6 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het zelf niet, ik ken ook niemand persoonlijk! Maar ik herinner me een tattoo artieste die ik volgde op instagram die hier ook heel erg mee worstelt en zij voelde zich op haar mooiste zwanger. Ze vertelde dat het de eerste keer was dat ze zichzelf zag als mooi, en dat ze zich nog nooit zo zelfzeker had gevoeld. Dus misschien heeft een eventuele zwangerschap wel een zelfde soort uitwerking op jou?

3 jaar geleden

Ik vind mijn veranderende lichaam door de zwangerschap ook erg moeilijk, voel me snel te dik en ik zie overal vet hangen (ben nu 16 weken zwanger). Maar als ik dan m'n man een beetje dom naar mij zie glunderen en grijnzen als hij naar m'n groeiende buikje kijkt, dan voel ik me wel een stukje beter.

3 jaar geleden

Ik begrijp deels denk ik hoe je je voelt. Ik ben ook obsessief met mijn uiterlijk bezig, draag nooit korte broeken of shirts en geloof niet dat mijn partner me ooit knap kan vinden. Na 12 weken kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik moet zeggen dat ik de groeiende buik op het begin echt niet leuk vond. Tot zijn 20 weken leek ik gewoon dik, niet zwanger. Ik verstopte mezelf in grote hoodies zodat niemand het zag. Maar na die 20 wekenvond ik het prachtig! Ik was trots op mijn buik want daarin groeide mijn liefste dochtertje! Ik kwam tijdens de zwangerschap bijna 25 kilo aan. Vreselijk maar goed, ik had ondergewicht dus maakte mijn lijf extra reserves aan. Nu 4,5 maand na de bevalling nog 3 kilo te gaan. Of die eraf gaan maakt me minder uit, ik heb het veel te druk! De weken na de bevalling had ik het moeilijk, ik kon mezelf niet in de spiegel zien want die buik bah. Gelukkig met een aantal weken bleef het krimpen en heb ik de eerste tijd kunnen overbruggen met corrigerend ondergoed. Voor sommigen overdreven, voor mij belangrijk. Ik heb mijn lichaam nog steeds niet geaccepteerd, ik blijf me verstoppen maar het is niet erger geworden dan het was gelukkig. Sorry voor het lange verhaal 😅

3 jaar geleden

Reactie op sterretje2021

Ik heb het zelf niet, ik ken ook niemand persoonlijk! Maar ik herinner me e ...
Oh dat vind ik wel fijn om te horen, dankje dat je dit deelt 😊

3 jaar geleden

Ik vind mijn veranderende lichaam door de zwangerschap ook erg moeilijk, vo ...
Hopelijk ga je je steeds beter voelen 🌹

3 jaar geleden

Reactie op MamaEm

Ik begrijp deels denk ik hoe je je voelt. Ik ben ook obsessief met mijn uit ...
Wat naar dat je je ook zo hebt gevoeld en kan het me helemaal voorstellen dat dat allemaal heel lastig is. Ik hoop dat je hier in de toekomst ook minder last van zal hebben 😔