6 Reacties

7 dagen geleden

Toevallig hebben wij laatst overdag een gat in zijn speen geknipt (2 jaar en 8 maanden ook). Hij was er echt aan verslaafd en ik zag er best tegenop. Maar het viel 100% mee, een aantal onrustige nachten maar hij slaapt nu gewoon weer door en tussen de middag gaat ook goed. Zijn spraak is nu in 2-3 weken tijd al echt vooruit gegaan. En hij vraagt er nooit meer naar Enige de tip: ik zou het overdag doen bij het middagslaapje, en niet in de avond in de schoen en dan naar bed.

7 dagen geleden

Je moet maar zo denken: sneu dat hij het tutten gaat missen, maar je doet hem op lange termijn meer plezier met goede tanden en spraak! Hetzelfde geldt voor 'iets lekkers geven'. Ik vind het heerlijk om m'n kind af en toe een Kinder-reepje ofzo te geven, of een handje chips. En dat is prima, moet ook kunnen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind soms om nee te zeggen als ze er echt zélf om vraagt. Dat doet ze echter gerust elke dag 🙄. Maar dan denk ik: ik doe haar meer plezier met een gezonde leefstijl zonder obesitas en eetverslaving, dan dat ik nu wéér een chocolaatje geef 😅. Goed dat je ermee aan de slag ga trouwens! Hier 2,5 jaar, ze krijgt de speen alleen bij het slapen. ik weet nog niet zo goed hoe ik het aan moet pakken... Misschien ga ik het ook wel zo doen als jij!

7 dagen geleden

Ik had precies hetzelfde gevoel. Hij was nog zo dol op z'n tutties, maar ik merkte dat ze niet echt meer nodig waren. Met 2j9m gestopt en hij deed het zoveel beter dan verwacht🥰 Hij snapte het heel goed. Hij benoemde het een paar keer, maar eigenlijk geen problemen gehad met in slaap vallen. We zijn nu 7 weken verder en zijn gebit is helemaal bijgetrokken😁

7 dagen geleden

Reactie op Adriane

Toevallig hebben wij laatst overdag een gat in zijn speen geknipt (2 jaar e ...
Ohh we hebben hem wel in dr schoen gedaan vanavond!! 🙈 was misschien inderdaad slimmer om het overdag te doen. Maar hij mopperde even en is daarna met zijn knuffels in slaap gevallen! Viel tot nu toe reuzen mee gelukkig hopelijk vannacht ook zo😅

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Je moet maar zo denken: sneu dat hij het tutten gaat missen, maar je doet h ...
Ja dat is zeker waar!! En ze weten het later toch niet meer hoe het is gegaan 🙈

7 dagen geleden

Wij zijn ook sinds een maandje gestopt met de speen, hij was toen 2 jaar en 9 maanden. Hij had nogal wat spenen her en der, die hebben we op de post gedaan naar 'baby's die geen speentje kunnen betalen" en bij zijn favoriet (die aan zijn knuffel hing) hebben we gezegd dat deze een keer kapot gaat en dat er dan geen grote jongens spenen meer zijn om te kopen. Speen uiteindelijk kapot geknipt, heeft er de eerste nacht bij het naar bed gaan naar gevraagd maar was ook meteen tevreden met mijn antwoord. Hij heeft iets langer gedaan om in te slapen maar heeft er nooit meer naar gevraagd. En dat terwijl ik er zo tegenop zag.