45 Reacties
vorige maand
Weigeren niet, ze kunnen je wel bellen om te komen verschonen. (Incidenteel zullen ze hem gewoon helpen hoor). Maar wacht voordat alle zorgen in je hoofd gaan dwalen, eerst het gesprek eens af. Er zijn medische redenen, dus dan is er vast meer begrip en denkt school hopelijk mee in oplossingen. Ken je iemand die eventueel hem zou kunnen helpen, die dicht bij school woont?
vorige maand
Weigeren niet, ze kunnen je wel bellen om te komen verschonen. (Incidenteel ...
Begrip zal er wel zijn, maar een kind moet toch echt zindelijk zijn als hij naar de basisschool gaat. Het is niet te doen voor een juf om jouw kind 10 minuten te moeten verschonen met een klas van 27 andere kinderen alleen achter latend in de klas… dat gaat ze niet doen. En anders moeten jullie beschikbaar zijn en binnen een half uur op school kunnen zijn om hem zelf te verschonen. Of hier een verpleegkundige voor inschakelen (dat kan ook, geen idee via welke weg maar dit hebben wij bij ons op school ook wel eens gehad). Fijn gesprek en succes! 🤞🏻
vorige maand
Wij hebben een kind wel eens tijdelijk geweigerd maar die basis was echt substantieel anders dan die van jullie: kind waarover vooraf door de ouders werd gezegd dat hij zindelijk was maar dit niet bleek te zijn. Na 5 dagen achter elkaar een poepbroek op school was er een gesprek met ouders, bleken zij gejokt te hebben en hebben ze hem 3 weken thuis gehouden om hem zindelijk te krijgen (is toen gelukt)
vorige maand
Jeetje wat vervelend zeg! Wat een druk zullen jullie voelen … Vind het eerlijk gezegd best wel bot om te zeggen dat ze dat niet doen. Ook al begrijp ik best dat ze druk zijn.
En een maandverbandje in z’n onderbroek?
vorige maand
Reactie op TedereSering520029
Jeetje wat vervelend zeg! Wat een druk zullen jullie voelen … Vind het eerl ...
Ja, de druk wordt aardig opgevoerd. En ik snap helemaal dat een juf met 30 kids geen poepbroek kan verschonen.
Mijn man heeft een dag vrij, ik ook een dag, verder werk ik nog 2 dagen vanuit huis. Dan zijn we dus een soort van oproepbaar. Blijft er nog 1 dag over waar ik meer problemen mee zie. Man en ik werken allebei op kantoor die dag, in een andere stad.
Een maandverbandje of gewoon een luier heeft totaal geen zin. Bij een poepbroek zit hij vaak echt helemaal onder de smurrie, door die laxeermiddelen. Vandaag ook weer 2 keer staan hannesen in de wc bij monkey town. Thuis zou ik hem in bad zetten en afspoelen.
Positief puntje in dit hele verhaal: thuis gaat het ook af en toe op het potje (vandaag ook 2x), dus blijkbaar voelt hij toch wel iets. Maar op de opvang/school is de wc natuurlijk niet naast zijn speelplek, en dan is hij te laat. En mede door de druk durft hij het vervolgens niet tegen de juf te zeggen. Dus pas als een ander kindje het ruikt en gaat klagen, wordt het opgemerkt.
vorige maand
Onze zoon is destijds gestart op de basisschool met luier. Ook ivm medische redenen nog niet plas zindelijk.
Dit mocht op voorwaarde dat wij de luier tussentijds kwamen verschonen. Voor ons was dit geen probleem, en hebben we dit zo opgelost.
Als jullie oproepbaar zijn thuis, zal het vast mogelijk zijn. Die ene dag dat jullie op kantoor zitten, zal wel lastig worden. Is er iemand uit jullie kring die het dan kan doen?
Als jullie een oplossing vinden voor die ene dag, zal hij vast gewoon naar school kunnen.
vorige maand
Door de Rijksoverheid is vastgelegd dat een school kinderen mag weigeren die niet zindelijk zijn. Als er een medische indicatie is afgegeven en/of traject loopt op de poep- plaspoli, mogen zij niet weigeren. Dan wordt wel verwacht dat ouders in de gelegenheid zijn om eventueel luiers te verschonen. Daarbij is een voorstel van kortere dagen niet gek.
vorige maand
Reactie op Fietsvakantie fietser
Begrip zal er wel zijn, maar een kind moet toch echt zindelijk zijn als hij ...
Ik snap niet zo goed waarom je op mij reageerd met klas van 27 etcetera? Ik zeg niet dat de juf gaat verschonen (als is mijn ervaring incidenteel toch echt wel) en ook niet dat het kindje niet zindelijk hoeft te zijn? Ik ben niet TS. Ik reageer vooral met het idee het gesprek eerst af te wachten. Bij ons op school pakt een gepensioneerd vrijwilligster dit namelijk op. En ik stel voor iemand te zoeken die opgebeld kan worden die dicht bij school woont. Dus ik snap je hele verhaal over tijd niet zo goed?
vorige maand
Ik snap niet zo goed waarom je op mij reageerd met klas van 27 etcetera? Ik ...
Via pgb worden medische dingen trouwens opgepakt.. Dus het is niet perse zo dat er geen oplossing is en dat je kind niet naar school kan als het niet zindelijk is.
vorige maand
Reactie op mmmiriammm
Ja, de druk wordt aardig opgevoerd. En ik snap helemaal dat een juf met 30 ...
Voor de ene dag komt vast ook een oplossing. En je laatste alinea, zeg dit tegen juf, juf kan dan je kindje helpen het wel durven te zeggen. Ze kan afspreken dat hij een bepaalt woord zegt of als ie het echt niet durft te zeggen een gebaar. En je kunt zelf natuurlijk aan hem uitleggen dat de juf er is om te helpen (de kleuters zelf hoeven die druk niet te dragen)
vorige maand
Zou het samenwerkingsverband hier niet iets in kunnen betekenen?
Zij kunnen extra ondersteuning bekostigen voor kinderen met extra zorg.
Het lijkt mij dat als dit iets medisch is, dat daar een oplossing voor bedacht moet worden.
Ik zou vragen of de intern begeleider ook kan aanschuiven bij het gesprek. Zij weet precies hoe dat in jullie regio geregeld is.
vorige maand
Reactie op Zwemster
Zou het samenwerkingsverband hier niet iets in kunnen betekenen?
Zij kunnen ...
Wat voor samenwerkingsverband bedoel je? En wie is de intern begeleider? Op dit moment is het plan dat een van de juffen aanwezig is samen met de onderbouwcoordinator. Lijkt mij dat die laatste ook wel het een en ander moet weten...
vorige maand
Reactie op mmmiriammm
Wat voor samenwerkingsverband bedoel je? En wie is de intern begeleider? Op ...
De intern begeleider gaat over zorg op school (op sommige scholen heeft het andere naam), en onderhoudt contacten met bijv wijkteam, ggd, wijkverpleegkundige enz enz….
Het samenwerkingsverband gaat per regio. Zij zijn verantwoordelijk voor extra budget als er extra zorg voor leerling geregeld moet worden (wat vroeger vaak een “rugzakje” genoemd werd).
Het samenwerkingsverband kan budget regelen voor bijv een gedragstolk (als er zorgen zijn mbt gedrag leerling), maar wij hebben als school ook wel eens extra geld gekregen om tijdelijk een onderwijsassistent te regelen voor leerling met autisme.
Ik heb te weinig kennis of er ook iets mogelijk is in jouw geval, maar je kan het eens op school vragen?
vorige maand
Ik heb helaas geen tip voor jullie mbt school en luiers, maar mochten jullie blijven knoeien met lichamelijke klachten, dan kan MeCeBi een hele goede optie zijn. Zij checken geheel kindvriendelijk hoe alles in zijn lijfje en hoofd (samen)werkt en kunnen bvb alle mogelijke allergieën binnen een half uur checken. Zij kunnen heel veel betekenen voor de darmgezondheid! Locaties zitten in Ede, Putten en Hoogeveen. Er is een wachtlijst door de grote vraag maar is het waard!
vorige maand
Reactie op Zwemster
De intern begeleider gaat over zorg op school (op sommige scholen heeft het ...
Ik ga het meenemen naar het gesprek morgen! Dank je wel.
vorige maand
Reactie op Natural_mommy
Ik heb helaas geen tip voor jullie mbt school en luiers, maar mochten julli ...
Op dit moment hebben we niet het idee dat het aan allergieën of iets dergelijks ligt, maar aan een combinatie van te weinig drinken en een verkeerde poeptechniek. Toch bedankt voor je bijdrage!
vorige maand
Ik val ondertussen bijna om. Ik ben behoorlijk emotioneel op dit onderwerp. Vandaag weer een en ander aan belletjes gedaan, zonder resultaat. Zie best wel op tegen gesprek met school morgen.
Overigens heeft oma nu aangeboden om hem op maandag bij haar thuis te houden als we er niet uitkomen, maar dat betekent dus wel dat hij dan echt een dag minder naar school zal gaan en we dan ook nog betalen voor bso waar we dan geen gebruik van maken.