7 Reacties

één jaar geleden

Voorop: wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. Ik kan me indenken dat het je onzeker maakt. Nu ga ik iets zeggen wat je misschien niet zo leuk vindt, maar ik denk dat je het te vervelend opvat van de juffen. Zij signaleren eigenlijk precies wat jij signaleert en benoemen dat, omdat ze inderdaad het beste voor hebben met je kind en jou. Ze zeggen dit niet om jou en je kind te pesten, ze willen echt helpen. Ook met het na laten zeggen van woorden bijvoorbeeld. Het is hun verantwoordelijkheid om hem dit ook voor een deel bij te brengen en dat nemen ze duidelijk serieus. Als ze het niet aan zouden kaarten was het veel erger geweest. Ik hoop dat de logopedie-afspraak wat uithaalt voor jullie!🤞

één jaar geleden

Toevoeging nog; ik zou hem vooral wel blijven brengen want het komt zijn ontwikkeling alleen maar ten goede.

één jaar geleden

Probeer je niet te druk te maken! Wat natuurlijk erg lastig is…. Wacht rustig je afspraak bij de logopedie af en bespreek dit ook allemaal! Zij gaat je vervolgens helpen om het juiste pad te bewandelen in overleg, als je dat goed vindt, met cb, psz en huisarts. Uiteindelijk komt het echt wel goed, laat je niet gek maken. Ik ben zelf logopedist en hoor dit heel vaak van ouders. En ik merk vaak dat ze na een gesprek met mij, wat we gaan doen enz…, al een stuk geruster en zelfverzekerder de deur weer uitgaan.

één jaar geleden

Reactie op MarijkeYoshi

Voorop: wat vervelend dat je er zo onzeker van wordt. Ik kan me indenken da ...
Hoi! Ik snap wat je zegt. Ik ben altijd heel open geweest naar de juffen ook omdat is zelf ruim 10 jaar pedagogisch medewerker ben geweest en nu pedagogisch coach. Ik ben heel blij dat ze het zeggen alleen komt het rauw op m’n dak vallen als ik het constant heb aangegeven en zij nu ineens na die 3 weken vanuit het niets beginnen over een kno arts en wat me met name steekt is dat ze aangeven dat andere kinderen last van hem hebben en die doet gewoon pijn. Mick gilt nooit thuis en ik kan me voorstellen dat hij in zijn enthousiasme kan gillen maar het was denk ik met name wat er eerst werd gezegd en vervolgens ze naast wat ik zelf al weet en ook benoem. Ze niet kon aangeven wat de rede was voor een kno arts… en ik ben blij met de juffen echt waar, het is dan ineens uit het niets terwijl ik heel open ben in hoe alles gaat in zijn ontwikkeling. Maar dank voor je lieve bericht🙏

één jaar geleden

Hallo Mijn jongste dochtertje is nu 9. Ze heeft bijna niet gebabbeld tot ze 3 jaar was. En sindsdien stopt ze niet met babbelen.. Mijn oudste ´luisterde niet´ toen ze een jaar oud was, paar maanden later bleek ze een oorontsteking te hebben. Nadat ze buisjes had laten steken, is ze ook meer beginnen babbelen. Ondertussen is ze 12 jaar. Ik heb heel veel commentaar gehad, reacties, soms echt weinig begrip, ik heb veel voor de meisjes moeten opkomen dat ze hulp nodig hebben. Laat de raad van anderen bezinken en volg je moedergevoel! Succes x

één jaar geleden

Zelfde verhaal hier hoor. Goed dat je anticipeert met logopedie. Is altijd prettiger als dat straks school én logopedie in één klap verwerkt moeten worden. Geef het even en laat je niet gek maken. Ken jij er veel van 18 die nog niet lullen en lopen?

één jaar geleden

Logo kan en kno ook. Indien er een “ probleem “ zit in t gehoor gaat t praten ook moeizamer. En evt klachten gepaard met huilen/ gillen. Onzekerheid en dat t Ff rauw op je dak valt en veel vragen oproept is logisch en begrijpelijke emotie bij ouders /‘ moeders Zou t zeker even goed laten bekijken bij kno logo. Vaak gaat er standaard een kno consult vooraf aan logo om eea uit te sluiten. Standaard procedure. Ken genoeg voorbeelden om me heen en werk waarbij de “oren” het probleem waren qua luisteren praten communicatie en gedrag en buisjes de “iplossing “ was bleek later.