24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Forum Peuter

Situatie opvang

LindseyS2

2 weken geleden

Hoi allemaal, Allereerst wil ik even benoemen dat ik eerder geen problemen heb gehad met de opvang tot enkele weken geleden dat de overgang naar de peutergroep meer ter sprake kwam. Ik wil graag even meningen horen en wat jullie zouden doen. Mijn tweeling is 22 maanden (maar 14 weken te vroeg geboren dus eigenlijk 19 maanden). Qua ontwikkeling lopen ze wel goed op de kalender leeftijd. Officieel moeten ze met 2 jaar naar de peutergroep en heb ik ook wel het gevoel dat ze dat aankunnen, maar er zou een gesprek plaatsvinden met de kindercoach om dit te bespreken. Dit gesprek heeft nog niet plaatsgevonden, maar ik kreeg wel een mail met de volgende eisen waar de kinderen aan moeten voldoen: - uit een open beker drinken - zelf naar binnen lopen en niet overhandigen aan de pedagogisch medewerker - op een stoel blijven zitten. Dit zijn allemaal punten waarin de tweeling nog wat moet oefenen. Opzich prima en daar zijn we nu thuis ook druk mee aan de slag, maar er wordt vanuit de opvang de laatste weken wat meer druk opgezet. Zo vertelde een pedagogisch medewerker dat zij 4x na elkaar bleef proberen mijn dochter uit een open beker te laten drinken en dat mijn dochter daarna niks meer wilde. Ik heb toen nadrukkelijk gezegd dat ik geen druk wil op eten en drinken(thuis eten en drinken ze fantastisch en ook het oefenen met open beker gaat thuis prima). De volgende ochtend ben ik meteen gebeld door de kindercoach om een gesprek in te plannen (man is militair en op oefening dus dit vindt pas over 2,5e week plaats). naar haar ook nadrukkelijk uitgesproken dat ik geen druk wil op eten en drinken en zij vertelde mij dat dit ook niet de bedoeling is. Vandaag bij het ophalen had ik de ouderapp nog niet gelezen. Ik heb nog even staan praten met de pedagogisch medewerkers en ben vertrokken met de kids. Bij thuiskomst lees ik ineens het volgende in de ouderapp: “… weigert weer te drinken, we geven haar nu dus geen broodje. Zoals laatst aangegeven is het de bedoeling dat ze eerst een slokje drinken neemt voor ze kan eten. Hierin moeten we een lijn trekken”. Ik ben echt boos en mijn hart breekt om te lezen dat mijn kind dus geen broodje kreeg, terwijl alle andere kinderen wél hun broodje kregen. Ze zit nog op de babygroep en kan dit nog helemaal niet overzien. Wat vinden jullie hiervan? Morgen moeten ze weer en ik ben geneigd om ze thuis te houden als ik geen bevestiging krijg dat dit niet meer gebeurd.

Peuter

ontwikkeling
9
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.