12 Reacties

één jaar geleden

Ik zou dan voor een puzzel van 24 stukjes gaan. Dat is zeker vaak nog een uitdaging als je net 3 bent, maar dan heeft ie er wel langer plezier van. En samen puzzelen kan altijd om hem op weg te helpen natuurlijk. En ik zou dan voor wat grotere stukken gaan. Die kleintjes buigen heel snel en zijn minder duidelijk voor peuters.

één jaar geleden

Als je kind het nog nooit gedaan heeft zou ik ook klein beginnen. 24 is een mooi aantal denk ik. Maar je hebt ook doosjes waar 4 puzzels in zitten die steeds wat moeilijker worden, misschien is dat wel iets. Mijn 3 jarige maakt met gemak puzzels van 100 stukjes, maar zij is er al enorm lang bezig en doet het praktisch de hele dag..

één jaar geleden

Ik zou een puzzel nemen die echt wel nog te moeilijk is. Dan kan je eventueel een deel samen oplossen. Hier zijn ze 2,5 en kunnen ze bekende legpuzzels van 12 stukjes zonder hulp oplossen. We hebben ook puzzels van 36 stukjes dan doen we gewoon een kart van puzzel

één jaar geleden

Als je kind het nog nooit gedaan heeft zou ik ook klein beginnen. 24 is een ...
Deze 4 in 1 puzzels hebben wij ook voor onze 3 jarige. Deze hebben 12,15,20 en 24 stukjes. Puzzelstukjes in verschillende grootte. Zijn nu met deze bezig op de foto, net weer even wat moeilijker.. die van ons is nog niet toe aan de 100 stukjes🤣

één jaar geleden

Onze dochter van 2.5 maakt vloerpuzzels van 21/24 stukken zelf. Zij is er wel beter in dan onze zoon op die leeftijd was. Maar inderdaad, die doosjes met 4 puzzels met verschillende grootte en aantalllen stukjes zijn ideaal! Ze zijn er in allerlei thema's: nijntje, dikkie dik, Bing, etc

één jaar geleden

Hier een zoon die toen de puzzels maakte van 100 stukjes maar daarna op school weigerde hij alle puzzels en kon hij niet puzzelen volgens hun. Waren gewoon te makkelijk. Mijn ervaring is iets moeilijker pakken en als het nog niet lukt dan samen doen.

één jaar geleden

Deze 4 in 1 puzzels hebben wij ook voor onze 3 jarige. Deze hebben 12,15,20 ...
Ja die bedoel ik indd! En die heb je ook een niveau lager met max 24 stukjes ofzo.

één jaar geleden

Met 24 zit je op die leeftijd echt wel goed, voor veel 3 jarigen is dat nog echt een uitdaging. De 100 stukjes die hier genoemd worden zijn echt de uitzonderingen. Ik geef zelf les aan 5 en 6 jarigen, en zelfs daarvan kunnen veel dat nog niet.

één jaar geleden

Het hangt een beetje van het kind af denk ik. Mijn 3-jarige bouwt moeiteloos legosets voor 5+, maar een puzzel boeit hem weinig en 12 à 15 stukjes is al lastig 😅 Maar hij is denk ik een uitzondering. Ik zou denk ik gaan voor 24 of 36 stukjes. Crocodile Creek heeft leuke puzzels.

één jaar geleden

Mijn dochtertje wordt in augustus drie en maakt puzzels van 24 stukjes. Hier is ze wel even mee bezig hoor, maar 12 of 16 stukjes is geen uitdaging meer; heeft ze zo klaar 😅

één jaar geleden

Ja die bedoel ik indd! En die heb je ook een niveau lager met max 24 stukje ...
Ja klopt, die hebben wij ook

één jaar geleden

Ach, elk kind is anders. Onze peuter die in oktober 3 wordt kan net puzzel van 4 stukken (terwijl we veel doen omdat ik puzzelen leuk vind). Zou toch eerder een te moeilijke dan te makkelijke geven als je jhet niveau van kindje niet weet, dan kan die altijd later nog gemaakt worden.