46 Reacties

4 jaar geleden

Perfect, de eerste keer raak, 2 embryo’s teruggekregen en nu zwanger van tweeling!! Heel veel succes🤞

4 jaar geleden

Wat leuk gefeliciteerd!! Van mij mag het gauw genoeg mei zijn ! Vondt je de behandeling zwaar als ik vragen mag ?

4 jaar geleden

Oh spannend zeg. Ik heb echt een hele goede positieve ervaring met een icsi traject. Bij ons was de kans nihil om zwanger te worden dus icsi de enige oplossing. Hormonen prikken ging goed, nergens last van gehad. De punctie was iets minder omdat ik een eierstok zonder morfine gedaan heb, want ik kon niet zo goed tegen morfine. En van de eerste terugplaatsing gelijk zwanger geworden, nu ligt onze zoon van ruim 7 maanden oud lekker te slapen boven

4 jaar geleden

Reactie op Ammyy

Wat leuk gefeliciteerd!! Van mij mag het gauw genoeg mei zijn ! Vondt je de ...
Ik ben heel bang voor naalden en vond het heel spannend. Maar vanaf het eerste prikje en vooral het weten waarvoor je het doet maakt het redelijk pijnloos. Ik had gelukkig geen bijwerkingen van de medicijnen, ik had decapeptyl en gonal-f. Ik heb ongeveer 20 dagen moeten spuiten maar niet alle dagen alletwee. Ik spoot om 22u ‘s avonds (je mag hier zelf een tijd voor kiezen, maar dit moet wel elke dag hetzelfde zijn) en dit kwam het beste uit met late shiften op het werk. Ik heb het gedaan in het heilig hart ziekenhuis in Leuven.

4 jaar geleden

Bij de eerste keer was ik meteen zwanger en mijn dochtertje 💖 is nu 4. 2 embryo’s van de behandeling van 4 jaar geleden zijn vorige zomer terug geplaatst, waarvan 1 embryo het heeft overleefd. Ik ben nu 30 weken zwanger van een zoontje 💙.

4 jaar geleden

Wat ontzettend spannend! Ik heb ook goede ervaringen met het ICSI traject. Het verliep allemaal heel soepel, de hormonen waren prima te doen.. 👍🏼 Nu zwanger van de eerste terugplaatsing, morgen 8 weken.🥰💓

4 jaar geleden

Wij hebben ook icsi gehad. Het prikken op zich vond ik eigenlijk wel oké. De eerste keer is wat spannend, maar je weet dat het voor een goed doel is. Waar ik het moest doen en of ik alleen was of met m’n vriend maakte mij niet zoveel uit. De eerste keer dat ik ging spuiten, bleek de dosis Gonal F te laag, waardoor ik maar twee goed groeiende follikels had. Die ronde hebben we in overleg met het radboud stop gezet, omdat de kansen te klein waren. Dat deden ze overigens maar één keer, omdat het toen nog zoeken was welke dosis ik nodig had. De tweede keer zag het er allemaal goed uit. Toen zou ik wss donderdags punctie krijgen, maar ‘s maandags belden ze op dat COVID toch teveel aanwezig was in het land en ze geen risico wilde nemen. De derde keer was ik begonnen met een tussentijdse bloeding ipv m’n menstruatie, dus moest ik weer een cyclus wachten. De vierde keer ging het allemaal snel. Ik ging voor een follikelmeting op maandag en had woensdag al punctie. 13 eicellen ‘geoogst’, vier embryo’s kwamen daaruit voort. En dat terwijl ik dacht dat het weer allemaal zou mislukken. Ik zag het ook niet meer zo zitten eigenlijk. Nu ben ik 33 weken zwanger 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Veraaaaaa

Wij hebben ook icsi gehad. Het prikken op zich vond ik eigenlijk wel oké. ...
Er zat trouwens precies 11 maanden tussen onze eerste bezoek aan het radboud en de positieve zwangerschapstest.

4 jaar geleden

Wauuw wat een fijne verhalen !! Fijn dat jullie dit delen ! Nu ga ik er met een gerust hart naar toe .. En gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! Ik hoop dat t natuurlijk bij ons ook meteen raak is 🍀 .. Ik heb nu echt zo'n fase dat ik al meer dan 1 week heel emotioneel ben wordt gek van me zelf er hoefd maar iemand te vragen hoe is t en begin alweer te huilen.. snap niet waarom 🤷‍♀️ herkent iemand dit ook ?

4 jaar geleden

Hier geen ICSI, wel IVF. Ik heb 2 puncties gehad, waarvan 7 terugplaatsingen en nu eindelijk 7 weken zwanger ❤️ Heel veel succes en als je vragen hebt, weet je me te vinden 😘

4 jaar geleden

Reactie op Ammyy

Wauuw wat een fijne verhalen !! Fijn dat jullie dit delen ! Nu ga ik er met ...
Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over dat ik die eerste week na het nieuws dat dit ons enige kans was, echt als een zombie heb geleefd. Het is gewoon niet leuk. Je hebt een romantisch beeld van ‘kinderen krijgen’ in je hoofd en dit hoort daar niet bij.

4 jaar geleden

Reactie op Veraaaaaa

Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over dat ik die eerste week na h ...
Jaa juist dat hebben we ook ! Denk ook als je er al Zo lang mee bezig bent dat nu echt alles er even uit komt ! Nu zetten we t even op een laag pitje nog even genieten van de biefstuk en carpaccio en even er niet aan proberen te denken want merk wel echt dat je er onzeker van wordt ! Hopelijk vanaf april in snel trein en hopelijk gauw een positieve test !😘

4 jaar geleden

Hier een dochter mogen krijgen middels ICSI. 2 terugplaatsing (cryo). Daarvoor IVF gehad, met een aantal terugplaatsingen en IUI gedaan. Wel behoorlijke overstimulatie gehad wat niet fijn was, ook niet tijdens de punctie, maar t was het allemaal waard! Succes!

4 jaar geleden

Tot nu toe goeie ervaringen! Maar ik ben er nog niet. Woensdag 10-2 ongesteld geworden. (Na een week over tijd dus heel stressend). Vanwege Corona mag er nog maar 1 stel per dag startten met de behandeling. Gelukkig was ik die dag als enige ongesteld geworden en mochten we dus meteen komen. Die vrijdag begonnen met spuiten van hormonen elke avond Gonal F 200. Is me alles meegevallen. Spuitje voel ik niet eens. Na drie dagen een tussen controle en toen waren er 4 rijpe eicellen. Dosis iets verhoogd naar 225 en smorgis de Fyremadel spuitje erbij voor het tegen gaan van een natuurlijke eisprong. Gister dus precies een week aan het prikken en 6 mooie eitjes liggen. Een paar nog iets aan de kleine kant. Bloed laten prikken en vandaag extra echo gehad en de punctie ingepland voor dinsdag. Erg spannend dus. Ik heb 1000mg paracetamol en 500mg codeine die ik vooraf in moet nemen. Daarbij komt een infuus met Rapifan. Morgen avond de pregnyl spuit zetten zodat het follikels los komen van de baarmoederwand. En dan spannend!!!! Alles valt me dus 1000% mee. Ik weet waarvoor ik het doe en vind alles dus alleen maar leuk en interessant. Voor nu dan hè 😛 Hoop vrijdag een terugplaatsing en dan afwachten 🤞🏻

4 jaar geleden

Hier ook icsi gehad, eerste poging meteen raak. Onze dochter is nu alweer ruim 9 maanden 🥰 het hele traject is mij enorm mee gevallen, alleen de punctie vond ik minder. Heel veel succes en hopelijk is het snel raak! 🍀

4 jaar geleden

Ik ben voor het eerst zwanger na 4 ICSI trajecten. De eerste 3x tussen juli 2019 en Februari 2020, alledrie heel anders. In totaal drie terugplaatsingen kunnen doen die niet bleven plakken. Toen kwam Corona, en na 6 mnd toch besloten een laatste en 4e traject te doen. Nu ben ik 20 wkn zwanger van de eerste terugplaatsing. We hebben na de derde keer maatschappelijk werk ingeschakeld voor hulp omdat de teleurstellingen in de trajecten emotioneel pijnlijk waren. Fysiek valt alles reuze mee vond ik, maar de mentale veerkracht die nodig was om met zoveel teleurstelling om te gaan naast een drukke baan en druk leven, was het meest uitdagend. Maar de ervaringen verschillen enorm per persoon en hoe een traject verloopt.

4 jaar geleden

wij hebben afgelopen dinsdag te horen gekregen dat we met ICSI mogen beginnen. Ook op de wachtlijst en de arts denkt dat we over 2 maanden kunnen beginnen. Over 2 weken hebben we weer afspraak staan en dan krijgt mijn man een lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek ivb de slechte uitslag van het sperma onderzoek meerdere keren. Bij mij was alles goed onderzoeken en hormonen enkel vond de arts mijn infectiewaarde wat te hoog. Ik huil bijna nooit maar was zo geschrokken hiervan ik kon niet meer stoppen met huilen. De arts gaf aan dat dit niets uitmaakt deze waarden maar wel wil weten waar dit vandaan komt. Voel me momenteel zo onzeker en blijf er maar aan denken.

4 jaar geleden

Hier een baby dankzij ICSI/TESE behandeling! Eerste poging 6 goeie embryo's, waarvan 3 goede cryos.. De laatste van deze is onze zoon geworden.. Goede ervaring dus! Vond de spuiten spannend en de hormonen best heftig. Heb de punctie onder narcose gehad omdat m'n eierstokken ver naar achter zaten.. En daarna nog in het zkh gelegen omdat de eierstok ook nog ging ontsteken, ellendig. Maar uiteindelijk n heerlijke zwangerschap, het was 't allemaal waard! Succes!!

4 jaar geleden

Ik heb het icsi traject heel positief ervaren. Het prikken vondt in eigenlijk best mee vallen de punctie viel me ook mee. Enige wat tegen viel was het herstel van de overstimulatie. We hebben nu nog 5cryo’s in de vriezer en op dit moment zwanger van cryo terugplaatsing.

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben ook bezig aan eerste ICSI behandeling, gisteren terugplaatsing gehad.. wel wat buikpijn na punctie, verder valt alles 1000% mee. Nu hopen dat het embryotje blijft zitten, 11 maart mag ik testen... 🤞🏻🍀🕯🤞🏻🍀🕯