23 Reacties

6 jaar geleden

Ben ook benieuwd🤰

6 jaar geleden

Ja indd ik lees mee. In juli moet ik bevallen en mijn verloskundige heeft al gemeld als de Corona dan nog heerst dat de kans groot is dat het een thuisbevalling wordt omdat ze dan de medische gevallen in het ziekenhuis laten bevallen. Dus ben me er al op voor aan het bereiden dat het thuis wordt. Ik was in eerste instantie van plan om in het rdgg Delft te gaan bevallen maar het is even aankijken

6 jaar geleden

Ja indd ik lees mee. In juli moet ik bevallen en mijn verloskundige heeft a ...
Mag ik vragen wie je verloskundige is , wij zijn bij Avea

6 jaar geleden

Ik zit bij verloskundige praktijk Ypenburg. Komt uit Delft en woon sinds drie jaar in de waterwijk Ypenburg. We nemen wel kraamzorg Naviva uit Delft.

6 jaar geleden

Ik ben eind juli uitgerekend wil ook in het rdgg bevallen Heb er nog niks over gehoord van mijn vk....

6 jaar geleden

Ik zit bij verloskundige praktijk Ypenburg. Komt uit Delft en woon sinds dr ...
Ja Naviva hebben wij ook inderdaad

6 jaar geleden

Ik zit ook bij avea. Wanneer ben jij uitgerekend?

6 jaar geleden

Ik zit zelf bij delvi en die zegt het volgende en volgens mij hebben ze rregionaal overleg ism rdg Voor degene die graag thuis willen bevallen -> dit mag gewoon. Voor degene die graag poliklinisch in het Reinier de Graaf Gasthuis willen bevallen -> ook dat kan gewoon. Je mag 1 persoon meenemen naar het ziekenhuis. Je partner of iemand anders, mits diegene geen klachten heeft zoals hoesten, verkoudheid of koorts.  

6 jaar geleden

overigens ben ik medisch en half augustus uitgerekend dus zal sowieso naar ziekenhuis moeten

6 jaar geleden

Reactie op MamavanO

Ik zit zelf bij delvi en die zegt het volgende en volgens mij hebben ze rre ...
Ja inderdaad, het ligt eraan hoe het gaat lopen en of je het nu moet willen om in het ziekenhuis te bevallen vanwege de Corona vraag ik me eigen ook af. Mits in jou geval natuurlijk medisch is. Pas is er nog een kennis bevallen omdat ze Corona had en hoogzwanger was moest kindje gehaald worden. Ik wacht het wel af en tegen die tijd zal ik het is aan me zus vragen of ze nog poliklinisch bevallingen doen wat niet medisch is. Zij werkt in het Reinier dat is misschien wel handig dan haha 🤦🏼

6 jaar geleden

volgens mij in welk ziekenhuis dan ook houden ze corona patiënten altijd gescheiden van verlos/kraam afdeling

6 jaar geleden

Reactie op MamavanO

volgens mij in welk ziekenhuis dan ook houden ze corona patiënten altijd ge ...
Ja inderdaad dat zullen ze vast wel doen. Weet wel dat er een afdeling helemaal vrij gegeven is voor Corona patiënten in het Reinier maar of de vrouwen die bevallen erbij liggen weet ik niet. Maar ze zullen vast een aparte ruimte hebben

6 jaar geleden

Reactie op Miss_klooster

Ik zit ook bij avea. Wanneer ben jij uitgerekend?
17 April 😅

6 jaar geleden

17 April 😅
Oh dat is al bijna succes met de laatste loodjes 💪

6 jaar geleden

Ze hebben in het Reinier een 'coronacorner' voor besmette vrouwen die moeten bevallen. 1,5 week geleden kon je er gewoon poliklinisch bevallen

6 jaar geleden

Ik ken het ziekenhuis zelf niet, maar wat een beetje algemeen in elk ziekenhuis zal gelden is dat er een aparte afdeling zal zijn voor vrouwen met corona die moeten bevallen. Ik heb zelf van mijn verloskundige gehoord dat poliklinisch bevallen in het ziekenhuis altijd zal door blijven gaan. Thuisbevallingen kunnen op een gegeven moment stop gezet worden. Door het feit dat er te veel verloskundigen ziek zijn of doordat er geen ambulances beschikbaar zijn voor andere spoedgevallen. Dus in het ziekenhuis kun je altijd terecht.

6 jaar geleden

Reactie op Miss_klooster

Oh dat is al bijna succes met de laatste loodjes 💪
Dank je wel 😁😊

6 jaar geleden

Ik ga ook in het Reinier de Graaf in Delft bevallen, maar ben medisch. Dus durf niet echt iets te zeggen over poliklinisch. Zelf had ik afgelopen week wat verkoudheidsklachten en ben gelijk getest op Corona. Gebeurd allemaal echt heel netjes en voor mijn gevoel ‘veilig’! Ik maak me zelf er alleen zorgen over de bevalling. En merk dat door Corona de zorg wel anders is als bij mijn eerste kindje. Mocht mijn partner ‘klachten’ hebben mag hij niet bij de bevalling zijn. Dat maakt mij wel een beetje angstig. Maar goed binnen nu en twee weken verwachten wij onze kleine dame. Ik zal wel laten weten hoe het allemaal is gegaan 😉

6 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Ik ga ook in het Reinier de Graaf in Delft bevallen, maar ben medisch. Dus ...
Ook medisch en ga ook bevallen in het Reinier de Graaff (begin mei). Mij is vorige week maandag nog verteld dat partner bij verkoudheidsklachten oid er in pak bij mag zijn. Dus niet dat hij er dan niet mag zijn, maar goed beschermd ingepakt moet zijn. Wanneer hoorde je dat je partner er bij ‘klachten’ niet bij mocht zijn?

6 jaar geleden

Reactie op LucaValentijn

Ook medisch en ga ook bevallen in het Reinier de Graaff (begin mei). Mij ...
2 weken geleden, bij 36weken controle. Werd gezegd dat ik dan maar bijv m’n moeder mee zou moeten nemen. Dus bij mij was er dikke paniek omdat we hier allemaal een beetje verkouden zijn. Gelukkig is corona nu uitgesloten door de test, maar toch. Fijn dat jij ander bericht hebt gekregen!! Dan ga ik er maar vanuit dat het veranderd is of ze daar misschien toch van terug zijn gekomen. Zonder partner zou ik echt verschrikkelijk vinden..