15 Reacties
gisteren
Hee, dit is gepost in de groep november 2024, dus de meeste zullen geen kindjes hebben van deze leeftijd. Maar misschien kan je beginnen met hem zijn luier om doen en dat hij dan op de wc moet zitten om te poepen. Dat durft hij het hopelijk wel, doordat hij zijn luier om heeft, maar leert misschien ook steeds beter op de wc te zitten om te poepen
gisteren
Hier een jong die deze week eindelijk zonder luier op de wc ging poepen! Bijna 5 🫣
Eerst met luier op de wc
Daarna met luier op de wc maar luier open geknipt dus broekje met gat.
Daarna op wc met alleen de bovenste elastieken rand van een luier
En zowaar nu zonder luier
Dit hele proces heeft een jaar geduurd 😅
17 uur geleden
Herkenbaar. Mijn zoontje is al 4 geweest en doet het ook nog niet. Wij doen er niks aan en wachten het af.. hij vraagt ook om een luier en doet het alleen thuis in de nacht is hij ook zindelijk gewoon. We hebben het geaccepteerd en willen geen druk leggen. Hij voelt zich vast ineens te groot voor een luier straks
17 uur geleden
Hier een dochter van 3.5 jaar wordt in mei 4 jaar. Plas zindelijk had ze snel door. Maar ze bleef in dr broek poepen. Ze vroeg niet om een luier, gewoon in dr onderbroek.
Mama ik heb poep gedaan
- kan gebeuren we zijn nog aan het oefenen.
En ik ging dr meteen schoonmaken.
Na 5 weken was ik het zat. Ik bleef alles maar met de mantel dr liefde bedekken. Is niet erg, volgende keer weer proberen, poep en plas moet in het potje/wc. Als je aan je buik voelt dat je moet poepen dan moet je dat zeggen. Als je 4 jaar bent en kan plassen en poepen op de wc mag je naar school.
Deze meid had 0 motivatie om het op de wc te doen. Want ik verschoonde haar meteen. Ik heb het haar in dr broek laten doen en 20 minuten laten zitten.
Ze vond het vreselijk, ze vond het vies. Ze heeft alleen maar gestaan en gehuild.
Dit is 2x gebeurd toen viel het kwartje. Sindsdien alles op de wc.
Ik zou exstra onderbroeken kopen. (Kun je ze meteen weggooien bij een ongelukje) en het een paar keer laten gebeuren. Geen luiers meer geven. De luiers zijn op. Maak er een verhaal van. Grote kans als je dit in het weekend doet dat het maandag opgelost is.
Of je gaat inderdaad een jaar lang luiers zitten knippen totdat die er zelf mee komt dat ie het anders wilt.
17 uur geleden
Hier was het hetzelfde verhaal. Ze kan het heel goed ophouden en vroeg steeds om een luier.
Toen ben ik de luier in het potje gaan leggen. Was makkelijk opruimen en ze durfde erop te poepen. Potje stond in de woonkamer (op haar verzoek) en we bleven in de buurt maar niet kijken.
Toen dit een paar keer goed was gelukt, heb ik de luier eruit gelaten. Toen deed ze op het potje poepen.
Even later was ze met papa de stad in en die vertikt het om luier/Schone kleding mee te nemen. Mevrouw moest poepen. Dus hup, in het gemeentehuis naar het toilet en jahoor, gepoept. Even later bij mijn vader thuis ook op de wc.
Toen heb ik gezeg: "je Kan het overal dus thuis nu ook. Het potje gaat naar zolder". En sindsdien gaat ze gewoon op de wc,
17 uur geleden
Reactie op Lisaenfabian
Hier een dochter van 3.5 jaar wordt in mei 4 jaar. Plas zindelijk had ze sn ...
Eens met je punt
Maar hou je kind in de gaten. Mijn zoon poepte echt niet zonder luier, ook niet in zn broek. En het laatste wat je wil is een verstopt kind.
Je kent je eigen kind het beste dus bedenk hoe dit bij jou kind kan werken.
16 uur geleden
Reactie op Karindg
Hier een jong die deze week eindelijk zonder luier op de wc ging poepen! Bi ...
Hoe deed jij dit met school?
16 uur geleden
Reactie op Lisaenfabian
Hier een dochter van 3.5 jaar wordt in mei 4 jaar. Plas zindelijk had ze sn ...
Als ik mij dochter geen luier geef, dan houd ze het op. Kind zat volledig verstopt. Zodra we gaan pushen dan houd ze het op. Wij gebruiken nu macrogol voor de ontlasting. Hierdoor gaat het in ieder geval soepel en raakt ze niet verstopt. Ze poept niet op de opvang en alleen thuis. Ik hoop dat ze voor we op vakantie gaan in februari poepzindelijk is want dat scheelt luiers meenemen.
16 uur geleden
Reactie op Minimein2022
Als ik mij dochter geen luier geef, dan houd ze het op. Kind zat volledig v ...
Dan zou ik het inderdaad niet doen.
Ik wilde alleen mijn verhaal en ervaring delen. Er is geen goed of fout. Iedereen moet doen wat voor hun gezin en kind werkt.
16 uur geleden
Reactie op Karindg
Daar poepte hij niet. Hij wist dat hij zijn luier wilde en die was thuis du ...
Hier een meisje van net 5, precies hetzelfde verhaal…. Een jaar lang toegewerkt naar ‘als ik 5 ben ga ik echt op de wc poepen’, maar nog steeds een heel groot drama als ze geen luier krijgt. Ze blokkeert gewoon…. Hopelijk gaat hier ook snel de knop om maar alle methodes die genoemd worden werken hier echt niet, ze is letterlijk stronteigenwijs en weigert 😉 Ook zielig want ze vindt het duidelijk echt te spannend.