69 Reacties

vorige maand

Al toevallig een afspraak gemaakt bij een pre-logopediste ? Mijn zoontje heeft een aandoening dit heeft geholpen met bepaalde voeding/structuren .

vorige maand

Reactie op OemmieM

Al toevallig een afspraak gemaakt bij een pre-logopediste ? Mijn zoontje he ...
We hebben al 2 jaar een pre logopedist aan huis maar kom hier niet verder mee wat voor aandoening heeft hij ej hoe kwam je erachter?

vorige maand

Reactie op Iemand88

We hebben al 2 jaar een pre logopedist aan huis maar kom hier niet verder ...
Silver-Russellsyndroom. Al tijdens de zwangerschap werd geschat dat hij klein zou worden geboren. Tot op de dag van vandaag heeft hij zijn groei niet ingehaald en inmiddels krijgt hij groeihormonen. Gisteren kregen we opnieuw een verwijzing naar de diëtiste waarschijnlijk zal er weer bijvoeding worden geadviseerd. Hij is inmiddels 5 jaar oud. Eten blijft echter moeilijk. Ik zal straks even in mijn notities kijken hoe we hem destijds weer vlees hebben leren eten.

vorige maand

Gehakt kan je ruilen. Wit vis valt ook vrij vlot uit elkaar. Stoofvlees?

vorige maand

Kip krokant burgers, fijne socijzen en van die het is gemalen vlees maar we noemen het schnitzel dingen. Hier at ie pas stuks vlees toen ie zijn kiezen had gewisseld. Hij kreeg het niet weg.

vorige maand

Reactie op OemmieM

Silver-Russellsyndroom. Al tijdens de zwangerschap werd geschat dat hij kle ...
Oke nog nooit van gehoord ,zal eens opzoeken. Kan hij als bijvoeding geen nutri creamy toetjes krijgen? Die krijgen wij ook. Hij eet heel beperkt en weinig. Zit ook ver onder zijn gewicht . Is goed dat zou ik fijn vinden dankje 😘

vorige maand

Reactie op chemkitten

Kip krokant burgers, fijne socijzen en van die het is gemalen vlees maar we ...
Socijzen en die ( schnitzel) heb he daar foto van ? Hier gaat het dus ook moeilijk, maar hij begint ook moeilijk te slikken en dat kan weer een verband hebben ook.

vorige maand

Reactie op RomySchneider

Gehakt kan je ruilen. Wit vis valt ook vrij vlot uit elkaar. Stoofvlees?
Hoe bedoel je kan je ruilen? Kan eens proberen ,hij gaat ook snel kokhalzen van bepaalde geuren

vorige maand

Reactie op Iemand88

Oke nog nooit van gehoord ,zal eens opzoeken. Kan hij als bijvoeding geen n ...
Plaat van vlees zodat hij wel voedingstoffen binnen krijgt. Ei,kaas,yoghurt,peulvruchten , vis wel geur arm bv kabeljauw Voorbeelden: Aardappelpuree +worteljes Heel fijn gemalen kip door de puree Zachte pasta +tomatensaus met gehakt (kip) nog even in de blender na het bereiden Rijst+ groenten naar keuze wel zachte groenten dat goed te prakken is met kabeljauw of koolvis heel fijn geprakt Hartige pannenkoek/ muffins / wafels Met met kip of gehakt erdoor gemalen . Salami met uitsteek vormpjes Aanraken, ruiken of likken telt ook als succes. Afwijzen is normaal blijven aanbieden zonder druk. Bij gehakt : Plat = minder kokhalsreflex dan rond. • Kip of kalkoen: mild van geur, zacht, goed te pureren. • Vis: witvis zoals kabeljauw of pangasius, goed gaar en gepureerd. • Vermijd sterk ruikend vlees: rund, lamsvlees of gekruid vlees. • Textuur: alles fijn pureren of malen, liefst in saus of puree. • Laat het kind kijken, aanraken, ruiken zonder te eten. • Spelenderwijs aanbieden: lepeltje naast het bord, kind mag voelen of ruiken. • Kind kiest vaak zelf het moment om te proeven.

vorige maand

Reactie op OemmieM

Plaat van vlees zodat hij wel voedingstoffen binnen krijgt. Ei,kaas,yoghurt ...
Alvast sorry als iets onduidelijk is had destijds heel haastig opgeschreven

vorige maand

Reactie op Iemand88

Hoe bedoel je kan je ruilen? Kan eens proberen ,hij gaat ook snel kokhalzen ...
Heeft hij Arfid?

vorige maand

Oh ja ik weet niet of je bekend bent met Fantomalt ? Die is geur en smaakloos en soms makkelijker om door eten/drinken doen. Dan zo’n hele toetje of nutrini drankje

vorige maand

Je zou ook wat vlees op brood kunnen proberen als hij dat wel goed kan eten. Misschien wat ham, plakje kipfilet, leverworst, rundvleessalade, boterhamworst e.d.

vorige maand

Smac (vlees in blik) is ook zacht en is op meerdere manieren te bereiden (maar gewoon zo uit het blik kan ook), dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

vorige maand

Reactie op OemmieM

Heeft hij Arfid?
Ja ze verdenken van wel

vorige maand

Kipgehakt, of rundergehakt, kan je rullen (ik denk dat "ruilen" een autocorrect was). Van kip kan je ook pulled chicken maken, of pulled pork van varkensvlees. Zalm en andere vissoorten kan je prakken. En wat hier ook werd geadviseerd, vlees met een paneerlaagje, ging hier ook goed. Dat kunnen gehaktschnitzels zijn, of een cordon bleu, kipnuggets oid. Een plakje worst ging hier ook vrij snel al goed naar binnen.

vorige maand

Reactie op OemmieM

Plaat van vlees zodat hij wel voedingstoffen binnen krijgt. Ei,kaas,yoghurt ...
Allemaal lief, maar wat je allemaal noemt eet hij niet.

vorige maand

Verschillende soorten vlees zijn ook langzaam te garen waardoor het heel zacht wordt, zoals al eerder genoemd bijvoorbeeld stoofvlees, maar ook kip. Oemmie gaf ook al tips om het door dingen heen te malen, bijvoorbeeld door een saus oid (of iets anders dat hij wel eet).

vorige maand

Reactie op OemmieM

Oh ja ik weet niet of je bekend bent met Fantomalt ? Die is geur en smaaklo ...
Ja dat hebben wij ook fantamalt. Maar daarvan werd hij oververmoeid. Ging middag daardoor niet meer slapen

vorige maand

Reactie op Iemand88

Ja dat hebben wij ook fantamalt. Maar daarvan werd hij oververmoeid. Ging ...
Oh dat geven ze ook juist bij minder energiebehoefte ! Wellicht niet goed verdeeld