41 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg graag

2 jaar geleden

Nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn.

één jaar geleden

Hoi tannnnie, Heb je ze besteld voor je kindje? Zo ja, wat is je ervaring? Ik was er ook voor aan het kijken en opzoek naar ervaringen van andere ouders:) Alvast bedankt!

één jaar geleden

Ik heb deze aangeschaft voor onze zoon van 2 jaar. Hiermee is het gelukt de normale speen weg te doen! Heb hem verteld dat hij nu een grote jongen is en een grote jongens speen krijgt. Hij was de eerste nacht erg onrustig bij het in slaap komen (duurde 2 uur), en ook 's nachts meerdere malen wakker. Daarna accepteerde hij deze speen. Inmiddels houdt hij hem alleen nog in zijn hand.

één jaar geleden

Reactie op S1991

Ik heb deze aangeschaft voor onze zoon van 2 jaar. Hiermee is het gelukt de ...
Zie je ook wat verandering in zijn gebitje?

één jaar geleden

Reactie op Ukkiejuni2020

Zie je ook wat verandering in zijn gebitje?
Ja! Zijn tanden stonden vrij ver uit elkaar, vooral zijn boventanden. Nu staan ze bijna tegen elkaar aan.

één jaar geleden

Reactie op S1991

Ja! Zijn tanden stonden vrij ver uit elkaar, vooral zijn boventanden. Nu st ...
Ik ben om, heb ze besteld! Ben heel benieuwd, ik denk dat mijn dochtertje het wel goed accepteert om haar speen aan haar beertje te geven, want ze heeft hem enkel snachts in. Maar vind haar boventandjes best wel naar voren toe staan, en volgens mij komt dat toch wel echt van de speen, zou een mooie bijkomstigheid zijn als dat minder wordt door de machouyou:)

één jaar geleden

Reactie op Ukkiejuni2020

Hoi tannnnie, Heb je ze besteld voor je kindje? Zo ja, wat is je ervaring? ...
Nee hier nog steeds niet besteld. Ze gebruikt haar speen alleen snachts voor het inslapen. We gaan na de vakantie (vliegen, schiphol etc) eens kijken hoe we van de speen afkomen. Haar tandjes staan nog netjes... dus dat geeft ook niet echt de druk om het af te leren 🙈 maaruh... ik ben nog steeds benieuwd of het werkt die dingen😎😎😎

één jaar geleden

Voor degenen die volgen, ik heb hem ondertussen voor mijn dochtertje van net twee jaar, en hebben hem omgedoopt tot grote mensen fiepie, nou ze vind het helemaal goed geen een keer om haar andere fiep gevraagd. Nu hebben we een foto gemaakt met voor ze hem had en gaan we in de gaten houden of het wat gaat doen voor de stand van haar tandjes.

één jaar geleden

Reactie op Ukkiejuni2020

Voor degenen die volgen, ik heb hem ondertussen voor mijn dochtertje van ne ...
hou ons op de hoogte🤗 kwam ze.er.makkelijk mee in slaap

één jaar geleden

Reactie op Boy or Girl

hou ons op de hoogte🤗 kwam ze.er.makkelijk mee in slaap
Ja ik had hem beneden alvast geïntroduceerd, en ze mocht zelf kiezen welke kleur ze graag wilde. En toen deed ze hem eventjes in, en haar middag dutje heb ik het speen doekje eraan gedaan en haar Bibs speen uit bed gehaald, daar heeft ze niet meer om gevraagd en ze heeft meteen ermee geslapen vanaf die middag. Ze komt ook net zo goed ermee in slaap dan haar bibs speen, dat maakt geen enkel verschil bij Jackie

één jaar geleden

Reactie op Ukkiejuni2020

Voor degenen die volgen, ik heb hem ondertussen voor mijn dochtertje van ne ...
Hey, ik vroeg mij af of het bij jouw kindje heeft gewerkt op vlak van stand van de tandjes? Hoe is het verlopen in de tussentijd?

één jaar geleden

Reactie op Waiting

Hey, ik vroeg mij af of het bij jouw kindje heeft gewerkt op vlak van stand ...
Ze heeft er uiteindelijk maar 3-4 weken echt gebruik van gemaakt tot ik ontdekte dat ze hem eigenlijk niet in had, en het haar vooral om het speendoekje ging. Maar haar tanden zijn wel veel rechter nu, maar of dat daadwerkelijk door de machouyou komt of omdat ze geen speen meer in had en het van nature terug is gegaan, ik heb geen idee. Onze dochter praat veel en als ik nu filmpjes terug kijk slist ze ook echt een beetje toen ze de speen nog had. Dus bij ons heeft het veel positieve effecten dat ze van de speen af is

één jaar geleden

Reactie op Ukkiejuni2020

Ze heeft er uiteindelijk maar 3-4 weken echt gebruik van gemaakt tot ik ont ...
Wat goed dat ze er volledig vanaf is geraakt. Hier wil ik al een tijdje starten om fopspeen weg te halen, maar telkens komt er iets tussen (oorontsteking, verkouden, snachts wakker, ...) Dacht misschien dan toch een tussenfase met zoiets voordat het volledig wordt afgebouwd.. Mijn zoontje is naar tandarts geweest en blijkbaar is zijn gehemelte wel door fopspeen veranderd. Volgens de tandarts kan het nog vanzelf goed komen, maar hij raadt wel aan om voor 2 jaar te stoppen met de speen. Hier heeft hij enkel speen tijdens zijn dutje en nacht.

één jaar geleden

Ik heb deze ook net besteld, zijn er nog meer met goede, of slechte ervaringen?

één jaar geleden

Ik ben logopedist en het is geen speen! Het is niet eens te vergelijken met een speen. Het is een hulpmiddel om te zorgen dat de tong naar de juiste plek gaat. Je kunt er niet op zuigen bijvoorbeeld. Je kunt beter cold turkey stoppen met de oude speen.

één jaar geleden

Ik had ze besteld voor mn zoontje van 4 jaar en gelijk ook mr voor mn dochtertje van 2. Bij mn zoon werkt goed hij heeft hm maar heel kort in en veder heeft hij hm in zn handje maar hij vraagt niet meer om zn andere speen. Bij mn dochtertje werkt tot nu toe nog niet ze ging snachts telkens huilen om haar oude speen dus die heeft haar oude speen weer 🙈

één jaar geleden

Onze dochter heeft tot zeker haar 2de jaar een speen gehad, sliep er standaard mee en heeft er ook overdag veel naar gevraagd. Ik heb de Machouyou toen aangeschaft, leek mij het proberen waard. Ze nam ‘m gelijk aan, aangegeven dit is je ‘nieuwe speen’. Na anderhalve week was ze er klaar mee en heeft ze ‘m niet meer gebruikt. Zag wel aan haar tandjes dat die ook beter zijn gaan staan. Positieve ervaring dus!

één jaar geleden

Ik heb hem aangeschaft toen ik zag dat m’n zoontjes gebit aan het veranderen was door de speen (hij was toen 2,5 en kreeg hem enkel bij het slapen). Verwisseld aan zijn knuffeldoekje en hem aangeboden. Heeft hem 1 x in zijn mond gedaan. Vond het niks, en is toen maar “gewoon” gaan knuffelen met z’n doekje. Eindstand: de oranje machouyou is een sieraad aan zijn knuffeldoekje, die niet gebruikt wordt. Z’n tanden staan inmiddels een half jaar later weer helemaal normaal. Maar dat is dus niet te danken aan de Machouyou, maar gewoon door het niet meer spenen. 😃

één jaar geleden

Wij zijn er sinds eergisteren mee begonnen. Hij was heel enthousiast over zijn 'grote jongens speen' toen deze binnenkwam, maar was al snel duidelijk dat dit in zijn beleving hem geen geschikte vervanger is van de gewone speen. In mijn beleving ook moet ik toegeven, hij is moeilijker in je mond te doen en qua gevoel totaal anders, het zit tussen je tanden, niks meer tegen je tong en je kan niet sabbelen. Logisch ook maar gezien de ervaringen had ik dit misschien wel verwacht. Hij is alleen al wel gefrustreerd geraakt over dit ding, hij moest van zijn knuffeldoekje af (ik had hem eraan geknoopt) en eigenlijk het liefst niet eens in bed. Ik heb niet toegegeven, niet te veel gedoe over gemaakt, maar het neigt een beetje naar een negatieve associatie ipv positief. Maar goed, ik ben wel zo; Als we eenmaal gaan inzetten dan zetten we door. Dus deze week is het de week van wennen aan deze nieuwe speen en de oude spenen verzamelen/weg doen. Hij krijgt een chocolade-muntje als hij een speen inlevert in een tasje (één per dag) en daar gaan we dan iets van kopen als het lukt om zonder speen te slapen. Over het inleveren is hij daardoor ook enthousiast. Kwam vanochtend zelf tot met het idee dat als hij dan geen spenen meer over heeft dat hij dan maar met z'n 'grote jongens speen' gaat slapen. Alleen tegen bedtijd keert het om; dan ligt de focus op het krijgen van zijn oude, vertrouwde speen en wordt hij boos van de nieuwe. Ik ben nog steeds voornemens om vanaf dit weekend alle oude spenen weg te doen, maar helaas geen vertrouwen dat deze nieuwe het makkelijk gaat overnemen 🙈