8 Reacties

2 maanden geleden

Wij zitten hier precieees ook middenin. Ik heb helaas geen tips. Weet wel hoe frustrerend het is! Hier wordt het soms ook 10 uur.. hele avond bezig

2 maanden geleden

Hier was de overvangsfase ook heel pittig. Wat hier toch een beetje rust bracht, is vroeg Avondeten (16u30), vroeg aan het avondritueel beginnen (17u) en lang de tijd daarvoor nemen. En dan om 18u/18u15 in bed. Zo bleef ik de ergste crisissen voor en zoontje viel ook echt binnen de minuut in slaap van vermoeidheid. Weken dat ritme moeten aanhouden want alles wat later en het was drama. En nu is stilaan alles opgeschoven naar 19u bedtijd. Alles visualiseren hielp ook. Met pictogrammen van tanden poetsen, pyjama, toilet, boekje etc. Ik maakte het zelf maar bijvoorbeeld snuggles and dreams of bureau van slaap hebben het ook te koop. Veel moed daar, echt weer geen leuke fase 🫠

2 maanden geleden

Mijn dochter was ook een tijdje bang toen ze geen speen meer kreeg, ik ben de eerste dagen naast haar bed gaan zitten, later bij de deur en later op de gang (zogenaamd haha) en dan kreeg ze een stickerkaart en als die vol was zonder x aantal dagen mopperen mocht ze een presentje. Hier werkte het goed. En als ze soms lastig ging doen na doe periode zei ik. Als je nu niet ophoud met mopperen dan gaat mama niet op de gang wachten!dus ik wil je niet meer horen. En dat hielp

2 maanden geleden

Wij hadden dit toen hij twee werd en ook van kamer ging wisselen. De eerste twee keer mislukte de overgang en sliep hij liever in de ledikant. Toen zijn we een weekend weggegaan en het ledikant gesloopt om te schilderen voor de tweede. Toen moest hij wel. Veel praten, bij hem liggen, terugbrengen, enz heeft geholpen. Het is nog steeds niet altijd makkelijk, maar het is nooit een hele super slaper geweest. Maar het gaat bij ons ‘s middags wel goed. We hebben meermaals doorgezet en noemen het nu “rusten” ipv slapen.

2 maanden geleden

Slaapritueel zo voorspelbaar mogelijk maken. Daarin ook duidelijke grenzen stellen. En wij blijven bij haar liggen tot ze slaapt, omdat ze dat prettig vindt. Dat hoeft Max 15 min te duren. Echter, als ze wil dat we blijven moet ze wel echt gaan slapen anders gaan we weer weg. Dus ze mag 1x iets vragen en daarna is het klaar. Deze regels blijven herhalen maakt dat ze altijd makkelijk inslaapt (helaas maken de warme dagen het ook niet makkelijker op…) en voor die overgangsfase van wel naar geen dutje zou ik tijdelijk de bedtijd vervroegen. En zodra dat goed gaat, weer met stapjes wat later maken.

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu?

2 maanden geleden

Reactie op M0654

Hoe gaat het nu?
Dankje voor het vragen! Het gaat helaas nog niet goed. Ze is erg pittig, hele dag hangerig en huilerig. Overdag niet willen slapen, maar dit nog niet kunnen volhouden :( Mijn man en ik vinden het op het moment echt heel zwaar. Ze weigert haar nieuwe bed dus dat hebben we maar even losgelaten

2 maanden geleden

Reactie op Femketilburg1992

Dankje voor het vragen! Het gaat helaas nog niet goed. Ze is erg pittig, he ...
Het kan helpen om het ledikant juist weg te halen. Dan moet ze wel in haar nieuwe bed slapen. Wij hebben het op een gegeven moment ook zo gedaan, want uit zichzelf afscheid nemen van het ledikant was lastig. Mijn zoon was toen al 3 geweest.