5 Reacties

3 jaar geleden

Klinkt logisch in de ochtend begin je met eten en dus zal je in de avond het meeste in je darmen hebben. Daarom hebben baby's ook vaak in de avond darmkrampen. Daarnaast verplaatsen je darmen zich nu om ruimte te maken voor je baarmoeder. Je kan bij de huisarts om forlax vragen zodat het naar de wc gaan wat makkelijker gaat

3 jaar geleden

Misschien heb je een buikvirus opgelopen...! Maar ik zou, voor je eigen geruststelling, gewoon even je verloskundige bellen om mee te laten denken. Je mag op elk moment van de dag bellen! Beterschap! 🍀#groetjesvaneenjeugdverpleegkundige

3 jaar geleden

Je kunt ook roosvice laxo (pruimen smaak) proberen. Die kan de ontlasting wat soepeler maken en is zonder recept te halen. Ik merk zelf, 12+5 nu, dat ik savonds na het eten vaak bijna moet rennen naar de wc van de buikpijn en hele rommelende darmen, terwijl ik overdag helemaal geen last heb van mijn darmen. Ik lig daarom ook elke avond op de bank met een warme kruik om mijn darmen wat te ontspannen. Maar als je je echt zorgen maakt zou ik de verloskundige bellen, ongeacht welk tijdstip! Daar zijn ze immers voor!!

3 jaar geleden

Reactie op Saar_saar

Misschien heb je een buikvirus opgelopen...! Maar ik zou, voor je eigen ger ...
Ik heb morgen de termijn echo dus ik wacht wel eventjes tot morgen . Het is geen hele hoge nood. Bij een buikvirus heb je juist diarree toch? Ik zit juist verstopt

3 jaar geleden

Reactie op Derebecste

Ik heb morgen de termijn echo dus ik wacht wel eventjes tot morgen . Het is ...
Ja, meestal wel idd! Maar als je zegt dat je echt hele erge buikpijn hebt, zou ik gewoon bellen. Wil je niet ongerust maken hoor, maar je omschrijft het niet voor niks zo. Vraag gewoon 😊 advies en/of laat je geruststellen! 🍀