32 Reacties

VRIEND

9 maanden geleden

Gewoon alles doen, zou alleen niet zwemmen. Mag ook gewoon naar school of opvang met waterpokken. Bij bezoek met mensen met andere kleine kinderen zou je het vooraf afstemmen. Maar bieb of supermarkt heb je geen nauw contact met anderen.

9 maanden geleden

Ik deed met onze dochter niets, ja thuis zijn en daar vermaken. Ik zou sws niet op visite gaan met andere kinderen maar dat is mijn mening. Boodschappen doen als het niet anders kan uiteraard met je kind maar als het niet nodig is waarom dan wel doen ? Hopelijk trekt het snel weg !

9 maanden geleden

Reactie op dagenjus

Ik deed met onze dochter niets, ja thuis zijn en daar vermaken. Ik zou sws ...
Ik deed haar zelfs niet naar school totdat het was ingedroogd,,,, gewoon thuis zijn en rusten. Duurde 4 dagen dus kan me voorstellen dat als het niet echt weken duurt voordat het indroogt dat je daarin andere keuzes maakt, hier waren het ook maar weinig plekjes!

9 maanden geleden

Wij deden niet zoveel buiten de deur met haar, maar bij de peutergym kwamen wel vaak kindjes met waterpokken. Volgens mij is het maar net hoe je er zelf in staat.

9 maanden geleden

Dochter had op zondag 2 plekjes maandag op de opvang zette het door. En vrijdag al nergens meer last van. In de tussenliggende dagen wel boodschappen gedaan. Verder rustig aan gedaan omdat ze niet fit was. Is denk ik ook afhankelijk van hoe ze zicht voelt. Ik zou sowieso niet gaan zwemmen,maar verder wel alles wel. En als ik zou afspreken met andere even overleggen.

9 maanden geleden

Ik heb gewoon boodschappen gedaan hoor, ze had nergens last van en moet toch eten hebben. Ze mogen met waterpokken ook gewoon naar school/opvang, daar heeft ze het zelf ook gekregen. Ik zou niet op bezoek gaan bij andere kindjes als de ouders dat zelf niet willen, maar ik hoorde in mijn omgeving alleen maar of ik juist wel langs wilde komen omdat ze hoopten dat hun kinderen het ook kregen. Dan hadden ze het maar gehad op jonge leeftijd. Speeltuin buiten zou ik ook gewoon doen..

9 maanden geleden

Wij deden eigenlijk alles. Onze kindjes waren niet ziek van de waterpokken en hadden nergens last van. Ze mochten ook gewoon naar het kdv. Op mijn vrije dag/ in het weekend zijn we gewoon zoals altijd naar de bieb geweest, hebben we koffie gedronken in de stad en boodschappen gedaan. Als ik bij vrienden langs ging/ of ze kwamen bij ons dan heb ik wel eerst van te voren aangegeven dat de kids waterpokken hadden. Niemand vond het een probleem, maar vond ik zelf wel zo netjes. Het enige wat we niet hebben gedaan is vliegen, met waterpokken mag dat namelijk niet. Helaas moesten we onze vakantie ivm waterpokken verplaatsen en de vlucht omboeken.

9 maanden geleden

Waarom zou je bewust met je "zieke" kind naar gelegenheden gaan, waar je anderen kunt besmetten. Houdt gewoon een beetje rekening met elkaar. Wil je er wel even tussenuit, ga dan fietsen, ergens picknicken, het bos in etc. En overleg als je bij mensen op visite wil of als je echt even niet anders kan.

9 maanden geleden

Reactie op Brownn

Waarom zou je bewust met je "zieke" kind naar gelegenheden gaan, waar je an ...
Maar dan kun je toch helemaal niet naar gelegenheden überhaupt? Als een kind waterpokken heeft zie je dat een kind ‘ziek’ is. Maar de besmetting vind al plaats voordat de waterpokken zichtbaar zijn. En er zijn toch ook genoeg ziektes die je niet ziet? Je kunt toch overal iets oplopen wat een kind ergens bijdraagt, ook al zie je het niet aan een kind? @ts; Ik zou lekker de dingen doet die je normaal doet. Op zwemmen na. En als je echt bij mensen op visite gaat, even vragen of ze dat willen.

9 maanden geleden

Maar dan kun je toch helemaal niet naar gelegenheden überhaupt? Als een kin ...
Misschien mijn post nog een keer goed lezen.

9 maanden geleden

De dingen die jij noemt zou ik gewoon doen eigenlijk. Ik zou niet zwemmen (doet pijn) en wel opletten bik zwangere vrouwen en babys.

9 maanden geleden

Ik deed gewoon alleen. Alleen 1 op 1 bezoek even in overleg. Ik denk maar zo, iedereen moet het toch een keertje krijgen en het komt nooit uit🤪🙈

9 maanden geleden

Ik zou zelf dus niet naar plekken gaan met veel andere kindjes als het niet noodzakelijk is (bv de bieb). De kans is niet groot, maar als je als zwangere nog niet immuun bent en je waterpokken krijgt, kan je ongeboren kindje ernstige afwijkingen krijgen. Of bv ouderen zijn ook een risico groep. Dus als het kan, zou ik je kindje even thuis laten (behalve naar opvang) of gewoon samen buiten wandelen. Mijn dochter heeft toen ze erg jong was waterpokken gekregen, en was daar erg ziek van geworden en nog steeds littekens van. In heel veel andere landen krijg je kindje een standaard vaccin voor, en wordt het helemaal niet gezien als zo'n onschuldige ziekte.

9 maanden geleden

Ik zou proberen geen andere mensen te besmetten want je weet niet over hun gezondheid en familiesamenstelling. Je kunt best even gaan wandelen of zo, maar ik zou niet naar de bieb gaan. En zwemmen lijkt me buiten het eventuele besmettingsgevaar gewoon heel onaangenaam met waterpokken.

9 maanden geleden

Oh en als ik bij je op bezoek kwam, dan zou ik het echt niet waarderen als ik het niet van tevoren wist dus als je bezoek krijgt zou ik het ook even overleggen.

9 maanden geleden

Niet naar plekken met andere kinderen! Ik was een maand terug bij de kinderboerderij met mijn newborn om grote zus van 2 even uit te laten razen. Was een kindje helemaal onder de waterpokken. Zegt die vader heel lief, kom niet bij de baby in de buurt. Maar mijn andere kind zit twee tellen later wel op dezelfde wipkip, of die schommel, en ze zitten wel in dezelfde zandbak. Ik wist niet hoe snel ik weg moest wezen en heb daar echt twee weken stress van gehad.

9 maanden geleden

En tuurlijk het kindje was daarvoor ook al besmettelijk. Maar der zit voor mij een verschil tussen bewust en onbewust. Ja boodschappen doen kan wel, nee niet naar de kinderboerderij, de bied, etc. Ga lekker naar het bos, of ergens met weinig kinderen. Dat lijkt mij tenminste.

9 maanden geleden

Reactie op L1310

Oh en als ik bij je op bezoek kwam, dan zou ik het echt niet waarderen als ...
Jaaa, sowieso. Iedereen is al ingelicht (want ze is ook nog eens bijna jarig, arm kind 🤷🏼‍♀️). Dit soort dingen melden we idd altijd van te voren. Was dus meer benieuwd naar bezoekjes zoals de bieb, winkel, speeltuin enz. Bedankt allemaal voor je reactie!

9 maanden geleden

Plekken met veel kinderen zou ik even melden tenzij het afgestemd kan worden. Wij waren bijv wel naar een kinderfeest gegaan waar we vooraf gecontroleerd hadden dat iedereen het oké vond. Verder boodschappen, bos ed, lekker gaan als je kleine zich prima voelt! Ons zoontje voelde zich uiteindelijk op dat 4 en 5 zó ellendig, dat hij heel de dag tv gekeken heeft omdat hij anders heen en weer ging tussen kreunen en huilen van ellende, arm ding. Dus hij is wel een paar dagen thuis geweest. Maar anders echt niet hoor! Zwemmen wordt wel afgeraden ivm infectiegevaar (blaasje wat open gaat en geïnfecteerd raakt)

9 maanden geleden

Kindjes zijn al 2 weken voordat ze blaasjes krijgen besmettelijk. Dus het is echt ‘onzin’ om te thuis te houden. 1 op 1 bezoek met kleine baby’s en zwangeren vermeed ik wel en mijn beide kindjes voelden zich de eerste dagen niet goed, dus toen veel geknuffeld en thuisgebleven. Maar vanaf dag 4/5 droogden de blaasjes in en gewoon alles bezocht. Mensen die het asociaal vinden, het is een schijnzekerheid om ze thuis te houden. Die bacillen verspreiden zich al 2 weken vantevoren (uiteraard de mensen inlichten met wie je kindje de afgelopen weken in contact is geweest). Bibliotheek en pretpark etc kan dus gewoon. Kinderopvang en school mag ook, maar een bibliotheek is opeens aso? Check ook de site van het RIVM.