9 Reacties

5 jaar geleden

Test je door nadat je de smiley had? Ik heb dat ook wel eens gedaan om te kijken hoelang dat bleef...maar eigenlijk hoef je daar niet naar te kijken. Vanaf het moment van je smiley kun je er gewoon vanuit gaan dat je eisprong er aankomt binnen 12-48 uur. Echter, ik heb ook wel eens gehad dat ik 's morgens een leeg rondje had, 's avonds de smiley (dus welke tijd was de piek dan exact? Later op de ochtend? Middag? Avond?) en de ochtend erna ook nog steeds smiley. Als je alleen de ochtend test heb je dat dus eigenlijk niet door...maar dat is het doel van de test ook niet. Dat is alleen het opsporen van de piek...

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen maand de roze clearblue ovulatie testen voor t eerst gebruikt. Ik testte alleen ‘s ochtends en had op vrijdagochtend een smiley, en zaterdag niet meer. Ik had wel die donderdagavond al wat steekjes, dus wellicht als ik die avond had getest dat hij dan ook een smiley zou geven. Maar het lukt mij niet om 4uur niets te drinken, voor een goede test.. ben wel van plan komende maand opnieuw deze testen te gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Test je door nadat je de smiley had? Ik heb dat ook wel eens gedaan om te k ...
Ja ik heb gister in de middag een smiley getest en vanochtend dus niks. Nou duidelijke uitleg van jou, ik maakte me al zorgen dat ik laat was . Voor de zekerheid ga ik weer extra aan de slag🍀😅

5 jaar geleden

Reactie op koffieleut

Ik heb afgelopen maand de roze clearblue ovulatie testen voor t eerst gebru ...
Ja precies , ik test daarom ook altijd in de ochtend met de roze cb want 4 uur lang niet drinken vind ik ook erg lastig. Ik wens jou ook heel veel succes 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Ghisje

Ja precies , ik test daarom ook altijd in de ochtend met de roze cb want 4 ...
Dat is ook juist goed, in de ochtend testen 🙂 Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat de roze cb enkel geschikt is voor de ochtend/testen met eerste urine. Dat ik/wij in de middag en/of avond testen is puur controle voor onszelf gok ik...maar moet dus eigenlijk helemaal niet 🙊

5 jaar geleden

Ik test 2 x per dag met clearblue in opdr van mijn gynacoloog. Ik ben met ronde 2 bezig en ik allebei de keren een smiley in de middag gehad en daarbij heb ik wel drinken gehad( wel minder dan anders) en ook niet 4 uur niet naar toilet geweest ( ik zorg dat ik 2 uur niet plas) en toch eem smiley😊

5 jaar geleden

Als je een smiley hebt dan is je piek gedetecteerd, maar je eisprong volgt dan pas in de dag of dagen erna he!😉 Dus hoe lang je smiley staat maakt in principe geen bal uit, een piek is een piek en die zet de eisprong als het ware in gang en die piek is dan misschien bij de ene persoon langer dan de andere persoon, daarom kan en ook niet exact zeggen wanneer je eisprong volgt na de piek, tenzij je het kunt voelen natuurlijk!

5 jaar geleden

Als je een smiley hebt dan is je piek gedetecteerd, maar je eisprong volgt ...
Ja klopt wat je zegt maar als je op dag 15 een piek hebt en op dag 16 ook nog dan is in die 24u je ei nog niet gesprongen, want anders kan de test het lh gehalte niet meer zo hoog oppikken lijkt mij?

5 jaar geleden

Reactie op koffieleut

Ja klopt wat je zegt maar als je op dag 15 een piek hebt en op dag 16 ook n ...
Het begin van je piek zet de eisprong in gang, dus als je de smiley ziet is het voldoende, hoe lang die ook duurt. Tenminste, dat is wat mij in het zkh werd verteld toen ik met een medisch traject bezig was en dmv deze ovulatietesten mijn piek moest detecteren om zo het moment van insemineren te bepalen! En je ei springt 24-36 uur na je piek ‘normaal’ gesproken maar iedereen is anders. Sperma blijft vaak meerdere dagen actief, dus als je na de smiley het samen gezellig maakt dan zit je in ieder geval goed😉