20 Reacties

2 jaar geleden

Hoe weet je dat je overtijd bent?

2 jaar geleden

Ik zie geen positieve test btw

2 jaar geleden

Als ik reken van de eerste dag van mijn vorige menstruatie, ik heb voor mijn spiraal en tijdens mijn spiraal continu een vaste cyclus gehad, deze varieert van 24 met twee uitschieters van 28 dagen. Ik zit nu op 33. Ik vind het gek, als het nu opeens na verwijderen anders zou zijn. Het betreft trouwens een koperspiraal, dus ook geen hormonen die het tegen zou kunnen houden.

2 jaar geleden

Waarom vermoed je gynaecoloog een bbz?

2 jaar geleden

Geen idee. Denk eerder dat ze het echt wilt uitsluiten dat gaf ze ook aan.

2 jaar geleden

Het zou vaker voorkomen tijdens een spiraal die niet goed zit.

2 jaar geleden

Reactie op xmine

Als ik reken van de eerste dag van mijn vorige menstruatie, ik heb voor mij ...
Misschien toch dat je lichaam ontregeld is door het verwijderen van de spiraal. Het klinkt ook niet alsof je een regelmatige cyclus had als het varieert tussen de 24 en 28 dagen. En je cyclus kan echt door van alles en nog wat een keer langer of korter zijn. Heb je bloed geprikt voor hcg omdat je gynaecoloog aan een bbz denkt? Anders vind ik dit wel een heftige uitspraak

2 jaar geleden

Reactie op xmine

Geen idee. Denk eerder dat ze het echt wilt uitsluiten dat gaf ze ook aan.
Dat ze het wil uitsluiten is sowieso goed, dat doen ze in principe bij elke eerste echo (er wordt altijd gekeken of het vruchtje wel op de juiste plek zit). Wellicht is de kans groter op een bbz bij zwanger worden bij een spiraal die verkeerd is geplaatst maar het klinkt als standaard procedure

2 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Dat ze het wil uitsluiten is sowieso goed, dat doen ze in principe bij elke ...
De kans op bbz is idd groter met een spiraal lees ik nu

2 jaar geleden

Een zwangerschap terwijl je een spiraaltje hebt, is inderdaad één van de mogelijke oorzaken voor een bbz. Je kunt ook een bbz krijgen zonder dat één van de mogelijke oorzaken bij iemand van toepassing zijn (dit was bij mij het geval). Dan is het gewoon domme pech. Is je bloed geprikt voor de hoogte van je hcg? Ik zie namelijk geen positieve test. Dus een uitspraak van je gynaecoloog dat je waarschijnlijk een bbz hebt, vind ik wat vreemd.

2 jaar geleden

Nee geen bloed geprikt mogelijk dat ik dat morgen ga doen. Oké nou ben al blij dat jullie ze negatief vinden. Ik hoop gewoon elk moment mijn menstruatie te krijgen. Ik ga het morgen wel horen allemaal. Enige wat ik voel zijn lichte trekjes aan de linkerzijde maar denk dat dat niks zegt. Ik ben nu ook wat meer gefocust. Bedankt voor jullie reacties.

2 jaar geleden

Ik had geen symptomen maar mijn hcg steeg niet zoals het zou moeten. Hcg moet verdubbelen om de 48uren. In mijn geval was het niet en toen kreeg ik een echo daar was ook niks te zien dus was het duidelijk een bbz.

2 jaar geleden

Als ze duidelijker worden na max afleestijd zijn ze ongeldig. Maar ik zie op geen van deze 2 een licht positief

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Als ze duidelijker worden na max afleestijd zijn ze ongeldig. Maar ik zie ...
Zwanger raken terwijl je een spiraal hebt dan heb je natuurlijk wel echt hogere kans op BBZ, maar waarom de gynaecoloog een echo wil doen snap ik niet helemaal als er geen positieve test is.

2 jaar geleden

Mijn symptomen waren; Een positieve test uiteraard Benauwd gevoel Duizelig Heel veel overgeven Hyperventileren Heel veel succes toegewenst, ik hoop dat je geen bbz hebt.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Je wilt graag antwoord op een situatie, maar mogelijk dat mijn cyclus in de war is geraakt. Vind het alleen apart aangezien het dus een koperspiraal was. Vroeg of laat kom ik er wel achter. Mocht het toch mis zijn zal ik het hier delen, anders is het toch een in de war geraakte cyclus geweest.

2 jaar geleden

Ben heel benieuwd. Laat je weten hoe het afloopt?

2 jaar geleden

Reactie op Lizzy3mmj

Ben heel benieuwd. Laat je weten hoe het afloopt?
Ja doe ik!

2 jaar geleden

Reactie op xmine

Bedankt voor jullie reacties. Je wilt graag antwoord op een situatie, maar ...
Oh, ja daar zitten geen hormonen in natuurlijk (toch?) Ik hoop voor jou inderdaad gewoon een door de war geraakte cyclus 🤞🏻 Bbz wil je ook niet😖

2 jaar geleden

Hey, ik heb geen bbz gehad, maar wel ooit problemen met spiraal gehad waardoor ik ook in deze molen kwam (was toen ook zwanger geworden). Het is inderdaad zo dat wanneer je zwanger wordt met een spiraal, de kans op een bbz toeneemt. Dat betekent niet dat het ineens een extreem hoge kans is uiteraard, maar wel hoger dan gewoonlijk. Hierdoor zal je altijd op controles moeten komen als je wel met spiraal zwanger bent geworden. Verder vind ik dat mensen hier heel makkelijk doen over de situatie: tuurlijk is het juist wél opvallend als je normaal een cyclus van 24 dagen hebt met maar 2x een uitschieter naar 28 dagen, en nu ineens op dag 33 (nu dus 34?) zit. Ook wordt hier gezegd dat een test die duidelijker wordt na afleestijd, ongeldig is. Dat is echter niet waar. Als er een lijn staat bínnen de afleestijd, is deze gewoon geldig. Al mijn testen zijn altijd duidelijker geworden na afleestijd, dat is logisch. Als hij binnen de afleestijd wit is en daarna een lijn, dan is hij ongeldig. Als de lijn er al stond, betekent dat zwanger. Daarbij zie ik wat je bedoelt op de foto. Ik zie ook 2 hele lichte lijnen. Maar deze lijnen heb ik buiten de afleestijd ook gehad(zonder zwangerschap), dus de vraag is nu of deze er al stonden binnen de afleestijd? Ik zou hoe dan ook bloedprikken en niet alleen ‘niet zwanger’ accepteren als antwoord, maar echt je waarde opvragen. Soms wordt bijvoorbeeld bij een waarde van 11 gezegd ‘niet zwanger’, terwijl dat wel op een prille zwangerschap kan wijzen. Die waarde communiceer je met je gynaecoloog. Als je waarde boven de 5 is, zal je de volgende route gaan volgen: Je gaat om de dag bloedprikken in het ziekenhuis. Als je waarde daalt, dan ben je niet zwanger, is het niet goed ingenesteld, is het een miskraam, iets in die zin. Als de waarde elke 2 dagen verdubbelt, dan zal je waarschijnlijk wel een vroege echo krijgen voor uitsluiting, maar lijkt het juist een goede zwangerschap te zijn. Als je waarde hoger wordt maar niet genoeg stijgt, dan zal je om de dag blijven bloedprikken én een echo krijgen tot er iets te zien is. Mogelijk dat ze al sneller een ‘oplossing’ zouden hebben, maar doordat het bij mij geen bbz was, kreeg ik gewoon om de dag een echo. Belangrijk punt dus; ook als je waarde wel elke 2 dagen verdubbelt, kan het zijn dat ze om de dag een echo gaan maken. Dit deden ze bij mij wel, maar kan me goed voorstellen dat dit geen standaard is doordat bij een bbz de waarde niet op die manier stijgt. Over de kans op zwangerschap: je had een koperspiraal. Een koperspiraal geeft inderdaad geen hormonen af en ‘blokkeert’ gewoon de weg. Jouw spiraal blokkeerde de weg dus sowieso minder goed en misschien wel helemaal niet. Als je dus seks hebt gehad rond je ovulatie, heb je gewoon een relatief grote kans om zwanger te zijn, net zoals elk ander persoon dat zonder anti conceptie seks heeft. Ik snap jouw zorgen, maar ook die van de gynaecoloog, heel erg goed. Je kan ook zwangerschapstesten blijven doen, maar die worden bij een bbz dus wel minder snel duidelijk. Ik hoop voor je dat je gewoon ongesteld wordt, of als het welkom zou zijn, er een zwangerschap in je baarmoeder zit. 🥰