20 Reacties
3 jaar geleden
Je dochter is nog super jong. Zou gewoon lekker beetje aan laten modderen.
Mijn dochters hebben ook sinds ze 1,5 zijn interesse in het potje en geven aan wanneer ze hebben gepoept.een dochter wil niet meer zitten als ze heeft gepoept. Maar met blote billen op het potje was te spannend. Nu zijn 28 maanden en laatst wilden ze eindelijk uit hun zelf met blote billen op het potje.
Ik heb ook besloten nog te wachten tot de zomer en dan lekker zonder luier door de tuin te laten lopen. Ze vinden doorlekken verschrikkelijk dus dan zal het wel lukken.
3 jaar geleden
En misschien gewoon dingen noemen zoals ze genoemd worden ipv pipi en kaka?
3 jaar geleden
Gun het wat tijd.. Wat iemand hier al zei, van het zomer lekker in de blote billen laten lopen (of onderbroek) en het potje altijd in zicht zetten.
Onze dochter begon het pas echt interessant te vinden toen ze zelf op de "grote" wc kon zitten
3 jaar geleden
Ik denk dat jou dochter ook nog jong is.
Onze dochter van 2.5 is ook nog niet zindelijk.
Laatst had ik urine nodig voor de huisarts dus dochter de hele tijd op het potje laten zitten/ spelen.
Uiteindelijk had ze geplast op het potje... papa en mama helemaal blij En waren een feestje aan het bouwen, dochter keek ons aan wat doen die nou... ik heb niet eens geplast (ze voelde niet dat ze moest plassen en had het gewoon laten lopen)
3 jaar geleden
Onze dochter gaat nadat ze in bad is geweest even op het potje. Misschien een idee om eens te proberen? Dan is ze toch al bloot…
En denk dat het vanzelf komt! Lotta durfde eerst niet op onze wcverkleiner met opstapje (ideaal!!). Heb m gewoon bij de Wc gelaten en het regelmatig aangeboden en opeens wilde ze wel. Soms moeten ze even wennen, maar uiteindelijk willen te toch graag hetzelfde doen als papa en mama
3 jaar geleden
Mijn dochter nu 20 maanden is sinds december zindelijk. Zij had snacht altijd al een droge luier dus ben ik begonnen toen met haar voor het slapen en na het slapen op het potje zetten en dit heb ik zo uitgebouwd iedere keer voor het eten en na het eten en als ik zelf naar de wc ging haar ook op het potje zetten ernaast. En een weekje vooral thuis geweest een groot shirt aan geen onderbroek en het potje in de woonkamer neergezet zodat ze zelf het potje kon ontdekken en doen. Uiteindelijk met 2 weken ging ze zelf ook aangeven dat ze naar de wc moest door aan der onderbroek te trekken . En met een maand zei ze wc en poep. Leeftijd maakt niet uit met zindelijkheid, in vietnam worden babys al zindelijk gemaakt met 4 maanden. Dus laat je vooral niet wijsmaken dat je kind te jong is. Gewoon goed op je kind letten en de signalen die je kind geeft. Geduldig zijn en misschien nog leuk on te doen om met een beloningssysteem te werken. Wij hadden een beloningskaart uitgeprint en stickers van der favoriete animatiefiguur gehaald. En als de stickerkaart vol was mocht ze zelf een cadeautje uitkiezen. Ik had verschillende kleine cadeautjes gehaald waaruit ze dan kon kiezen denk aan knuffeltje, wat lekkers, boekje etc.
3 jaar geleden
Reactie op RaVe
Ik onthou wel om even de zomer aan te kijken en mss beginnen met een vast m ...
Ja dit.
Ons zoontje had dit tijd geleden ook paar maanden terug. Wij zijn nog niet echt begonnen met potje hebben er wel 2 en hij mag er op zonder luier etc.
Maar in het begin wilde die alleen maar met broek. Na paar maanden broek uit met romper en inmiddels ook zonder luier.
Niet forceren maar gewoon vragen broek uit? Helpt hier. En idd ook laten zien dat jij plast met broek uit.
3 jaar geleden
Reactie op Bougainville
En misschien gewoon dingen noemen zoals ze genoemd worden ipv pipi en kaka? ...
Ik denk dat het Belgisch is en dat ze het daar zo noemen. Poepen heeft in België en heel andere betekenis, dacht ik😅😬
3 jaar geleden
Reactie op Bougainville
En misschien gewoon dingen noemen zoals ze genoemd worden ipv pipi en kaka? ...
Ja, daar zullen ze echt sneller door gaan 🙄
Hier in België zijn pipi en kaka doornormale woorden. Als in: ook hoe ik het naar mijn partner benoem als ik dat ga doen.
Als ik zou zeggen 'ik ga poepen', laat ie me inderdaad zeeeeeeker niet alleen naar het toilet gaan 😂
3 jaar geleden
1,5 jaar is echt nog wel jong.
Erop gaan zitten met broekje aan is prima op deze leeftijd. Zéker niet forceren.
3 jaar geleden
Reactie op _Anoniem92
Ik denk dat het Belgisch is en dat ze het daar zo noemen. Poepen heeft in B ...
Er zijn toch alternatieven voor "poepen". En plassen zeggen ze dat in België niet dan?
3 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Er zijn toch alternatieven voor "poepen". En plassen zeggen ze dat in Belgi ...
Poepen is hier: 'ik ga kaka doen' of 'ik ga kakken', maar dat laatste voelt wat onbeleefder aan.
En plassen zeggen we ook wel, maar 'ik ga plassen' of 'ik ga pipi doen' heeft hier echt helemaal dezelfde waarde.
Sorry, het zijn hier echt heel normale woorden, kan er ook niks aan doen 😂
3 jaar geleden
Reactie op Bougainville
Er zijn toch alternatieven voor "poepen". En plassen zeggen ze dat in Belgi ...
Hier in België wordt poepen eerder als seks gebruikt hey schat zullen we lekker gaan poepen is dus eigenlijk dat we gaan neuken🤣
Wij gebruiken dat zelf niet echt maar voor veel mensen is poepen hier dus geassosieerd met seks.
Kakka doen is gewoon het meest normale woord voor ons op een meer vulgeire manier zouden ze zeggen ik moet gaan scheiten. Ofzo bijvoorbeeld.
En pippi gaan doen is net zo beleefd als gaan plassen dat wordt hier wel beide gebruikt😅
Even antwoord over zindelijkheidstraining. Ons zoontje van 20 maanden is net zindelijk wij zijn al heel lang bezig met af en toe op het potje zetten omdat zoontje interesse had.
Maar waren ook vaak periodes dat hij het niet wou heb het dan ook nooit geforceerd. Misschien voordat ze in bad gaat ofzo dan is ze zonder broek haar dan op het potje zetten.
En anders zou ik hrt gewoon even de tijd geven en voorlopig gewoon met pamper laten oefenen. Misschien wil ze binnenkort wel zonder broek erop.
Veel succes!
3 jaar geleden
Wij zijn net begonnen, ze wordt binnenkort 1 jaar. Het potje staat hier al enige tijd in het rond en ze speelt er vaak me. Dan op gepaste en gezette tijden zonder broek erop gezet en heel vaak met succes 🥳 uiteraard heeft ze wel nog eens een natte pamper maar ach, we hebben alle tijd! Ze is nog zo jong 🥲
Ik las eens dat je je kindje moet entertainen terwijl hij of zij op het potje zit. Net zolang tot ze een plasje of een drolletje doen. De eerste keren duurde dat hier wel een halfuur. Nu gaat dat al wat sneller, soms meteen.
Verder loopt ze hier nu de temperaturen het beginnen toelaten wel vaker in haar blote kont rond.
En als ze geen zin in heeft dan laten we het ook gewoon. Hoe dan ook elke gespaarde luier is een overwinning!
3 jaar geleden
Hier bijna 3 jaar en nog weinig interesse in de wc. We hebben een wc-verkleiner en die was in het begin wel interessant en toen wilde hij er ook op zitten. Dat duurde een paar dagen en nu wil hij dat ook niet meer. Prima, we horen wel wanneer ie wel interesse krijgt. Hij is er gewoon nog niet aan toe en natuurlijk stimuleren we het, maar ik ga er geen ding van maken. Al vind ik die doorgelekte luiers vreselijk irritant worden...