10 Reacties

3 jaar geleden

Er zijn ook armbandjes die je om kunt doen voor zwembaden, en dan gaat er een alarm af. Wellicht fijner om mee te spelen dan een zwemvest. https://www.zwembad.eu/ontspan/rond-n-in-het-zwembad/veiligheid/no-stress-veiligheidsalarm-zwembad-p9314

3 jaar geleden

Een zwemvest werkt niet tegen verdrinking, dan moet je een reddingsvest hebben. Daar zit verschil tussen, de eerste is een drijfhulpmiddel. Net als bandjes, niet alle kids van 15 maand weten hoe ze bandjes moeten gebruiken. Dan moet je wel erg dicht in de buurt zijn om hem uit t water te halen. Een reddingsvest houd zn hoofdje wel boven water. Ik denk dat kindjes het niet perse vervelend vinden met spelen, kids op bootvakantie dragen ze ook.

3 jaar geleden

Wij hadden vorig jaar precies dezelfde situatie, hadden een zwemvest die ook om de nek helemaal ging. Maar wilde hij uiteraard niet aan. In de praktijk lukte dit dus ook zelden. En was het gewoon heel goed oppassen. Of lekker naar het strand🤣 en tijdens dutjes zelf lekker bij het zwembad liggen. Anti slip waterschoenen vond ik vooral echt een must! Wij hadden gedeeltelijk van die gladde tegels eromheen. En hij liep zelf naar het zwembad , maar ging het nooit alleen in trouwens, maarja daar kn je niet op vertrouwen.

3 jaar geleden

24/7 opletten dus !! Met of zonder bandjes..je wil niet dat je baby alleen te water raakt.

3 jaar geleden

24/7 opletten dus !! Met of zonder bandjes..je wil niet dat je baby alleen ...
Nee dat wilde ze inderdaad niet, daarom vroeg ze ook tips. 😑 24/7 is natuurlijk niet erg realistisch.. on topic, die armbandjes zien er wel praktisch uit! https://www.bol.com/nl/nl/p/swimsafe-drijfpakje-zwempak-met-drijvers-drijfpak-kind-blauw-1-2-jr/9200000026510764/ of misschien zoiets, gelijk uv beschermd. Het is geen vervanging voor opletten natuurlijk maar misschien wel een veilig gevoel

3 jaar geleden

Nee dat wilde ze inderdaad niet, daarom vroeg ze ook tips. 😑 24/7 is natuu ...
Oh, goeie! Zoiets kende ik nog niet. Thanks!

3 jaar geleden

24/7 opletten dus !! Met of zonder bandjes..je wil niet dat je baby alleen ...
Je hebt gelijk, dat is precies wat ik niet wil :). Maar die kleine kan nu al af en toe gruwelijk snel zijn en nu kruipt hij alleen nog 😅

3 jaar geleden

Wij hadden vroeger altijd een zwemvestje aan zodra we naar buiten gingen. Geen zwemvest, niet naar buiten. Misschien wel vooraf vast laten wennen misschien.

3 jaar geleden

Hoi! Wij gingen als kind zelf altijd met de boot op vakantie, dus ook risico om in het water te vallen. Ik wil je als tip mee geven om voor een reddingsvest te gaan (zwemvest mét kraag). Maroes deelt hieronder bijvoorbeeld een hele goede! Andere drijf middelen (bandjes, pakjes enz) redden je kind niet als hij in het water valt! Tuurlijk zal hij even boven blijven, maar alleen een vest met kraag zal je kindje omdraaien zodat hij op zijn rug drijft en zijn gezicht boven water is.