28 Reacties

vorig jaar

Mijn zoon van intussen 3 jaar oud heeft de 360 beker ook nooit begrepen...wij zijn van de fles overgegaan naar de tuitbeker en vervolgens naar een gewoon bekertje. Geen tips dus, maar weer dat het echt geen ramp is 😊

vorig jaar

Als ik de beker gaf drukte ik zacht het bovenkastje in zodat hij doorhad dat daar water uit kwam. Mijn zoontje had het op die manier zo door

vorig jaar

Reactie op boysmam

Als ik de beker gaf drukte ik zacht het bovenkastje in zodat hij doorhad da ...
Ja dit! Mijn zoontje begreep het toen ook meteen

vorig jaar

Mijn zoontje snapte de 360 ook nooit Rietjesbeker drinkt hij wel vanaf 7 maanden al uit.

vorig jaar

Waarom zou je überhaupt zo'n beker willen gebruiken? Heb het voordeel nooit zo gesnapt. Wij zijn hier direct over gegaan op open bekertjes en rietjes bekers.

vorig jaar

Mijn zoontje heeft het geleerd door eerst een tijdje het bovenste stuk open te laten zegmaar. En een rietje kan je uitleggen dat hij moet sabbelen zoals op een speen. En ik zie absoluut wel het voordeel. Zo kan je kindje lekker ook onderweg drinken zonder troep. Mijn dochter van 3 drinkt er nog steeds graag uit.

vorig jaar

Mijn zoontje snapte het heel even niet eerst, maar na een tijdje wel. Hij is nu 2,5 jaar en ik vind die beker ideaal!! Onderweg zo handig. Het is denk ik gewoon blijven proberen de hele dag door tenminste dat werkte bij mijn zoontje😂.

vorig jaar

Reactie op boysmam

Als ik de beker gaf drukte ik zacht het bovenkastje in zodat hij doorhad da ...
Dit deed ik ook. Eerste paar keren een beetje helpen door de bovenkant in te drukken als hij zijn mond er tegenaan zet. Mijn kinderen hadden het toen zo door.

vorig jaar

360 beker nooit gebruikt, maar wel tip voor een rietjesbeker! Wij hebben wat knijpfruit bovenin het rietje gedaan, zo’n 10-15x herhaald en toen begon ie ineens te drinken en had ie het door haha. Dus wellicht het proberen waard! Dit werkte voor ons het beste met de avent rietjesbeker, omdat het water ook in het rietje blijft staan dus niet elke keer zo hard hoeft te zuigen voordat er wat uitkomt. Sinds hij het snapt voldoet de rietjesbeker van de action ook 😄

vorig jaar

Mijn dochter snapte het ook eerst ook niet, heb toen een tuitbeker een tijd gebruikt en daarna snapte ze dus ook direct de 360 beker omdat je aan beide moet zuigen

vorig jaar

Wij zijn er voor de fun met zes maanden mee begonnen. Snapte ze er niks van. Maar elke dag aanbieden en opeens had ze het door. Hier heeft een rietjesbeker pas met 13 maanden zin gehad. Daarvoor elke keer aangeboden maar snapte ze het ook niet nu wel. Zou zeggen blijven aanbieden al is het voor de fun. Een van die twee gaat hij doorhebben😋

vorig jaar

Mijn dochter begreep het eerst ook niet. Totdat we bij vrienden waren en ze daar zo'n beker met drinken kreeg. Ik wou nog zeggen, daar kan ze nog niet uit drinken, maar mijn vriendin had de beker al tegen haar mond gezet en ze begon te drinken 🤔😄. Sindsdien drinkt ze uit zo'n beker. Ik vind het ideaal, het is goed voor haar mond motoriek en spraakontwikkeling (zegt men). Onderweg en in bed geen gedoe met lekkende bekers. En verder kan ze prima uit een open beker/stevig glas drinken. Ik zou gewoon gaan oefenen met een open/gewone beker. Steeds kleine beetjes water erin doen. Rietjes beker zou ik niet doen.

vorig jaar

Onze kids begrepen ook niks van die 360. We hebben ze allebei gewoon snel een open beker geleerd. Ja dat is aan het begin wat geknoei, maar dat is met alles. Ik vind het ideaal. Ze drinken onderweg ook wel uit een rietjesbeker.

vorig jaar

Hier was het ook ingewikkeld, rietjesbeker was ook lastig als hij hard moest zuigen. Camelbak rietjesbeker snapte hij binnen no time.

vorig jaar

Hier ook een dreumes van 1,5 die die munchkin beker nogsteeds niet begrijpt 😅 We zijn met 6 maanden al begonnen met oefenen uit een open beker, dus dat gaat heel goed, alleen gooit hij die nog regelmatig om 😅. Een rietjesbeker heeft hij ook best lang niet begrepen, we hebben een camelbak beker gewoon op de salontafel gezet, en hem ermee laten aanklooien ineens op een avond viel het kwartje en zat hij eruit te drinken 😅. Sindsdien lukt elke rietjesbeker wel 🤷‍♀️

vorig jaar

Zo herkenbaar! Bij ons duurde het ook enorm lang. Ook een rietjesbeker werkte niet. Wij hadden het losgelaten, liever een fles en goed drinken. Ondertussen wel steeds aanbieden. En nu (2 jaar 1 mnd) drinkt ze er al een paar maanden zonder problemen uit. Ze had de fles mee naar de tandarts die was blij dat ze gewoon water (ipv limonade) dronk bij 1.5jaar en die fles was geen probleem.

vorig jaar

Onze dochter is bijna 2 en snapt m nog niet😅 hier gaat een rietjesbeker dan wel weer goed

vorig jaar

Je zou dit eens kunnen proberen, zo is het ons uiteindelijk ook gelukt ☺️ https://youtu.be/hMXHa9xzpUE?si=aVS6Hafvp245Rmqk

vorig jaar

De reeds gegeven tips voor de 360 munchkin en rietjesbekers hielp bij mijn oudste ook. Heb je het zelf geprobeerd eigenlijk? Dan merk je vanzelf hoe het werkt. Bovendien kwam ik een keer achter dat het rietje er niet goed in zat, waardoor die aan de onderkant dicht gedrukt werd… Nog 1 tip: oefen je al met een open beker? Ik gaf yoghurt, dat is wat makkelijker “kieperen”. Dan giet het niet zo snel uit.

vorig jaar

Mijn kinderen kregen maar weinig binnen met een 360 beker. Maar die konden al uit een gewone beker drinken, dat ging dan makkelijker. Zijn van die oefenbekertjes voor. Onderweg is een rietjesbeker wel heel handig, degene voor oudere kindjes hoeven ze vaak minder hard aan te zuipen. Als je die eerst aanleert, lukt daarna de anti lek rietjes wellicht ook.