240 reacties

3 maanden geleden
Reactie op Miejoe
Ik start in januari met 2de ronde ivf dus ik schrijf en lees graag mee!
B ...
Hi Miejoe!
Wat spannend 2e ronde IVF. Dat betekend dat jullie al aardig wat achter de rug hebben allemaal. Bijna 2023… laat dit jullie jaar zijn 🙏🏽
Wij hebben na 4 IUI een pauze genomen in oktober, dus we gaan in januari fris en fruitig ivf tegemoet. 10 januari gesprek over het prikken en dan als goed is zsm starten!
Van de IUI had ik gelukkig weinig last van hormonen! Hopelijk bij de IVF ook.
Heb jij veel last ervaren van de hormonen?
Fijn dat je mee schrijft en leest! Het valt allemaal niet mee 💪🏽🍀🤞🏽

3 maanden geleden
Wil jullie allemaal heel veel geluk wensen! Ik ben zwanger van icsi 2-verse terugplaatsing. Bij isci 1- eerste terugplaatsing helaas een miskraam gehad en daarna een cryo terugplaatsing. Helaas niet zwanger en was zo klaar met alle teleurstellingen dat ik besloot om nog een punctie te doen en dan een pauze in te lassen. Ik had voor mezelf besloten om zo niet door te gaan, want ik was mezelf niet meer. Toch mezelf bij elkaar geraapt en er minder mee bezig geweest door prive omstandigheden en blijkbaar heeft het zo mogen zijn, dat ik nu 15 weken zwanger ben! Wat ik wil meegeven is, geef je eigen gevoel ook een plek en zeg ook stop als het echt niet meer gaat! Een fout die ik maakte was dat ik altijd dacht; dat doe ik gewoon (ziekenhuisafspraken, controles, prikken, medicatie) en dan weer door naar je werk alsof er niks aan de hand is. Ik stortte in omdat ik niet voor mezelf kon aangeven wanneer het even genoeg was! Neem je tijd en je pauze, echt waar.

3 maanden geleden
Ik sluit ook aan… half januari evaluatie van kindje 2 poging 1. Hopelijk mogen we nog voor een tweede poging gaan… officieel niet want te weinig opbrengst bij de eerste poging maar omdat een spontane zwangerschap zo goed als uitgesloten is misschien toch voordeel van de twijfel…

3 maanden geleden
Reactie op T.
Wil jullie allemaal heel veel geluk wensen! Ik ben zwanger van icsi 2-verse ...
Wauw! Bedankt voor je mooie woorden zeg! Inderdaad naar je eigen gevoel blijven luisteren! Heel belangrijk! Dat heb ik na m’n 4e IUI poging gedaan. En ik ben nu klaar voor de IVF.
Het is gelukt voor jullie, dat is echt werkelijk fantastisch! Geniet 🥰
Mooi positieve verhalen! Kunnen we zeker gebruiken.
3 maanden geleden
Reactie op Lisss88
Hi Miejoe!
Wat spannend 2e ronde IVF. Dat betekend dat jullie al aardig w ...
Jah al heel traject erop zitten. Ben traject ingegaan voor bam-moeder, nu meer dan 3jr geleden. Bleek pcos te hebben dus verliep allemaal anders dan verwacht.
9x iui gehad met hormonen. Daarna dus ivf, verse terugplaatsing kort zwanger geweest, daarna 3 cryos terugplaatsingen. Helaas dus zonder resultaat. Nu in januari starten voor 2de punctie.
Heb meestal niet heel veel last van hormonen behalve (nog) sneller geïrriteerd. En ik heb een hoop verschillende al gebruikt :). Heb wel sowieso last van rare cyclussen ondanks medicatie dus dat is wel een vervelend en onverklaarbaar iets.
Wat is bij jullie de reden om na 4x iui over te gaan naar ivf?
3 maanden geleden
Reactie op breisje
Ik sluit ook aan… half januari evaluatie van kindje 2 poging 1. Hopelijk mo ...
Hey Breisje,
Waarom zou dat een reden zijn om niet nogmaals te proberen dan? Zou je dan niet andere of hogere dosis medicatie moeten gebruiken om meer opbrengst te krijgen?
Ik hoop dat jullie nog een kans krijgen. Slopend dat zo'n beslissing dan in handen van andere partijen ligt lijkt mij...

3 maanden geleden
Reactie op Miejoe
Hey Breisje,
Waarom zou dat een reden zijn om niet nogmaals te proberen da ...
Idioot lage AMH waarde en met maximaal (althans, dat zeiden ze; Ovaleap 225 eenheden) stimuleren maar 2 eicellen bij de punctie. Onder de 3 is in principe einde oefening. Al las ik laatst hier op het forum ziekenhuizen waar ze 300 eenheden voorschreven dus dat heb ik bij ons nu ook maar even gedropt.
Aan de ene kant is het slopend dat iemand anders een beslissing neemt, aan de andere kant kan ik me er wel bij neerleggen en hoef ik misschien zelf de beslissing niet te nemen dat ik het niet meer aankan. En als ze ons in Nederland niet meer willen helpen ga ik Cuypers en Cuypers onderzoeken..

3 maanden geleden
Heel veel geluk iedereen 🙏🏼 hier bijna 40 weken zwanger na een ICSI traject. Blijf bij jezelf en probeer het als iets ‘leuks’ te zien, het kan nu écht gaan gebeuren. Dat hielp mij positief te blijven.
Liefs 💋

3 maanden geleden
Ik wil jullie heel veel succes wensen! Het is een zwaar traject. Ik ben aflopen juli begonnen en nu zwanger van een tweeling na de 1e ronde. Ik had erg last van de hormonen, heeft ook iets langer geduurd dan normaal omdat ik eerst niet reageerde op de hormonen, nu was het ook nog hartje zomer en dat werkte ook niet mee.
Blijf zoveel mogelijk afleiding zoeken en leuke dingen doen! Luister wel naar je lichaam want je hebt er maar 1. Als jij je lichaam overwerkt dan kan je lichaam ook blokkeren. Dus niet en en en dat is wel 1 ding wat ik geleerd heb.
Heel veel succes lieverds !❤️
3 maanden geleden
Reactie op breisje
Idioot lage AMH waarde en met maximaal (althans, dat zeiden ze; Ovaleap 225 ...
Hier inderdaad opgehoogd na een week van 225 naar 300 eenheden. Na weer een week slechts 2 goede follikels en 2 kleintjes. Bij uitgangsecho had ik al lage voorraad (6 ofzo). Toch een punctie, 3 bevruchtingen en morgen mag ik voor de terugplaatsing! Bij mij mocht het doorgaan omdat ik geen probleem heb met bevruchting, maar gewoon geen eileiders meer heb.
Echt balen dat het in ieder ziekenhuis zo verschillend is! Ik ben blij dat ze bij mij de keuze aan mezelf gaven, beter iets proberen dan niets 🤷♀️
Heel veel succes allemaal!