6 Reacties

6 dagen geleden
Mijn zoontje is 3,5 en 98cm. Hij heeft nu net een trapfiets met 12inch bandjes. Eerst de 12inch geprobeerd omdat daar (tweedehands) meer keuze in was maar echt nog te groot. We zijn (ook via Marktplaats) bij de verkoper gaan passen en was dan snel duidelijk. Kan je haar ook meenemen om te testen?
Nog een bijkomende ervaring: we hadden eerst eentje met terugtraprem en dat was een ramp. Omdat hij in stilstand z'n pendaal niet met z'n voet omhoog kan zetten om kracht te zetten en te vertrekken (snap je?). Met gewone rem en 'losse' trappers werkt voor hem veel beter. Succes met je aankoop!!

6 dagen geleden
Ik zou je dochter gewoon meenemen om te proberen, de daadwerkelijke maat hangt niet alleen van de wielen af en verschilt per fiets. Onze oudste had een 12 inch fietsje waarvan het zadel (op de laagste stand) hoger was dan het zadel van de 14 inch van de jongste 🤷🏼♀️ En ook toen we laatst in de fietsenwinkel waren voor een nieuwe zat er echt wel verschil in hoogte tussen verschillende modellen.
Die van onze jongste (van de decathlon) is trouwens een heel fijn eerste fietsje, ze kreeg het voor haar derde verjaardag, was toen denk ik vergelijkbaar in lengte. En je kunt de trappers er af doen. Dus ze heeft eerst een aantal maanden erop geloopfietst en inmiddels fietst ze er al een tijdje met trappers op.

6 dagen geleden
Mijn zoon was 3 jaar toen hij zijn fiets kreeg. Hij was toen nog geen 85 centimeter. Wij hebben online gewoon 12 inch gekocht en was prima. Hij is nu 104 centimeter en de 12 inch gaat nog steeds prima. Ik zou dus voor 12 inch gaan. Volgens mij is een 14 inch vanaf 95 centimeter.