12 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter, nu 3,5 jaar, heeft dit ook al vanaf dat ze een baby’tje was. Moet zeggen dat ze het sowieso gauw warm heeft, dus denk dat dat tijdens het slapen alleen maar meer is.

2 jaar geleden

Onze dochter (2,5) heeft dit ook, ze is echt niet warm aangekleed in bed maar zweet altijd verschrikkelijk veel. Heb me er nooit zorgen om gemaakt!

2 jaar geleden

Iedereen zweet, een meer dan de ander. Ik zweet snel mn kindje ook. Door zweten regel je je temperatuur, dus ja het is iets normaals…

2 jaar geleden

Laat nakijken op slaapappeneu. Je hoeft er namelijk niet altijd veel van te merken bij een kindje.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Heel fijn🥰

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dat ook. Na 2 uur zweten in zijn slaap regelt zijn lichaam het zelf dat hij als hij dus koud wordt van het zweten ook weer warm (normaal) tempratuur krijgt. Is een normaal iets van het lichaam.

2 jaar geleden

Hier ook! Als ze naar bed gaat leg ik haar erin in pyjama en als ik zelf naar bed ga doe ik de deken over haar heen. Dat werkt het beste.. Andere oplossing heb ik niet.. want minder kleding aan, krijgt ze het in de nacht koud..

2 jaar geleden

Hier (zoontje van bijna 3) is dat ook zo! Altijd bezweet in z'n nekje en haartjes de eerste uren in bed. Maar als ik hem lichter kleed of dunnere pyjama wordt hij s nachts wakker van de koude.

2 jaar geleden

Hoi, nog een hypochonder hier (kijk me topics maar😂) mijn zoontje heeft precies hetzelfde! De eerste 2 uur van ze slaap alleen. Soms is ze hoofdkussen en kletsnat en ze rug ook. Blijkbaar verwerken ze heel veel in het eerste deel van hun slaap en daar moet hun lichaampje erg hard voor werken. Ik doe nu de deken eraf en als ik naar bed ga leg ik het over hem heen. Dat scheelt al heel erg. De dokter vond het ook niks bijzonders btw…

vorig jaar

Hier een 2.5 jarige . Ik kan elke middag zijn kussen wassen. Hij zweet echter alleen in de middag met slapen. Snachts is nu 1x gebeurd toen het vorige week zo warm was

vorig jaar

Ons zoontje van net 3 zweet de eerste uren ook en ‘s nachts soms ook nog. Echter wil hij niet met minder kleding/dekens slapen want dan wordt hij ‘s nachts wakker van de kou. Geeft zelf ook aan wat hij in bed aan wil. Heb er eigenlijk nooit een punt van gemaakt. Ik heb t zelf ook graag warm in bed (alleen zweet ik niet graag haha).

vorig jaar

Hier ook een zoon van 4 die flink kan zweten. Maakt niet uit of je het warm of ‘koud’ kleed.