15 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb 2 zoontjes, de oudste is 2,5 jaar. Hij vermaakt zich uren met duplo of toet toet auto's. We bouwen een trein/racebaan, garage van duplo voor de auto's, tunnel voor de trein, wat je maar kan bedenken. Hij lan hier ook goed zelf mee spelen en hele verhalen bij vertellen. Ik vond dit ideaal speelgoed rond de bevalling en de eerste weken met baby. Natuurlijk hebben we ook puzzels, koekjes bakken, verven etc, maar dat doet hij niet alleen. Duplo en toet toet auto's wel, of ik help met de banen maken en daarna speelt hij zelf verder.

3 jaar geleden

Ik heb voor de 2e verjaardag een houten bak gekocht om te gebruiken met sensomotorisch speelgoed. Denk aan speelrijst of gedroogde bonen met houten poppetjes om eindeloos mee te spelen. Hopelijk vindt hij het wat🙈

3 jaar geleden

Van grapat en grimms zijn de bakjes met balletjes leuk, de poppetjes met ringen. De regenboog. Achja eigenlijk alles wel 😅

3 jaar geleden

Stapelstein?

3 jaar geleden

Hier is klei heel populair. Kunnen ze ook mooi aan tafel doen en kun je erbij zitten tijdens het voeden van de beeb.

3 jaar geleden

Bij ons doen de speelgoedkeuken, klimboog en/of -driehoek (evt. met glijbaan) en de ouderwetse voetbal het uitstekend. Ook zijn mercedes loopauto en de stapeltoren vindt hij nog steeds leuk!

VRIEND

3 jaar geleden

Lego Duplo! Ook super leuk om steeds uit te breiden. Mijn dochtertje is echt gek op haar Lego. Verder hebben we de verantwoorde standaard zoals step, stapelstein et cetera, maar niets tips aan Lego haha. En baby en alles wat met rollenspel te maken heeft is ook een hit.

3 jaar geleden

Mijn zoontje werd 2 in mei, en leuke kados vond ik; loopfiets Puky Klei Duplo sets Boek Richard scarry Spelletje little cooperation met ijsdieren(djeco) Speelkeuken Een eigen mes voor in de keuken(kiddikutter) Speeltjes voor in de zandbak Nieuwe dekbedset

3 jaar geleden

Trybike, duplo, rollerbaan little dutch, speelkeuken, dokters koffer (nu toevallig bij de action), pop poppenwagen (rollenspel)

3 jaar geleden

Kijk eens of er een speel-o-theek in je buurt zit! Heel veel speelgoed is leuk voor een week of 2. Bij een speel-o-theek breng je het dan terug en ruil je het voor iets nieuws. Ook perfect om uit te testen wat uiteindelijk de moeite waard is om te kopen. En om te voorkomen dat je huis steeds voller komt te staan met speelgoed. Nog duurzaam ook! Wat wil je nog meer! (Ja, ik zit zelf dus inderdaad in het bestuur van een speel-o-theek 😅🙈)

3 jaar geleden

Speelkeuken, houten treinbaan, houten garage, duplo, muziekinstrumenten, auto's, playdoh, boek met kleurplaten en waskrijt of potloden, nog meer auto's 😁, of graafmachines of iets anders met wielen, Bobby car, boekjes, houten werkbank, houten gereedschap(skist)... O en had ik al auto's gezegd? 😅

3 jaar geleden

Insteekmozaiek Kralen Kleurendobbelspel Hamertje tik Klei met schaar, satéprikkers, penne (macaroni), kroonkurken, deegroller, uitsteekvormen enz. Duplo Boeken met flapjes (en/of geluiden) Posters om samen over te praten Wandelwagen voor pop of beer Traptractor, loopfiets o.i.d. Muziekinstrumenten: trommel, xylofoon, piano, sambaballen, belletjes, regenmaker enz. Knikkerbaan Magneten Bos met oude sleutels Gereedschapskist Dokterskoffer met echte pleisters Loophondje Knutselbenodigdheden (denk ook aan schaar, perforator, draadjes, chenille, rietjes) Matroeska Nopper Poppenhuis Hijskraan En ook gewoon een keer je huishoudtrap in je kamer zetten, paraplu, veger en blik enz. enz.

3 jaar geleden

Reactie op Bdhh

Ik heb voor de 2e verjaardag een houten bak gekocht om te gebruiken met sen ...
Ik wil dit ook kopen voor mijn dochters tweede verjaardag eind oktober, of anders voor Sint of Kerst. Maar ik ben zo benieuwd of ze het wel wat vind..

3 jaar geleden

Reactie op mommytobe88

Ik wil dit ook kopen voor mijn dochters tweede verjaardag eind oktober, of ...
Ik denk dat je het vooral eerst moet introduceren. Dus lekker samen spelen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Het gaat er juist om dat het eindeloos speelgoed is, dus je kunt er mee doen wat je wilt. Scheppen, voelen of spelen. Ik heb nu een heleboel houten dingen(poppetjes, eikeltjes, brug, paard) besteld en ga vanmiddag lekker verven. Dan is alles klaar. Want ik twijfel of ik het geef met 5december of zijn verjaardag. Op het kdv deed ik het altijd met een houten doos en daar van alles in. Alleen het voelen vonden ze al leuk.