69 Reacties
vorige maand
Reactie op Iemand88
We hebben al 2 jaar een pre logopedist aan huis maar kom hier niet verder ...
Silver-Russellsyndroom.
Al tijdens de zwangerschap werd geschat dat hij klein zou worden geboren. Tot op de dag van vandaag heeft hij zijn groei niet ingehaald en inmiddels krijgt hij groeihormonen. Gisteren kregen we opnieuw een verwijzing naar de diëtiste waarschijnlijk zal er weer bijvoeding worden geadviseerd. Hij is inmiddels 5 jaar oud.
Eten blijft echter moeilijk. Ik zal straks even in mijn notities kijken hoe we hem destijds weer vlees hebben leren eten.
vorige maand
Kip krokant burgers, fijne socijzen en van die het is gemalen vlees maar we noemen het schnitzel dingen. Hier at ie pas stuks vlees toen ie zijn kiezen had gewisseld. Hij kreeg het niet weg.
vorige maand
Reactie op OemmieM
Silver-Russellsyndroom.
Al tijdens de zwangerschap werd geschat dat hij kle ...
Oke nog nooit van gehoord ,zal eens opzoeken. Kan hij als bijvoeding geen nutri creamy toetjes krijgen? Die krijgen wij ook. Hij eet heel beperkt en weinig. Zit ook ver onder zijn gewicht . Is goed dat zou ik fijn vinden dankje 😘
vorige maand
Reactie op Iemand88
Oke nog nooit van gehoord ,zal eens opzoeken. Kan hij als bijvoeding geen n ...
Plaat van vlees zodat hij wel voedingstoffen binnen krijgt.
Ei,kaas,yoghurt,peulvruchten , vis wel geur arm bv kabeljauw
Voorbeelden:
Aardappelpuree +worteljes
Heel fijn gemalen kip door de puree
Zachte pasta +tomatensaus met gehakt (kip) nog even in de blender na het bereiden
Rijst+ groenten naar keuze wel zachte groenten dat goed te prakken is met kabeljauw of koolvis heel fijn geprakt
Hartige pannenkoek/ muffins / wafels
Met met kip of gehakt erdoor gemalen .
Salami met uitsteek vormpjes
Aanraken, ruiken of likken telt ook als succes.
Afwijzen is normaal blijven aanbieden zonder druk.
Bij gehakt : Plat = minder kokhalsreflex dan rond.
• Kip of kalkoen: mild van geur, zacht, goed te pureren.
• Vis: witvis zoals kabeljauw of pangasius, goed gaar en gepureerd.
• Vermijd sterk ruikend vlees: rund, lamsvlees of gekruid vlees.
• Textuur: alles fijn pureren of malen, liefst in saus of puree.
• Laat het kind kijken, aanraken, ruiken zonder te eten.
• Spelenderwijs aanbieden: lepeltje naast het bord, kind mag voelen of ruiken.
• Kind kiest vaak zelf het moment om te proeven.
vorige maand
Kipgehakt, of rundergehakt, kan je rullen (ik denk dat "ruilen" een autocorrect was). Van kip kan je ook pulled chicken maken, of pulled pork van varkensvlees. Zalm en andere vissoorten kan je prakken.
En wat hier ook werd geadviseerd, vlees met een paneerlaagje, ging hier ook goed. Dat kunnen gehaktschnitzels zijn, of een cordon bleu, kipnuggets oid. Een plakje worst ging hier ook vrij snel al goed naar binnen.
vorige maand
Verschillende soorten vlees zijn ook langzaam te garen waardoor het heel zacht wordt, zoals al eerder genoemd bijvoorbeeld stoofvlees, maar ook kip.
Oemmie gaf ook al tips om het door dingen heen te malen, bijvoorbeeld door een saus oid (of iets anders dat hij wel eet).