14 Reacties

2 jaar geleden

Niet echt advies maar wel ervaring mee dat dit een tijdelijke fase kan zijn. Onze dochter van 2,5 jaar sliep altijd tot half 8 a 8 uur ook. Nu sinds 2 weken werd ze ineens om half 6 wakker en ook echt klaar wakker, ook niet in bed nog eventjes tv willen kijken. Omdat ik zeker geen ochtend mens ben laat mij man mij gelukkig vaak nog even liggen en andersom doe ik dat ook zeker eens. Zo breekt het niet 2 mensen totaal op. Ik ga nu zelf maar in de avond een half uur a uur eerder naar bed dan normaal. De afgelopen dagen slaapt ze weer tot 7 uur dat vind ik nog een normale tijd. Ik zou zeggen als jij en je partner elkaar kunnen afwisselen in de ochtend zou natuurlijk fijn zijn. En ga zelf in de avond wat eerder naar bed. Hopelijk gaat hij over een aantal dagen vanzelf weer wat langer slapen. Je kan eventueel ook proberen hem om 19.30 uur a 20.00 uur naar bed te doen ipv 19.00 uur. Succes!

VRIEND

2 jaar geleden

Probeer het zo saai mogelijk te maken tm de tijd dat ze op mag staan. En ga geen tv, boekjes lezen of andere gezellige dingen aanbieden. Anders bevestig je alleen maar dat het prima is zo vroeg wakker te worden. Zet evt een beloningssysteem in. Al dan niet icm een kleurendruk.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Chefke

Probeer het zo saai mogelijk te maken tm de tijd dat ze op mag staan. En ga ...
Kleurenklok

2 jaar geleden

Het zijn fáses. Hier ook een fase dat de peuter om half 6 wakker is elke dag. Over een paar maanden slaapt hij vast weer tot 7u. Heel vervelend inderdaad. Maar het is een fase. Het is een fase. Het is een fase.

2 jaar geleden

Hier duurde die fase een half jaar.. 🥲. We hebben toen zo’n slaapwekker aangeschaft. Na een paar dagen begreep ze dat ze moest blijven liggen. Ze ging dan zelf spelen in dr kamer en riep ons pas zodra haar wekker groen was.

2 jaar geleden

Geen tips maar zeker herkenning… Onze dochter sliep ook perfect van 18.30 tot 6.30-07.00u Zij doet al een tijdje geen middagslaapje meer omdat dit pure drama was van meer dan een uur lang krijsen, gillen en bonken. Een paar weken geleden merken we dat ze in de middag weer moe is maar ze wilt gewoon geen slaapje doen. In de auto is ze binnen een halfuur helemaal in dromenland. In de avond gaat ze tussen 18.30 en 19.00u slapen en soms pakt ze haar knuffels, zegt ze dat ze moe is en wilt dat we haar in bed gaan stoppen. Nu is het hier ook al een hele week dat ze om 5u “eh eh eh” geluidjes maakt en begint daarna om mij of om papa te roepen. Ik moet er dan ook uit want als ik echt pech heb, schreeuwt ze ook ons zoontje van 11 maanden wakker. Vanmorgen zat ik met beide om 5.30 beneden 😴🌙💤

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Geen tips maar zeker herkenning… Onze dochter sliep ook perfect van 18.30 ...
Oh ja nog even melden dat wij een slaapwekker hebben, een schaapje, maar dat werkt hier voor geen meter.

2 jaar geleden

Hier ook 🫠 Zoontje (net 3) was nog nooit een goede slaper maar nu sinds een dikke maand altijd tussen 5u15 en 5u30 wakker. Sinds vorige week een Slaaptrainer en hij blijft nu wel stil liggen, wachten tot de pinguïn groen wordt. Maarja , hij is dus wel wakker en eigenlijk al moe tegen dat de schooldag begint. Ik merk wel dat hij iets langer slaapt (6u) wanneer hij vroeger in bed ligt. Later in bed werkt echt niet hier, dan wordt hij s nachts ook nog 2 - 3 keer wakker én 's ochtends super vroeg. Dus nu proberen we vroege avonden en dan heeft hij toch een mooie nacht van 18u tot 5u (proberen positief te blijven maar man man, wat ben ik dit beu. Mama is moooeeeee)

2 jaar geleden

Reactie op oODaniOo

Niet echt advies maar wel ervaring mee dat dit een tijdelijke fase kan zijn ...
Dankjewel! Ja ik denk dat het ook een fase is. Hij heeft vandaag ineens weer geslapen tot 7 uur! 🫣 dus hopelijk blijft het niet bij 1 x hahah

2 jaar geleden

Reactie op Snacktomaatje

Het zijn fáses. Hier ook een fase dat de peuter om half 6 wakker is elke da ...
Dankjewel!! Ik denk ook dat het een fase is. Vanmorgen heeft hij weeer tot 7 uur geslapen gelukkig hahah! Dus hopelijk blijft het zo !

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Geen tips maar zeker herkenning… Onze dochter sliep ook perfect van 18.30 ...
Ooja dan moet je er wel uit he zo vroeg!! Hij heeft nu eindelijk weer geslapen tot 7 uur vanmorgen! 😍dus hopelijk blijft het niet bij 1 x haha

2 jaar geleden

Reactie op AnnieD

Hier ook 🫠 Zoontje (net 3) was nog nooit een goede slaper maar nu sinds e ...
Jaa snap ik! Hier werkt later naar bed ook niet word altijd om zelfde tijd wakker..snap dat je moe bent! Vreselijk zo vroeg🫣 me zoontje heeft gelukkig vandaag weer geslapen tot 7! Dus hopelijk blijft het zo!🫣

2 jaar geleden

Reactie op Hermina

Ooja dan moet je er wel uit he zo vroeg!! Hij heeft nu eindelijk weer gesla ...
Hier begon ze weer om half zes maar na 5 minuten viel ze weer in slaap. Zoontje is verkouden dus die hebben we vannacht bij ons genomen. Die was om 5.45 klaarwakker 😴. Mijn man is toen opgestaan met hem en ik heb tot 9.30 in bed gelegen. 🥰. Morgen mag hij een ochtend langer blijven liggen.

2 jaar geleden

Hier peuter van 2 jaar en 11 maanden, meerdere keren per nacht wakker en ‘s ochtends rond 5/6 uur ineens. Was altijd een goede slaper dus dat valt even tegen haha. Hij blijft wel in bed liggen maar gaat gewoon hard huilen. We moten er dan ook echt naar toe. Dit gaat nu al 4 weken zo. Hij ligt savonds uiterlijk 19:00 in bed. Vaak iets eerder. 18:15 ofzo redden we met eten niet, en dan eten we al altijd om 17:00. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.