11 Reacties

2 jaar geleden

Ik had dit als kind vroeger. Zo'n rugzakje met een lint er aan. Zon ding om de pols zou ik zelf niet doen omdat ik weet dat dochter dat er zo af zou krijgen en halen. Succes, je gaat niet alleen maar positieve reacties krijgen 😁🙈

2 jaar geleden

Ik had vroeger ook zo'n rugzakje met een lijn eraan, en zelfs die probeerde ik nog kwijt te raken.. Heb het als kind nooit als vervelend ervaren. Nouja. Ik kon er niet vandoor en daar vond ik natuurlijk wel wat van, maar heb er geen slechte herinneringen aan. Heb dit zeker ook in gedachte voor als onze oudste net zo'n wegloper is als dat ik was. Mijn man is fel tegen. Maar ik heb liever mijn kind met een tuigje, dan en kind dat wordt overreden door een auto oid...

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Ik had dit als kind vroeger. Zo'n rugzakje met een lint er aan. Zon ding om ...
Ach, liever negatieve reacties dan mijn kind kwijt raken op een drukke plek.

2 jaar geleden

Reactie op Blabla19

Ach, liever negatieve reacties dan mijn kind kwijt raken op een drukke plek ...
Helemaal mee eens hoor. Ik was de jongste van 5 en altijd weg als t kon. Geef mijn ouders ook groot gelijk. Maar weet wel dat tegenwoordig mensen daar echt gek op reageren. Vroeger was t iets gewoner denk ik.

2 jaar geleden

Wij woonden vroeger op het platteland, met een vrij drukke weg tussen 2 dorpen. Als onze oma met ons en opa in de rolstoel ging wandelen, hadden wij altijd een “tuigje” wel om de pols, maar die zijn natuurlijk vrij makkelijk los te peuteren. Al deden wij dat nooit. Vind het zo raar als mensen negatief reageren als ze dit zien, want als je het niet doet en je kind rent continu weg, dan is het óók niet goed en “had je beter op moeten letten”

2 jaar geleden

Wij hebben een aap rugzakje. Onze dochter vindt het geweldig en vraagt altijd om aapie

2 jaar geleden

Nog geen ervaring, ik had een bandje om mn arm als kind. Geen negatieve ervaring erbij. Als mn zoontje een weg lopertje blijkt krijgt die zo'n rugzakje met touw.

2 jaar geleden

Ik heb laatst dit tuigje besteld: https://amzn.eu/d/b3DAsyi Nog niet gebruikt maar zit nu standaard in de luiertas. Ik ben 31 weken zwanger van de tweede en mijn zoontje van 2,5 gaat als een speer. Ik kan m niet meer bijhouden dus mochten we op een drukke of gevaarlijke plek zijn dan krijgt hij deze gewoon om. Reacties kunnen mij niet schelen. De veiligheid van je kind staat voorop toch?

2 jaar geleden

Hier had de oudste een rugzakje met touwtje. Veel reacties en de meeste juist positief. Hij wist ook uit de auto is rugzak om. Hier zat ook vaak zijn drinken, koekje en wat autootjes in. Voor de jongste nu 14 maanden pak ik hem ook al wel eens. Want 1 van 3 en dan de jongste dan liever z’n touwtje vasthouden en merken wanneer ze te ver weg wandelen. Wat ik vooral probeerde te onthouden was het touwtje is niet om te straffen maar meer een hulp lijntje dat je altijd weet waar ze zijn.

2 jaar geleden

Wij hebben een rugtasje met een lijntje eraan. Ideaal. We gaan regelmatig naar de stad, dierentuin of het park en dan is hij soms zo weg. Met die lijn heeft hij vrijheid maar heb je hem wel altijd dichtbij je.

2 jaar geleden

Ik zit met dezelfde vraag, neig naar een rugzakje ipv polsband. Hoor graag ervaringen. En hoe lang moet het lijntje zijn? Ik zie er van 85 cm, maar dat lijkt me zo kort?