28 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook zo één, al eet die van mij geen eens fruit en stukken groente (komkommer, paprika ed). Wordt dus ook een uitdaging. Wij gaan naar Spanje in september en ik ga het maar proberen los te laten.. als ze honger hebben eten ze wel en dan maar niet exact zoals thuis. Ze pakken heus iets! Drinken is belangrijker met warme temperaturen. Mijn dochter heeft gelukkig wat reserves 😂
3 jaar geleden
Ik heb een moeilijke eter als in eet geen avondeten. Hij krijgt niets anders dan dat wij eten en anders heeft hij pech.
3 jaar geleden
Ik ben daar heel makkelijk in: eet je wel dan eet je wel, eet je niet dan eet je niet.
Inmiddels is hij 3 jaar en zeg ik dat omdat hij al 3 jaar is, hij 3 hapjes moet proeven. Dan is er altijd een toetje.
Maar die strijd aan tafel gaan we hier niet aan.
Ik ga me ook op vakantie niet meer in allerlei bochten wringen. Dit is wat het is.
3 jaar geleden
Hier ook ook een slecht etende 2 jarige. Of slecht etende.. alleen avond eten inderdaad.
En ik ben ook best makkelijk, eet je, prima, eet je niet ook prima. Wil je brood als avond eten, ook goed. Bij pap en mam eet hij wel goed. Op de opvang ook. Dus ik maak me niet zoveel zorgen.
Vooral op vakantie, met een buffet, ik zou m meenemen en laten kijken wat hij wilt... Misschien zal hij je nog verbazen als hij zelf mag kiezen!
3 jaar geleden
Ik bied een broodje aan als hij niet eet. In mijn huis gaat geen kind met honger naar bed. Hij moet wel altijd iets proberen van wat er te eten is.
3 jaar geleden
Niks..
Aanbieden wat er te eten is, wil hij het niet... dan niks. En dat is niet hard en hoef je ook niet zo te brengen, gewoon prima als je niks eet. Maar dit is wat er is vanavond en niet iets anders.
Er zijn echt ontelbaar veel peuters die savonds niet of nauwelijks eten. Die fase gaat bij de meeste uiteindelijk weer voorbij..
3 jaar geleden
Vaak op vakantie hebben ze ook wel stokbroodjes, fruit, frietjes, frikandel, kipnuggets, yoghurtjes enz. Het zullen vast geen gekookte aardappelen met bloemkool worden daar maar iedereen eet anders op vakantie. Door je kindje mee te nemen naar het buffet en te laten kiezen worden ze nieuwsgierig naar al dat eten dat er lekker uit ziet.
Komt vast goed! Meeveren en loslaten, een kind verhongert zichzelf niet! En als hij een week op brood leeft of zelfs een kilo afvalt dan is dat zo toch! Neem je gewoon vitaminepilletjes mee zodat je je wat beter voelt ☺️
3 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Ik probeer het inderdaad ook gewoon los te laten en het gezellig te houden aan tafel (ondanks het weggooien, wegduwen omdat het überhaupt op zijn bord ligt) maar ik zie zijn vetjes wel wat wegslinken. Half uurtje na het eten geef ik vaak nog wat yoghurt, ik denk niet dat hij het dan nog associeert met avondeten of als beloning voor zijn niet-eten. Het is gewoon nooit zo´n eter geweest, als baby al niet..
Gisteren voor het eerst een tosti laten proeven: was maar matig. Onlangs hamburger met broodje (opgesplitst) : 1 hapje vlees en mss halve bun 🤷🏻♀️
Meenemen naar het buffet heb ik ook al bedacht, maar dat wordt elke dag patat dan denk ik... mss wel goed voor zijn vetreserves 🫣
3 jaar geleden
Ik zou de zorgen in de vakantie vN je af proberen te schuiven en kijken wat hij wel lust ik maakte voor onze kieskeurige peuter elke avond een bordje met verschillende dingen (buffet in turkije) en liet haat gewoon dingen proeven at ze het niet dan kreeg ze fruit ze heeft van de 9 dagen denk ik 6 x druiven als avond eten gegeten en heel soms pasta als die naar wens was en een toetje.. smiddag at ze vaak frietjes en ontbijt was ook erg zoekende voor ons vaak ook druiven of iets van een croissantje ofzo voelde voor mij ook erg lastig maat afvallen deed ze gelukkig niet. Je kan altijd nog vacuüm verpakte kaas of worst meenemen voor je zoontje (wat hij graag lust natuurlijk dan kan je daar op terugvallen) of in het geval van vrienden die mee waren met ons van die pakjes/potjes olvarit en die laten opwarmen door het hotel
3 jaar geleden
Een buffet is toch dan juist super?
Wij zijn in mei op vakantie geweest met onze 2 jarige die toen niet zo lekker avondeten at. Buffet gaf hem de keus. We namen hem mee een rondje en hij mocht aanwijzen wat hij wilde proberen/eten.
Heeft hij heel erg gevarieerd gegeten? Nee vooral patat en pasta. Maar dat was prima het is niet alsof wij ontzettend gezond aten🤣 voor die ene vakantie in het jaar prima zo!
3 jaar geleden
Onze dochter at op vakantie een veelzijdige variatie van penne, lasagne, spaghetti, macaroni etc. Precies - net welke pasta er die avond stond bij het buffet. Oh en schuldig: toetjes van de toetjesbar. We probeerden iedere ochtend te zorgen dat ze bruin brood at. S middags wat fruit. En de rest van de dag zagen we het wel 🤷🏼♀️
Maar hee dat is ook vakantie. Thuis gingen we weer meteen in het ritme, dat is het voordeel van 'weg' zijn en daarna thuiskomen. Zou je aanraden er niet al te veel druk op te leggen, dat maakt je vakantie niet relaxter. Veel plezier alvast! ☀️
3 jaar geleden
Reactie op Dropje2021
Dankjewel voor jullie reacties! Ik probeer het inderdaad ook gewoon los te ...
Is ook normaal op deze leeftijd dat dat babyvet er een beetje af gaat he. Dat gebeurt bij iedere peuter, of ze nu goed eten of niet.
3 jaar geleden
Reactie op Dropje2021
Dankjewel voor jullie reacties! Ik probeer het inderdaad ook gewoon los te ...
Misschien hebben ze daarnaast wel wat meer groente of fruit wat je aan kan bieden naast de patat of aardappelschijfjes... Yoghurt lijkt mij nooit slecht om aan te bieden na het eten. Soms als je er juist niet mee bezig bent en ze laat knooien ook al valt er wat op de grond zonder wat te zeggen weer terug leggen. Werkt beter als dat je het de aandacht geeft. En dan zelf eten is natuurlijk beste voorbeeld. Maar ik snap de frustratie lijkt me dat er altijd wel iets is om ze even zoet mee te houden.
3 jaar geleden
Ik vind mijn zoontje van 1 ook een kieskeurige eter. Wij zijn gisteren vertrokken naar België en verblijven in een hotel inclusief ontbijt. Ik vond het ook heel spannend of hij überhaupt iets zou eten, maar meneer heeft lopen schansen deze ochtend en al 5 nieuwe dingen geprobeerd. Geen idee waar het aan ligt.
Misschien kan je je kindje gedurende de dag dingen aanbieden die hij wel lekker vindt zodat hij geen honger lijdt.
3 jaar geleden
Wij zitten heerlijk in Italië, maar onze knul trekt z’n neus op voor iedere soort pasta, pizza, wit broodje of croissantje (ik dacht, doe eens gek we zijn op vakantie)
Nou, ik sta dus mooi bloemkool, bruine bonen enz te koken en bruine boterhammen met pindakaas en appelstroop te smeren
Mijn tip dus… neem iets mee waarvan je zeker weet wat hij lekker vindt en/of zoek daar naar bij het buffet🤣 ga ik de aardappels hier weer afgieten🫨🫨
3 jaar geleden
Reactie op SdG
Wij zitten heerlijk in Italië, maar onze knul trekt z’n neus op voor iedere ...
Ik ga kilo´s knijpfruit en koekjes inslaan maar ik verwacht ook wel dagen dat we ´s middags ergens warm hebben gegeten waardoor we ´s avonds gewoon broodje/bolletje kunnen meenemen naar de kamer met een pakje beleg. Hoop dat je alsnog genot hebt van je vakantie!
3 jaar geleden
Wij hebben altijd knijpfruit en rozijntjes bij ons en verder zien we wel. Op vakantie laten we het heel erg los. Hij eet sowieso geen groente dus op vakantie neem
Ik de moeite geen eens. Bij een buffet hebben ze vaak ook wel fruit en appelmoes dat is voor onze zoon vaak wel voldoende. Anders krijgt hij een broodje die ik anders meeneem.
Die van mij is nu bijna 2 jaar en 10 maand en hij eet momenteel mega weinig. Ik wacht gewoon dat hij zelf aangeeft wanneer hij wilt. Vandaag was het een banaan, cupje appelmoes, waterijsje, 1 broodje en 1 krentenbol. Meer dan de afgelopen dagen. Hij valt in zo periode wel wat af, maar hij kan het hebben. Ga mij er niet druk over maken. Op vakantie al helemaal niet. Afgelopen midweek geweest en hij heeft vrijwel niet gegeten 🥲
3 jaar geleden
Vorige maand met een soortgelijk kindje op reis geweest en ik had een aantal lege Tupperware doosjes mee. Zoontje lust bijvoorbeeld wel heel graag roerei. Ik nam s ochtends dan een extra portie, in het potje, in de koelkast op de kamer en dan kon hij dat s middags of s avonds opeten. Hetzelfde gedaan met pasta.
Alvast een fijne vakantie gewenst 🌞!
3 jaar geleden
Wij hebben voordat we gingen eten maar gewoon een potje gegeven op de kamer zodat hij iets at. Die gaan er altijd goed in, weet niet hoe dat bij jullie is? En wanneer wij dan naar het buffet gingen wat pinnetjes friet om hem mee zoet te houden als wij aten. Dus ja was dan elke avond friet maar hooguit 10 pinnen