146 Reacties

2 jaar geleden

Het invalide toilet en anders heb ik er maling aan.

VRIEND

2 jaar geleden

onze dochter gaan of met mij naar dames toilet of met mijn man naar heren toilet. Ik zie geen probleem in de aanwezige urinoirs. Je loopt er zo langs en ziet echt vrijwel niks. En anders ziet ze een man die plast, dat heeft ze thuis ook wel eens gezien als pappa moet plassen. Anders eventueel invalidentoilet als dit los aanwezig is.

2 jaar geleden

Ik zou bij een dochter hetzelfde doen als bij m’n zoon. Met papa mee is naar de heren, met mama mee is naar de damestoilet. Ik zou er niet zoveel over nadenken, voor een kind heeft het niet zoveel betekenis of kan je de betekenis voorlopig zelf nog invulling geven. Dus als ze een penis ziet (als dat al het geval is) dan kan je dat ook heel feitelijk en en neutraal oppakken en bijvoorbeeld alleen aangeven “mannen hebben een piemel om te plassen” of iets dergelijks. Dat doe ik ook als m’n zoon met mij mee is om te plassen, dan ziet hij ook dat het anders is dan bij hem…

2 jaar geleden

In dit geval houden wij altijd het geslacht aan van de ouder die mee gaat: zoon en dochter gaan met papa naar het herentoilet en met mama naar het damestoilet. Ik ga niet met mijn zoon naar het herentoilet omdat hij toevallig een jongetje is. Ik heb persoonlijk nog nooit een blote piemel op het herentoilet gezien, ik vind het herentoilet dus discreet genoeg voor beide kinderen. Ik maak zelf trouwens geen onderscheid in mijn zoon of dochter, ik vind het voor mijn zoon niet normaler/minder normaal om de piemel van een andere man te zien dan voor mijn dochter.

2 jaar geleden

Want je dochter mag geen piemels zien? Plassen is toch iets heel normaals. Alle mensen moeten plassen en mannen hebben een piemel, net als papa, neem aan dat ze dat ook gewoon ziet. Zou het juist heel belangrijk vinden om dit te normaliseren en daar niet nu al moeilijk over te gaan doen. Lekker mee laten gaan naar de mannen wc.

2 jaar geleden

Geslacht van ouder die meegaat 🩵

2 jaar geleden

Ik zou naar het invalide toilet gaan, maar anders zou ik verwachten dat mijn vriend met onze dochter naar herentoilet zou gaan. Mannen die plassen bij een urinoir 🤷‍♀️ ik denk dat wijzelf daar een groter probleem van maken dan de dochter. (Wij maken het al gauw seksueel) 😅 ze lopen daar echt niet met hun gereedschap te zwaaien.

2 jaar geleden

Meegaan met de ouder naar "hun" wc. Snap wel dat de dames het raar vinden als er ineens een man loopt. Waar ben je bang voor als je dochtertje mannen ziet plassen?

2 jaar geleden

Gewoon mee naar het mannentoilet. Je kind geeft helemaal nog geen lading aan die piemels van andere kerels. Doen jullie er niet raar over, zal zij dat ook niet doen.

2 jaar geleden

Of kind met papa naar het herentoilet en lak hebben aan alle piemels die daar overal maar rondslingeren. Of papa en kind naar het damestoilet en lak hebben aan de boze blikken van zure vrouwen. Één van de twee.

2 jaar geleden

Wij hebben het nog niet heel vaak meegemaakt maar meestal is er een invalide toilet en indien nodig gaat mijn man gewoon naar een dames toilet. Bij de heren is vaak de bril enorm vies of er maar 1toilet beschikbaar. Mijn man heeft maling aan die 'gerda's' met gekke blikken.

2 jaar geleden

Meenemen naar de dames toilet. Lekker boos laten kijken, ze is een meisje en over een paar jaar moet ze alleen daarheen kunnen. Dus. Lekker boos laten kijken. Misschien kan hij het grappig maken door te zeggen “ik kijk niet hoor haha” of praat hardop tegen de dochter “papa helpt jou” iets in die geest waardoor andere vrouw sneller de situatie begrijpen en niet zo vuil kijken. Ik zou ook niet naar de heren toilet willen, ook al vanwege hun vieze hygiëne soms, en dan te denken dat mijn dochter met dr bibs op die vieze mannen toilet brillen moet zitten, oh bah 🤢

2 jaar geleden

Maar jongens: in het vrouwentoilet zitten toch gewoon deuren voor de toilet zelf? Wat is in vredesnaam het probleem als er een man in de ruimte is waar handen gewassen worden? Daar heeft iedereen toch weer gewoon kleren aan...

2 jaar geleden

Reactie op Jolanda 2501

Maar jongens: in het vrouwentoilet zitten toch gewoon deuren voor de toilet ...
Ja dat snap ik ook niet, maar ik snap ook niet waarom hij niet met zijn dochter naar het mannentoilet zou kunnen. Beide kanten op lijkt mij geen probleem.

2 jaar geleden

Ik heb er nog nooit moeite mee gehad als een man naar het damestoilet gaat. Als hij de boel niet onder pist uiteraard. Tegenwoordig steeds vaker genderloze toiletten, ook helemaal mooi. Wat vervelend dat je man er op aangekeken word, mij lijkt het damestoilet meer de plek voor een meisje dan het mannentoilet, alleen al omdat er meer hokjes zijn en je misschien niet zo lang hoeft te wachten erop.

2 jaar geleden

Net als de meeste hier zie ik er geen enkel probleem mee om je dochter mee te nemen naar het herentoilet. Vind het ook een beetje vreemd dat jij die vrouwen erom bekritiseerd het wel oké te vinden als je zoon naar het damestoilet gaat maar niet je dochter met je man, en anderzijds vind je het niet kunnen dat je dochter met je man naar het herentoilet gaat? Beetje meten met twee maten. Toiletgebruik is toiletgebruik. Zou op deze leeftijd nog helemaal geen issue maken van het verschil tussen mannen en vrouwen, daar zijn die kinderen nog totaal niet mee bezig en door daar aandacht op te vestigen maak je dat juist een 'ding'. Hoogstens uitleggen als ze nieuwsgierig is waarom het herentoilet iets heeft (urinoirs) wat het vrouwentoilet niet heeft, op een neutrale manier. Daar kijkt echt niemand van op hoor. (En beetje onvriendelijk om mannen weg te zetten als "niet altijd even discreet". Ik neem aan dat je je kind niet meeneemt naar een bar op zaterdagavond, ik denk dat geen enkele volwassene in een dierentuintoilet met zijn piemel in de toiletten loopt te zwaaien van "kijk mij nou eens").

2 jaar geleden

Oh ik vind het inderdaad niet gek als er een man met dochter in het vrouwentoilet is. Iedereen bij de vrouwen gaat toch met de deur dicht naar de wc? En bij de mannen hangen vaak urinoirs waar de piemels eruit gehangen worden. Ik vind het toch niet prettig om oude mannen piemels te normaliseren. 🥹 Maar velen denken anders zo te lezen haha. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!

2 jaar geleden

Als de rij bij de dames mij te lang is ga ik zelf ook heerlijk bij de kerels naar de wc. Dat ga ik mn dochter ook adviseren als de tijd daar is. Dat vrouwengezeik... 😝

2 jaar geleden

Reactie op MarijkeYoshi

Ja dat snap ik ook niet, maar ik snap ook niet waarom hij niet met zijn doc ...
Klopt hoor! Beide vindt ik prima maar bij de vrouwen zijn vaak meer hokjes... eigenlijk gewoon gaan waar de rij het kortste is!

2 jaar geleden

Zijn er serieus vrouwen die daar een probleem van maken? Ik bedoel je plast toch niet met z’n allen in een openbare ruimte, je hebt nog steeds afgesloten hokjes. Ik zou gewoon naar de vrouwen wc gaan en de vrouwen die daar iets over te zeggen hebben gewoon niet eens op reageren. Wat achterlijk 😂