12 Reacties

2 jaar geleden

Ik moet er wel bijzeggen dat ze soms zich aankleed en naar beneden gaat en wat gaat eten/drinken en op haar tablet.

2 jaar geleden

Onze zoon is sinds kort ook opeens vroeg wakker. Ik denk zelf dat het wat met de kou te maken heeft. Aan eind van de nacht slapen ze vrij licht en in plaats even lekker weer de deken er bij te pakken laten ze zich afleiden door wat in de omgeving ligt. Voordeel is wel dat onze zoon na 茅茅n keer uitleggen braaf wacht op het groene lampje. 馃檲 ik heb hem al sokken en een hemd aangedaan, maar ik overweeg badstoffen pyjama鈥檚 te kopen 馃槄

2 jaar geleden

Wij kwakkelen al met slecht slapen van onze peuter sinds de zomertijd. Wakker tussen 4.45 en 6.00. Wij zijn nu sinds kort het middagslaapje aan het stoppen maar ze is nog wel erg moe in de middag, valt soms in slaap, wordt soms nog steeds om 4.45 wakker ook als ze niet slaapt. Slaapt soms nog steeds pas na 20.00 馃ケ. Het is gewoon even doorzetten tot we weer een goed ritme hebben. Ik hoop uiteindelijk een ritme van 19.30 slapen en 6.00 wakker en dan geen middagslaapje meer. Succes! Het is even kwakkelen en doorzetten.

2 jaar geleden

Reactie op LoveZoetje

Ik moet er wel bijzeggen dat ze soms zich aankleed en naar beneden gaat en ...
Zou dit niet de oorzaak kunnen zijn? Als ze even wakker wordt en denkt 'yes ik ga een spelletje op de tablet doen'. Hoe laat gaat ze er in savonds? Mijn dochter van 4 slaapt van 19.30 tot 6.30. Pas om 7u gaan we er uit en ze kletst tot die tijd zachtjes met haar knuffels in bed. We doen het hetzelfde met de wekker, als er 7 staat mag ze bij ons komen. En dat werkt heel goed dus dat zou ik zo laten zoals je dat doet.

2 jaar geleden

Reactie op Aphrodite

Onze zoon is sinds kort ook opeens vroeg wakker. Ik denk zelf dat het wat m ...
Ik heb haar net ook sokken aangedaan! Wie weet 馃槃

2 jaar geleden

Reactie op Moederes

Wij kwakkelen al met slecht slapen van onze peuter sinds de zomertijd. Wakk ...
Vind 6 uur elke dag ook wel vroeg hoor. En jij kijkt zeker niet uit naar de wintertijd馃槣

2 jaar geleden

Reactie op LoveZoetje

Vind 6 uur elke dag ook wel vroeg hoor. En jij kijkt zeker niet uit naar de ...
Oeps, nee niet echt 馃槵, maar 6 uur opstaan om mee te beginnen zouden wij al erg blij mee zijn. Voordat deze ellende begon zo rond mei dit jaar sliep onze peuter gewoon tot half 7/ 7... Vanacht is er hier trouwens geslapen van 19.30 tot 6.00 dus als dit zou doorzetten zijn wij al erg blij hiermee :)

2 jaar geleden

Wij hebben dit zelfde probleem. Al doet mijn dochter al sinds 3 kwart jaar geen dutje meer (ze is ook 3,5). Ze was altijd een hele goede slaper sliep tot 8/9 uur zelfs tot haar 3de en nu opeens elke ochtend strijd om 6 uur om der tot 7 uur in bed te houden. Later naar bed doen geprobeerd helpt ook niet. Ik ben heel bang dit weekend voor de winter tijd馃槴

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde probleem! 馃槪 net 3 en nu al een paar weken (maanden) mega vroeg wakker. T was al nooit een uitslapen, 6/6:30 was t meestal, maar nu is t standaar 5:30/5:45, we worden er echt knetter van. Naar een groot bed heeft niet geholpen (al gaat dat heel goed) later naar bed, vroeger naar bed, middag dutje inkorten, helpt niks. T enige wat nog rest is t stoppen met t middag slaapje, maar die heeft hij (en ik 馃槄) nog echt onwijs nodig, en als ik hier de verhalen lees heeft dat nou niet echt voor gigi verschil gezorgd..

2 jaar geleden

Reactie op Cecile85

Hier precies hetzelfde probleem! 馃槪 net 3 en nu al een paar weken (maanden) ...
Hier juist het tegenovergestelde heb ik het gevoel. Te moe> slechter slapen> vroeger wakker. Lekker het dutje aanhouden zolang hij gewoon gaat slapen. Mis mijn rust in de middag wel馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Steph.K

Wij hebben dit zelfde probleem. Al doet mijn dochter al sinds 3 kwart jaar ...
Jaa tot 7 zou zo fijn zijn! Ik ben ook bang voor het weekend. Wordt een laaaaange dag 馃ケ

2 jaar geleden

Reactie op LoveZoetje

Jaa tot 7 zou zo fijn zijn! Ik ben ook bang voor het weekend. Wordt een laa ...
Jaa 7 uur vind ik wel een fatsoenlijke tijd! We hebben een slaaptrainer maar ze heeft er echt maling aan helaas.. sterkte dit weekend