verloren. Fruit invriezen is niet echt een aanrader. Je kunt beter diepvriesfruit kopen en dat gebruiken (blauwe bessen en frambozen bijvoorbeeld)

5 jaar geleden

Reactie op Raiisa

Als het gestoomd is kun je het 3 dagen in de koelkast bewaren en invriezen. Ook word het niet bruin wat je bijv bij appel snel hebt

5 jaar geleden

En gestoomde banaan smaakt een beetje als gebakken banaan 馃ぃ馃い ook is het zo ontdooid. Bij haast hup in de magnetron anders avond ervoor eruit halen en in de koelkast zetten. Ook handig als je moet werken. Zo kun je een dag van te voren het maken en kun je het Sochtends zo meenemen voor bij de oppas of ergens anders 馃榿

5 jaar geleden

Ik heb de vriezer vol liggen met oefenhapjes. 馃槄 Wortel, bloemkool, broccoli, sperziebonen, doperwten, courgette, zoete aardappel en sinds 2 weken ook fruit toegevoegd: appel, peer en mango. Banaan maak ik vers, want dat vind ik vanuit de vriezer zo'n vieze drab worden. 馃檲 Deze week ga ik ook eens meloen proberen, maar ik weet nog niet hoe dit gaat met invriezen/ontdooien.

5 jaar geleden

Reactie op MHD-24

Ik heb de vriezer vol liggen met oefenhapjes. 馃槄 Wortel, bloemkool, broccol ...
Meloen invriezen gaat prima, is alleen heel waterig na ontdooien. Moet je iets van liga of rijstebloem toevoegen om het wat te binden 鈽猴笍

5 jaar geleden

Groentes vries ik allemaal in. Gaat prima! Qua fruit heb ik alleen nog mango geprobeerd in te vriezen. Dat gaat prima. De rest maak ik gewoon vers. Denk dat rood fruit ook wel in te vriezen is aangezien je dat ook bevroren kunt kopen in de supermarkt.