14 Reacties

20 dagen geleden

Maakt eigenlijk niet uit, foliumzuur is foliumzuur. Ik had die van Kruidvat.

20 dagen geleden

Ik had gewoon die van Kruidvat huismerk. Was volgens de verloskundige prima. Er zijn allerlei merken die beweren beter te zijn, maar foliumzuur is foliumzuur, en huismerk werkt ook.

20 dagen geleden

Dat foliumzuur, foliumzuur is, dat is niet helemaal waar..

20 dagen geleden

Foliumzuur is foliumzuur gaat niet altijd op, het is belangrijk dat je een goed opneembare variant slikt. Ik had zelf de multimama van charlotte Labee, daar zit de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur ook in

20 dagen geleden

Kruidvat is helemaal prima!

20 dagen geleden

Ik zou zelf voor de actieve vorm gaan, oftewel folaat. Wordt beter door je lijf opgenomen. Ik slik zelf die van Vitakruid.

20 dagen geleden

Reactie op flip1993

Dat foliumzuur, foliumzuur is, dat is niet helemaal waar..
Vertel

20 dagen geleden

Reactie op Kleintje2023

Ik had gewoon die van Kruidvat huismerk. Was volgens de verloskundige prima ...
Ja dat zei mijn verloskundige ook. Zolang je lichaam het maar goed op neemt.

20 dagen geleden

Foliumzuur is de synthetische vorm van vitamine B11. Folaat is de zogenoemde biologisch beschikbare of actieve vorm van foliumzuur en daardoor veel beter opneembaar. Voordat ons lichaam foliumzuur kan opnemen, moet het namelijk twee omzettingsprocessen doorlopen. Eerst van foliumzuur naar dihydrofolaat (DHF), vervolgens naar tetrahydrofolaat (THF) om daarna pas folaat (5-MTHF) te worden. Wanneer je folaat binnenkrijgt in een supplement is het dus direct beschikbaar voor ons lichaam en daardoor veel effectiever!

20 dagen geleden

Reactie op flip1993

Foliumzuur is de synthetische vorm van vitamine B11. Folaat is de zogenoemd ...
Maar de door artsen aanbevolen hoeveelheid foliumzuur houdt daar rekening mee, dus je kan gewoon foliumzuur gebruiken.

20 dagen geleden

Reactie op Kleintje2023

Maar de door artsen aanbevolen hoeveelheid foliumzuur houdt daar rekening m ...
Ik heb het op deze manier van m’n Orthomoleculair therapeut geleerd in de tijd van m’n miskramen en zwanger proberen te worden. Ik snap je argument van de door artsen aanbevolen hoeveelheid niet zo goed, het gaat om de manier hoe je lichaam het opneemt. Maar iedereen moet uiteraard zelf kiezen!

20 dagen geleden

Reactie op flip1993

Ik heb het op deze manier van m’n Orthomoleculair therapeut geleerd in de t ...
Een orthomoleculair therapeut is geen arts, maar dat is een losstaande discussie. Wat ik bedoel te zeggen is dat artsen een bepaalde hoeveelheid foliumzuur aanraden, omdat ze weten dat daarvan een bepaald deel opgenomen wordt. Om even een grof voorbeeld te noemen met verzonnen getallen: stel, je hebt 200mg nodig, maar jouw lichaam neemt maar de helft van een pilletje met foliumzuur op. Dan wordt 400mg aanbevolen zodat je wel de benodigde 200mg opneemt.