38 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar! In december hadden we jammer genoeg een missed abortion waarbij we ervoor hebben gekozen voor een curettage. Afgelopen februari weer een positieve zwangerschapstest, maar ook dat uitgelopen in een miskraam. Het enige positieve deze keer is dat mijn lichaam het zelf heeft opgelost. Maar hier veel onzekerheid en vragen voor volgende zwangerschap. En ik denk dat een man hier toch anders in staat, gelukkig heb ik een fijne man die overal bij is en mij steunt maar qua gevoel gebeurd er al zoveel in die eerste weken. Fijn om ervaringen van anderen te lezen, zo weet je dat je niet alleen bent..

één jaar geleden

Hey! Ik heb 2 jaar geleden ook 2 miskramen in 3 maanden tijd gehad. Uiteindelijk door de verloskundige doorverwezen naar een acupuncturist. 3 maanden later was ik weer zwanger en nu stapt onze dochter hier rond. 😊 Ik had blijkbaar een koude/verkrampte baarmoeder waardoor het steeds uitdraaide op een vroege miskraam De acupuncturist sloot aan bij mijn deel van de cyclys/zwangerschap Uiteindelijk met 12 weken zwangerschap gestopt.

één jaar geleden

Hi Marinka, Jeetje wat "klote"! Helaas herkenbaar. Wij hadden in Januari de eerste miskraam, bij 8 weken een echo met een hartje. Maar ik vond het termijn al niet kloppen, een week later bloedverlies. Daarna, na 7 weken, direct weer een positieve zwangerschapstest. Dan ben je eerst heel blij, gezegend dat je zo snel een positieve test hebt, maar je weet ook dat het weer mis kan gaan. En helaas na een paar dagen weer bloedverlies. Mijn vriend is zeker ook een hele grote steun. Maar hij ervaart het (gelukkig) heel anders. Hij zegt.. Op naar de volgende poging. Terwijl ik denk.. Poeh, wie zegt dat, dat gaat lukken.

één jaar geleden

@Vanessa, wat fijn dat jullie na 2 keer een MK een gezonde dochter hebben gekregen. Dat geeft altijd hoop! Zelf heb ik een zoontje, en daar ben ik heeel gelukkig mee. Maar we zouden graag nog gezinsuitbreiding willen. Morgen ga ik voor de eerste keer naar acupunctuur. Ik ben benieuwd :-) Had er inderdaad veel goede verhalen over gelezen.

één jaar geleden

Reactie op MBR2023

Hi Marinka, Jeetje wat "klote"! Helaas herkenbaar. Wij hadden in Januari ...
Pff voor jullie ook dicht op elkaar! Wij hebben helaas nooit een hartje zien. Eerste keer bleek het een tweeling te zijn, die gestopt zijn met groeien rond 7 weken en de tweede poging is het al heel vroeg mis gegaan. Is het ook jullie eerste poging voor een kindje? Inderdaad bij de tweede zwangerschap heb ik 8 testen gedaan gedurende de periode, die gaven bevestiging dat ik zwanger was. Maar mijn gevoel gaf al snel aan dat het weer niet goed zou zijn en dat bleek wel.. Mijn man zegt ook we proberen het gewoon weer maar inderdaad het gevoel en de vraag van lukt het nu wel blijft door je hoofd spoken. Wij kregen vanuit de verloskundige wel te horen dat je na een herhaalde miskraam onderzoek kunt laten doen, maar dat hier ook niet altijs uitsluitsel van komt. Wij wachten dit nog even af..

één jaar geleden

Ik heb in totaal 3 miskramen gehad.. waarvan 1 voor onze zoon. En nu 2 voor mijn huidige zwangerschap. Allemaal voor de 8 weken. Het is een soort onbeschrijfelijk verdriet. Als je t zelf niet hebt meegemaakt snap je t niet, zo'n pijn. Maar.... houd hoop.. De kans dat er iets ' mis' met jou of je partner is echt heel klein.

één jaar geleden

Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik heb in maart en juli vorig jaar miskramen gehad rond de zes weken en nu 22 weken zwanger van een zoontje. Voor de zwangerschap van mijn dochtertje een biochemische zwangerschap gehad. Ik heb na de twee miskramen onderzoek laten doen bij de gynaecoloog en daar kwam gelukkig niks uit. Ik vond het alsnog wel fijn om te weten! Ontzettend naar om miskramen te krijgen en ik ben er flink kapot geweest, maar ik vond het wel al een heel fijn idee dat ik überhaupt zwanger kon worden. Helpt natuurlijk ook mee dat ik al een gezonde dochter had rondlopen

één jaar geleden

Reactie op Linde97

Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik heb in maart en juli vorig jaar m ...
Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en binnenkort een goede zwangerschap tegemoet gaan!

één jaar geleden

Wat verdrietig, wij hebben vorig jaar 2 miskramen gehad, beiden met 9 weken. 1 missed abortion en 1 waarbij op de dag van de pretecho het hartje was gestopt.. als je prive erover wilt appen mag je me toevoegen, ik snap helemaal waar je doorheen gaat. ❤️

één jaar geleden

@Marinka, Wij hebben al een zoontje en jullie voor de eerste? Bij ons is het dus voor de tweede. Voor de eerste geen MK gehad, dat was in 2 maanden raak. Wij kiezen er voor om wel onderzoek te laten doen en hebben in Mei een afspraak staan.

één jaar geleden

@Mvnorth, wat fijn om te lezen dat je nu zwanger bent. Hoever ben je? Helemaal mee eens, onbeschrijfelijk verdriet. Had, voordat wij zelf de eerste miskraam hadden, ook nooit verwacht dat het me zo zou raken. Maar wat je zegt, je weet het pas wanneer je het zelf mee maakt. En dan nog reageert iedereen er anders op (gelukkig maar).

één jaar geleden

@Linde, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hopelijk kan je er ook optimaal van genieten. Mee eens dat het een fijn idee is dat het zwanger worden lukt. Al denk ik soms ook weer, het is geen gegeven dat, dat natuurlijk weer lukt. Maar vooralsnog is dat geen probleem... Alleen ik merk na de 2e miskraam meer onzekerheid, gaat het nog lukken? Waarom toch weer die MK.

één jaar geleden

@Olivia, Jeetje dat is ook heftig. Hoe gaat het nu met jullie? Prive berichten is helemaal goed!

één jaar geleden

Hoi ik heb 3 miskramen gehad waarvan 2 missed abortions. De 4e zwangerschap is goed gegaan en ben ik afgelopen juni voor het eerst moeder geworden op mijn 43e. Ik heb destijds alleen bloedonderzoek gehad. Verder niks van onderzoeken gedaan. Wel telkens binnen maand of twee zwanger. Dus dat was het probleem niet. Bij deze laatste zwangerschap ben ik vanaf positieve test 80 mg aspirine gaan slikken tot week 36, kan de doorbloeding helpen. Ik heb hier zelf om gevraagd bij gynaecoloog en die stond er achter om het te proberen. Had hier namelijk veel goede verhalen over gehoord en ook dat ze dit in België ook vaak voorschrijven bij herhaaldelijke miskramen. Ik heb echt het gevoel dat dit bij mij echt heeft geholpen ( natuurlijk weet je het nooit zeker). Heb verder totaal geen klachten gehad en een hele relaxte bevalling en herstel daarna ook. Voelde als soort beloning na 3 x veel ellende. Wil je veel sterkte wensen en geef de moed niet op!

één jaar geleden

Heey! Hier ook drie miskramen met 6,8 en 10,5 weken. Onderzoeken gehad waaruit bleek dat ik een stollingsafwijking heb (dat wist ik al wel) en een deels tussenschot in m’n baarmoeder wat het moeilijk kan maken om een kindje goed te laten innestelen. Laatste miskraam is vandaag precies een jaar geleden, sindsdien geen positieve test keer gehad. Het is zo mega frustrerend vooral omdat ieeereen om ons heen zwanger te zien worden…. Je mag me altijd een berichtje sturen 💗

één jaar geleden

Hey! Allereerst veel sterkte… Hier ook 2 vroege miskramen gehad in korte tijd (september/januari). Zijn bezig voor ons 1e kindje… Ik heb er bewust voor gekozen om geen onderzoeken te doen. Gynaecoloog benoemde ook dat er vaak niets uitkomt en de kans op een 3e gezonde zwangerschap groter is. Op hoop van zegen.. 🌈 We proberen positief te blijven! Momenteel op het wachtbankje 1e cycles na de miskraam in januari….

één jaar geleden

Reactie op MBR2023

@Marinka, Wij hebben al een zoontje en jullie voor de eerste? Bij ons is he ...
Inderdaad, bij ons de eerste. Ik ben benieuwd, hoop dat je dan antwoorden krijgt en anders dat je snel een goede zwangerschap mag hebben! 🍀😁

één jaar geleden

Hier ook 2 miskramen zo ontdekt dat mijn eitjes niet goed groeien en het daardoor mis loopt nu eerste ronde IUI spannend

één jaar geleden

Op Facebook heb je een groep herhaalde miskramen. Misschien heb je hier iets aan 😘

één jaar geleden

Heel herkenbaar! In oktober en december een miskraam gehad. 1e met medicatie opgewekt en bij de 2e keer afgewacht, dit duurde enorm lang. Tot eins februari hcg in m’n lijf, waardoor er dus ook geen menstruatie op gang kwam. Onderzoek bij gynaecoloog gehad, baarmoeder ligt goed en geen afwijkende vorm. Ook geen endometriose te zien in baarmoeder en eileiders, dus dat lijkt de oorzaak niet te zijn. Over 4 weken krijg ik een bloedonderzoek voor stollingstest. Mocht hier niks uit komen, word er een gen/chromosomen test uitgevoerd. Ik hoop dat we duidelijkheid krijgen. Zijn bijna een jaar bezig nu en ik merk dat ik ongeduldig word. 🍀🤞