17 Reacties

4 jaar geleden

Helaas geen tips voor klein wonen, echter heeft een baby in het begin weinig nodig een wiegje om te slapen en eten en luiers paar kleertjes.. de rest is handig maar niet nodig. Je zou kunnen kiezen voor een draagzak ipv een wandelwagen (scheelt ook ruimte). Verder leuk dat je 1ste kerstdag bent uitgerekend! Ik ook😃

4 jaar geleden

Ik heb ook geen tips! Maar inderdaad in het begin heeft een baby echt niet veel nodig. Een plekje om te slapen en een plekje om gewassen te worden. Meer niet. Pas vanaf het moment dat een kleintje gaat bewegen heb je behoefte aan meer ruimte. En vooral aangeven dat je geen knuffels o.i.d. als kraamcadeau wilt. Want ik heb er destijds zo ontzettend veel gekregen (en nog steeds). Dat neemt meer plek op dan een kind.

4 jaar geleden

Komt goed! Super leuk ook voor je! In het begin gaat het om een hoop nabijheid, voldoende voeding en een schone luier. De rest is leuk, maar niet noodzakelijk.

4 jaar geleden

Je hebt geen extra ruimte nodig. Het enige wat misschien lastig is, is de kinderwagen die veel ruimte in beslag neemt. Wiegje naast je bed. Nog beter misschien, schaf een co sleeper aan, die zijn wat groter, dus kunnen ze langer in. Als ze evt bij je op de kamer moet, is dat qua ruimte ook erg voordelig. Een box is eigenlijk niet echt nodig. In het begin kan je haar bij je op de bank, of in de kinderwagen doen. Zodra ze wat mobieler worden, volstaat een kleed op de grond prima 😉

4 jaar geleden

Blijven reageren op lotingwoningen. Ik ben nu 2 jaar ongeveer ingeschreven en in die 2 jaar 6 bezichtigingen gehad voor woningen door loting. Blijven reageren.

4 jaar geleden

Stoer dat je het avontuur aangaat! Veel ruimte heb je niet nodig: bedje, verschoonplekje en een als luxe een kleed om je kindje op te leggen. Tip: -modulaire en of multifunctionele meubels aan te schaffen. -En in de hoogte te werken. - eventueel kijken naar camping inklapspulletjes - een wagen die heel klein kan opgevouwen worden. Ken mensen die een plank in hun kledingkast inrichten als verschoningsplek. Maar ook zat mensen die het op hun bed of eettafel doen. Je hebt op netflix een hele leuke serie (vind ik) tiny house nation. Daar hebben ze hele slimme oplossingen voor klein wonen.

4 jaar geleden

Je kan een aankleed kussen ook op een gewone tafel leggen die je gebruikt en er na er naast zetten. Heb je plek onder je bed? Wellicht kan je daar wat opberg boxen neerzetten met spulletjes waar je wel vaak bij moet kunnen maar niet alla minuut nodig hebt ( met alla minute bedoel ik: je bent je kind aan het verschonen en plast de kleertjes onder en je hebt meteen nieuwe kleren nodig). Maak mandjes die je snel kan pakken zoals een mandje met billendoeken en luiers. Een mandje met shampoo thermometer alcohol bla bla. Zorg dat je die makkelijk kan pakken voor je verschoonplek. Koop alles idd inklapbaar. Super handig. Soms heeft Ikea ook wel opberg trucjes. Je hoeft natuurlijk niet meteen een nieuw bed met lade te kopen ofzo. Maar als je de site doorbladerd kom je wellicht op ideeen. Idd wat ik bijv zei: geen lade bed maar opberg boxen….succes

4 jaar geleden

Je hebt wiegjes die je kunt ophangen zodat je hem boven je bed bij het voeteneind kan hangen. Dan neemt het geen enkele plek in beslag.

4 jaar geleden

Je hebt ‘badopties’ die in een wasbak passen. Zo heb je dat onhandige badje niet nodig. Die neemt ingeklapt toch ook veel ruimte in beslag.

4 jaar geleden

Van harte gefeliciteerd! Mijn tip met een kat is goed na te denken hoe je dat gaat doen met kat en baby. Onze kat wil namelijk constant in mijn dochter haar bed en dat is niet veilig als zij er ook in ligt. Ik heb geen oplossing voor je helaas (wij doen de deur dicht maar als we t vergeten ligt hij er gelijk bij in), maar misschien iemand anders wel!

4 jaar geleden

Dank jullie wel allemaal voor jullie tips, geruststelling en steun. Ik heb er zeker wat aan! 🙏🏻

4 jaar geleden

Hey! Ik woon op 38 m2 wat werkelijk 27m2 woonruimte is. Met kat/ hond / konijn ( had ik al voor ik verhuisde) man en kind. Kijk vooral naar de indeling van je huis, wij hebben zelfs een baby kamertje kunnen maken door slim in te delen en er blijft genoeg ruimte over om te kruipen en spelen !!! Als je wil kan je berichtje sturen op mn insta : sannepijper dan kan ik je een filmpje sturen met hoe wij het gedaan hebben !

4 jaar geleden

Hi! Ik ben een alleenstaande met een dochtertje van 3 maanden en we wonen op 24m2. Tot zover lukt het prima omdat ik zelf alleen een bed voor mezelf, malm kast als commode, smal bureautje waar ik eet en relax, kallax voor mn eigen spullen (wel heel groot en het stoort nu) en mn dochter haar ‘playground’ heb staan. Ik ben ook echt zoekende naar een grotere woning maar dat duurt nog even.

4 jaar geleden

Verschonen kan je ook doen op de bank ;) verschoon matje die je ook mee neemt in de luier tas en een hydrofiel erover heen dat scheelt je weer een commode oid Wij hebben wel de ruimte maar het is gewoon makkelijker

4 jaar geleden

Aanvulling: ik heb voor m’n dochtertje een Shnuggle badje wat gewoon in de ruimte staat en een wiegje (wordt straks vervangen door een ledikant) naast mijn bed. Ik heb nog steeds ruimte over om met haar door de kamer te dansen haha.

4 jaar geleden

Stokke flex bath is in opvouwbaar badje. Ook erg handig en neemt weinig ruimte in beslag. Wel prijzig maar ze staan ook op marktplaats te koop :)