9 Reacties

4 maanden geleden
Onze zoon van 4 is helaas erg bekend met pseudokroep. Onze ervaring is dat hij vaak start met een pseudokroep aanval in de nacht , soms de nacht daarop nog 1 en dan wordt hij ziek met veel hoesten. Het hoesten hield hier afgelopen keer ruim 3 weken aan. Overdag was het dan na ongeveer 2 weken zo goed als weg. Maar in de nacht bleef hij hier last van houden. En eigenlijk verloopt dat hier elke keer zo. Hij slaapt daar ook erg onrustig door en wordt dan vaak huilend wakker in de nacht. Heb hier helaas niet echt tips voor. Bij ons was het afwachten het enige wat we konden doen. We gaven wel steeds slokjes drinken in de nacht, en hoestsiroop omdat hij zo'n last kreeg van zijn keel door het hoesten.

4 maanden geleden
Wij zaten gisteravond bij de huisartsenpost en ook de diagnose pseudokroep.
Hij was benauwd en je zag zn buikje helemaal gaan bij het ademen. Nu een onrustige nacht gehad waarbij je hem steeds hoort ademen. En ik vraag mij af of het hem veel moeite kost of het alleen maar zo klinkt.
Wij hebben nu pas een beetje hoesten, maar voor zo ver ik weet hoort het er wel bij. Zeker in de nachten.

4 maanden geleden
Wij hebben een dochter van 9 maanden die ook woensdag de diagnose heeft gekregen (voor 3e keer) pseudokroep.
Je hoort het bij haar voornamelijk in het strottenhoofd en veel slijm zit in de keel/geirriteerd. Drinkt daarbij vanaf vrijdag al heel slecht 275 - 300 ml (al 5 dagen lang nu en maak me hier wel veel zorgen om dat uitdroging op de loer ligt). Zaterdag en vannacht diarree en overgeven erbij. Zondag eenmalige dexametason gehad vanwege de pseudokroep nog steeds aanwezig was. Maandag gestart met medicatie voor misselijkheid. Vandaag opnieuw weer bij huisarts gezeten ivm weinig intake van vocht weer in combinatie met de diarree en doorgestuurd naar zh voor beoordeling.
Kinderarts vermoed buikgriep, pseudokroep en bronchitis. En het is voornamelijk uitzieken nu. Ze is nog niet uitgedroogd volgens de kinderarts. Hoesten kan langere tijd aanhouden dit is normaal, aldus kinderarts. Pas als ze geen goede saturatie meer heeft of een ‘stikkende’ AH dan wordt er actie ondernomen weer.
Veel kinderen lagen nu in het zh met combi ook dus buikgriep en iets op de longen (en waren al wel uitgedroogd)
Wij hebben handdoeken onder haar matras liggen zodat ze hoog ligt ipv plat.
Pctm 3 x daags en neusspray.
Dexametason mag ze geen 2e shot van hebben en die medicatie voor misselijkheid/braken moeten we ook weer mee stoppen.
We hopen dat ze gauw weer wat opknapt.
Beterschap ook voor jullie kindjes! 🌻

4 maanden geleden
Vanmiddag heb ik de huisarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Bij elk hoestje heel hard huilen, nauwelijks kunnen slapen en een zielig hoopje kind. Blijkt ze een longontsteking te hebben... arm meisje. Kuurtje gekregen en hopelijk snel weer beter!
Beterschap voor de kindjes die ook nog ziek zijn!

4 maanden geleden
Wat tips: hoofdeinde omhoog zodat het slijm niet zo omhoog komt in de nacht, vragen om salbutamol puf, stomen ik de douche als het echt niet meer gaat. Geen melk want hier wordt het slijm taaier van. Kamer goed stofvrij houden zodat de longen niet extra geprikkeld raken. Sterkte !