23 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb voornamelijk gekeken naar praktijken bij mij in de wijk/omliggende wijken. Ik moet er nog wel fatsoenlijk hoogzwanger heen kunnen waggelen/fietsen 😏 ik heb gekeken hoe ze de consults invullen, wat er buiten de consults mogelijk is (zoals inleveren urine bij vermoeden van een blaasontsteking), wat ervaringen van andere moeders zijn en of ze bijvoorbeeld samenwerken met de kraamzorg die we op het oog hadden. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de praktijk, de assistente en de verloskundigen. Nemen echt de tijd voor je en hebben al jaren ervaring. Succes met het uitzoeken van een praktijk!
5 jaar geleden
Vooropstaand is dat alle verloskundige in Nederland de basis aanbieden en die is in nederland heel goed en uitgebreid. Vervolgens is afstand toch wel belangrijk. Mocht je wat problemen ondervinden in je zwangerschap moet je er toch vaak heen.
Kijk op hun website. Vaak hebben ze een verhaal met hun filosofie en als je dat leest merk je vanzelf of het bij je past. Sommige zijn wat zakelijker en sommige wat “zweveriger”
Ook zal er een lijst staan op ze dingen als:
Centering pregnancy
Borstvoeding cursus
Puf cursus aanbieden.
En dan gewoon aanmelden, als de klik er toch niet is kan je altijd nog overstappen
5 jaar geleden
Ik heb ook mijn huisarts gevraagd waar zij goede verhalen over hoorden en graag mee samen werkten. Ik ben nu zwanger van de tweede en medisch, maar heb toevallig vandaag wel gebeld, mocht er nood aan de man zijn kan ik nog zo bij ze terecht! Een goed gevoel hebben, zelfs telefonisch is erg belangrijk.
5 jaar geleden
Reactie op Marijn1985
Ik heb voornamelijk gekeken naar praktijken bij mij in de wijk/omliggende w ...
Dankjewel voor de tips!
5 jaar geleden
Reactie op Kimxxb
Vooropstaand is dat alle verloskundige in Nederland de basis aanbieden en d ...
Goede tips ook! Ik woon in Utrecht, dus er is genoeg keuze. Maar juist daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer :P
5 jaar geleden
Goede tips ook! Ik woon in Utrecht, dus er is genoeg keuze. Maar juist daa ...
Ik woon ook in Utrecht. We hebben inderdaad veel keus. Ik zit bij de praktijk Utrecht West omdat ik daar in de buurt woon.
5 jaar geleden
Ik had vorig jaar een vals positieve test, bleek achteraf een cyste te hebben de hcg aanmaakte. Toen wat verloskundigen gebeld en die waar ik gelijk nog terecht kon heb ik nu ik zwanger ben gekozen.
Had er zo'n ontzettend goede ervaring, werken bekwame en leuke dames. De sfeer is ook informeel. Ze doen ook niet moeilijk met extra echo's. Door het gedoe van vorig jaar kon ik al met 6 weken voor een echo komen om te kijken of het deze keer wél om een zwangerschap gaat.
Kortom: ga op je gevoel af, ik hou zelf van gemak en vind het prettig als mensen ook zo ingesteld zijn ♥️
5 jaar geleden
Ohja, mijn verloskundige zit trouwens niet in mijn buurt maar zij zelf woont wel 2 straten verderop van mij. Mocht je dus niks passends in je eigen buurt vinden, kun je dat eventueel nog navragen. Voor ons maakt het daardoor geen verschil. Succes X
5 jaar geleden
Vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Ik vond het toen enorm prettig dat mijn verloskundige in de buurt zat! Zodat ik midden in de nacht er snel was voor de echo! (Niet erg leuke reden natuurlijk maar wel fijn) 😛😘
5 jaar geleden
Ik vond de locatie belangrijk, dus in de buurt. En ik wilde een kleine praktijk ipv eentje met 6 verloskundigen waarbij je dan elke keer een ander ziet.
Zit nu bij een kleine praktijk met 2 dames en bevalt me goed.
5 jaar geleden
Ik ging voor het praktische, ongepland zwanger en dus helemaal niks van kennis over hoe die zaken aan te pakken. Via de huisarts wat adressen gekregen, maar gekozen voor het grote bureau dat deels ook in het ziekenhuis zit. Heel flexibel met afspraken omdat je inderdaad in een team met 6 verloskundigen en gynaecoloog zit, dus je kan altijd wel ergens terecht. Allemaal stuk voor stuk aardige, kundige en informele dames en korte lijntjes met het ziekenhuis en de kraamzorg. Ik ben er erg tevreden over!
5 jaar geleden
Ik vond de locatie belangrijk, dus in de buurt. En ik wilde een kleine prak ...
Ja ik had dat een praktijk met 6 verloskundige. Het waren echt wel allemaal aardige en goeie verloskundige maar kon niet echt een band opbouwen omdat ik iedere keer een ander had. Ik had liever een kleinere praktijk gehad achteraf.
5 jaar geleden
Ik heb alleen gekeken naar welke in de buurt was eigenlijk. Het is een praktijk met 6 verloskundige. Ik had de controles tot 33 weken eigenlijk altijd bij dezelfde en de 4 controles erna elke keer een ander gehad om ze toch allemaal een keer gezien te hebben. Ik vond het heel fijn om vanaf week 12 tot week 33 dezelfde te hebben, dan kan je inderdaad een band opbouwen. Uiteindelijk waren er 2 verloskundige die dienst hadden tijdens mijn bevalling (duurde 24 uur, dus had de wissel) en beide verloskundige heb ik maar één keer gezien. Geen enkel probleem, ik was toch te druk met de bevalling om daar last van te hebben. Vervolgens werd ik ook nog overgedragen aan het ziekenhuis en kende ik niemand meer, helemaal prima.
5 jaar geleden
Ik heb er een gekozen die in de buurt zit en niet te groot is. Ik hou meer van het persoonlijke dan zon grote praktijk. Even met elkaar gesproken aan de telefoon en dat klonk goed. Na de intake helemaal tevreden met mijn keuze, voel me daar erg op mijn gemak.
Je moet je ook bedenken dat als je je na de intake niet op je gemak voelt je echt nog mag overstappen naar een andere verloskundige.
5 jaar geleden
Ik had vorig jaar een vals positieve test, bleek achteraf een cyste te hebb ...
Wat fijn! Ik hoop ook zo'n plek te vinden!
5 jaar geleden
Ja ik had dat een praktijk met 6 verloskundige. Het waren echt wel allemaal ...
Dat is ook echt een goede tip! Ik zou graag altijd dezelfde hebben!