29 Reacties
4 jaar geleden
Sorry helaas geen goede ervaring mee. Erg pijnlijk onderzoek vanwege het ballonnetje die ze opblazen. Het doorspuiten niks van gevoeld. Hier half jaar na het onderzoek nogsteeds niet zwanger. Toen weer terug voor het begin van een traject. Gelukkig net voordat ik mocht gaan spuiten toch zwanger 😊.
4 jaar geleden
Helaas heb ik ook geen goede ervaring. Ik vond het erg pijnlijk en half jaar later nog niet zwanger geraakt. Hierdoor zijn we gestart met IUI en ben ik nu 6 weken zwanger. Hopelijk gaat het jullie wel helpen en ben je snel erna zwanger! Succes 🍀
4 jaar geleden
Ik heb dit onderzoek niet gehad, maar ik werk op de radiologie en voer deze hsg onderzoeken dus samen met de gynaecoloog uit. Je hoort inderdaad vaker dat dit onderzoek, vanwege het gebruik van een soort olie, het bevorderlijk is voor het ‘vervoer’ van het zaad richting je eicel. Het komt dus inderdaad vaker voor dat iemand daardoor dus wat meer succes heeft ineens na het uitvoeren van het onderzoek. Blijkbaar blijft deze olie nog wat in de eileiders zitten en kunnen de zaadcellen hier wat makkelijker doorheen ‘glijden’. Ook zorgt het er natuurlijk voor dat je eileiders ‘open’ zijn. Sommige dames ervaren het als pijnlijk (beetje krampachtig gevoel zoals ongesteld zijn, maar dan even heftig) maar het is echt binnen 1 minuut gebeurd en dan zakt dit meteen weer weg. Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel 😀
4 jaar geleden
Na bijna 2 jaar proberen ook een HSG ondergaan. Moest 2x direct achter elkaar omdat de gynaecoloog in eerste instantie 1 eileider niet kon zien. Gelukkig bij de 2e keer wel, alles leek goed. 2e keer was wel extreem pijnlijk.
2e maand na hsg zwanger geraakt, helaas vroege miskraam, 3 maanden daarna opnieuw zwanger geraakt en nu inmiddels 34 weken. Ik denk echt dat het onderzoek of de eileiders toch beter heeft geopend of dat die olie die ze inspuiten helpend is. Gynaecoloog gaf dit ook aan. Dus hier zeker een succesverhaal! Succes volgende maand 🍀
4 jaar geleden
Ik ben meteen dezelfde ronde zwanger geraakt. Het inspuiten van de vloeistof vond ik het vervelendst maar op het moment dat het pijnlijk werd was het ook al gelijk klaar.
4 jaar geleden
Reactie op Mbaby
Was het hier maar krampachtig gevoel alsof ik ongesteld was 😅. Dan had ik ...
Is iets wat ze bij fertiliteit als een van eerste onderzoeken hebben gedaan, om te zien of doorgankelijkheid goed was.
Van alles wat ik binnen fertiliteit heb gedaan (en dat is wel heel wat) moet ik bekennen dat dit het pijnlijkste was. Hangt af van hoe de eileiders liggen natuurlijk. Zeker niet te vergelijken met klachten van maandstonden. Kan minder pijn geven bij sommigen maar best toch eerlijk benoemen dat het anders ook kan verlopen. Vraag dus maar bij voorbaat goeie pijnstiller ;) en goed ademen tijdens. Is snel voorbij.
4 jaar geleden
Reactie op ❤️buikjevolliefde
Is iets wat ze bij fertiliteit als een van eerste onderzoeken hebben gedaan ...
Ik heb al heel wat onderzoeken uitgevoerd en ik denk dan 2 op de 5 het vreselijk ervaart. 3 van de 5 geeft aan dat het heel erg mee viel. Ik snap dat het voor sommigen erg pijnlijk kan zijn, maargoed ik had na mijn keizersnede ook vreselijke pijn en dan is iets wat je er voor over wilt hebben of niet. Als het bevorderlijk is om zwanger te worden is dat een afweging die je zelf moet maken. Het kan meevallen maar je kunt er ook pijn van hebben. Dat is iets wat je niet vantevoren weet. Ik kan alleen de ervaring delen die ik in het vak meemaak en dat valt best mee in vergelijking met hoe het hier beschreven wordt.
4 jaar geleden
Ik had het hsg onderzoek indezelfde cyclus als de eerste iui. Ik vond het wel degelijk een pijnlijk onderzoek, was wel wat meer dan menstruatie pijn. Maar bij mij bleek één eileider dicht te zitten, dus dan pompen ze nog even extra door in de hoop dat het alsnog erdoor loopt. Niet grappig. Maar aan de andere kant was het na een paar minuten voorbij. Én ik was diezelfde maand zwanger 👍.
Ik moest trouwens de dag erna nog een keer terug komen. Ze hebben toen nog een foto gemaakt in de hoop die ene eileider toch nog te zien. Maar dat was alleen de foto, de vloeistof zat er toen nog in.
4 jaar geleden
Reactie op ❤️buikjevolliefde
Is iets wat ze bij fertiliteit als een van eerste onderzoeken hebben gedaan ...
Ik denk dat je op de verkeerde antwoord 😊. Ik heb dat onderzoek al een tijd geleden gehad en ben al tijdje zwanger. Ik reageerde op wensmonmyof1 dat het voor mij toen echt niet als menstruatiepijn voelde 😅.
4 jaar geleden
Reactie op TrotsemamavanDaleyenJustin
Ik heb al heel wat onderzoeken uitgevoerd en ik denk dan 2 op de 5 het vres ...
Tuurlijk willen we er alles voor doen. Het is alleen niet bij iedereen zo dat het voelt als menstruatiekramp. Ik kreeg een ballonnetje maar heb ook weleens een klemmetje gehad op de baarmoedermond en dat is dus het grootste probleem toen. Het spuiten juist niks van gevoeld maar dat ballonnetje/klemmetje is echt zo pijnlijk. Ik kan heel veel hebben van pijn, daar ben ik wel een taaie in, maar dat gevoel was niet te omschrijven toen.. Ergste is is dat ze daarmee beginnen en dan alles nog moet gebeuren dus die pijn blijft totdat het ballonnetje eruit is 😅
4 jaar geleden
Reactie op Mbaby
Ik denk dat je op de verkeerde antwoord 😊. Ik heb dat onderzoek al een tij ...
Hahaha klopt. Te snel getypt…