18 Reacties
2 jaar geleden
Onze peuter vond het geweldig! We maakte hem 1x per week, als hij ernaar vroeg. Op een groot A3 formaat tekende we de dagen, met stickers en verf. Vervolgens kleurde we de activiteiten op de dagen naar zijn voorkeur. Rood werd school, blauw zwemmen etc. etc.
Wij denken dat het ons kind heel veel rust in zijn hoofd, om te weten waar hij aan toe was. We deden dit samen en alleen op zijn verzoek. Na pakweg 2 maanden werd er niet meer naar gevraagd en verdween het.
2 jaar geleden
Wij hadden thuis een white board met pictogrammen (plaatjes + foto’s uitgeprint , geplastificeerd + magneet)
Elke zondag deden we samen het whiteboard invullen en s’ochtends overlopen wat die dag de planning was / wie er thuis was / wie werken was / school (aan de hand van foto’s) bijvoorbeeld het plaatje van papa bij werk, mijn plaatje op school etc
2 jaar geleden
Ik zat hier net van de week over na te denken, onze dochter vind het bv lastig als papa haar komt halen omdat mama dienst heeft. Dus ik dacht als we dan een planning hebben, dan kan zij dat zien en is ze beetje voorbereid. Dan gaat t vaak iets beter. Ben benieuwd naar meer ervaringen en tips! Ik zal die van olifantastisch eens opzoeken
2 jaar geleden
Wij hebben de weekplanner met magneten van Gezinnig. Vooral aangeschaft omdat mijn man in wisselende diensten werkt en mijn zoontje vaak vroeg of papa thuis zou zijn. Nu vul ik voor de week in wanneer papa en/of mama thuis zijn en ook de kdv dagdelen geef ik aan. In de ochtend bij het ontbijt kan hij dan kijken. Hij vindt het zelf erg leuk en begreep het direct. Hij vindt het ook leuk om zelf magneetjes met activiteiten op te plakken, zoals verven, helemaal prima!
2 jaar geleden
Wij hebben deze van yourlittlefamily. Erg tevreden. Gekocht omdat ik merkte dat onze dochter na de kerstvakantie (toen zowel kdv, peuterspeelzaal en peuterzwemles niet doorging) erg onrustig was. Nu kijken we elke dag even wat er op de planning staat. Ze herkent de pictogrammen.

2 jaar geleden
Ik heb zelf een cirkel gemaakt met 7 gekleurde punten. Bewust rond zodat het doorloopt. En plaatjes van psz, gastouder, peuterzwemmen. Een vrolijke knijper om de dag aan te geven. Die verplaatsen we dan sochtends.
2 jaar geleden
Reactie op MCZL
Tip: Olifantastisch!
Wij gebruiken deze planners al jaren, begonnen op pe ...
Ik zweer hier ook bij! Hier gaat onze peuter van 3 jaar heel goed op en onze dochter van 5 jaar ook. Hele fijne magneetjes, we hebben zelf er een bord bij van de action. Vaak vul ik het bord samen met ze in voor de week en de dag verplaatsen doen wij altijd in de ochtend. Eerst moest ik ze herinneren maar tegenwoordig is dat niet meer nodig en rennen ze er direct naar toe
2 jaar geleden
Reactie op Karindg
Met welk doel heb je een weekplanner aangeschaft?
oprechte interesse, ik h ...
Ik heb 2 kindjes en eentje had dit wel nodig als peuter en de andere niet. Het geeft wat voorspelbaarheid, sommige kinderen hebben daar baat bij. Mijn oudste vroeg telkens wat er zou gaan gebeurden, zo had ze zelf het overzicht. Dat heeft ze nu nog steeds, dat ze wil weten of ze wel of geen zwemles heeft na school. En de ander zal het een worst wezen, die ziet het dan allemaal wel.
2 jaar geleden
Bedankt :)
Wij hebben de weekplanner van 'thuis bij muis'. We hebben hem aangeschaft voor nu om met de magneetjes te spelen en ze te leren kennen (wat betekenen ze) en dan later ook echt gebruiken.