12 Reacties
4 jaar geleden
Hoi! Wij lopen ook bij het EMC! Wij hadden rond julie het eerste gesprek en in november mochten we starten met ronde 1.
Ze zullen een echo maken bij je en waars het zaad van je partner nog een keer willen onderzoeken. Ook wat bloed afnemen voor bijv je schildklier en AMH.
Is dit het aller eerste gesprek eigenlijk? Na die onderzoeken komt er een behandelplan. Succes met alles!馃崁馃槝
4 jaar geleden
Reactie op Inesk
Hoi! Wij lopen ook bij het EMC! Wij hadden rond julie het eerste gesprek en ...
Hey!
We liepen al een jaar in het Erasmus voor ovulatie inductie, maar dat heeft helaas niet gewerkt. Vorige week wel al AMH laten prikken opnieuw en het zaad van mijn man is in oktober nog getest.. Dus misschien scheelt dat nog iets... Het is ook telefonisch..
Hoe gaat het nu bij jou?
4 jaar geleden
Ligt een beetje aan of je voor de eerste of tweede keer komt? Bij het eerste gesprek gaan de vragen of jou vriend zaad wilt inleveren en jij moet bloedprikken voor bepaalde waardes en er worden baarmoeder onderzoeken gedaan. Daarna krijg jullie een dna chromosoom onderzoek dit duurt zo鈥檔 +/-8weken, is een bloed onderzoek.
Tenzij ze dit niet gaan uitvoeren bij jullie. Daarna moet je naar een voorlichtingsavond, deze moet je bijwonen anders gaan ze al niet door met je. Daarna krijg je prik instructies en moet je je menstruatie afwachten en dan moet je opbellen en zeggen ze wanneer je mag starten met prikken. Al met al kan het de eerste keer wel een jaar ongeveer duren. Ik moest eind van de maand bloedprikken voor de schildklier en progesteron waardes en mijn vriend moet zaad inleveren. Dan krijgen wij 25/2 afspraak om ook nog wat onderzoeken te doen omdat de baarmoeder veranderd na een bevalling. En als het goed is beginnen wij in maart/april met het prikken. Dus de tweede keer is wat minder lang omdat wij al bekend zijn in het Erasmus en uit onze eerste traject onze zoon hebben mogen krijgen maar er zijn helaas geen embryo鈥檚 meer doorgegroeid waardoor wij weer een traject in moeten
4 jaar geleden
Ligt een beetje aan of je voor de eerste of tweede keer komt? Bij het eerst ...
Ah thanks! Voor ivf is het de eerste x maar we lopen al langer bij erasmus voor een voorgaand traject. dus we hebben niet heel lang geleden nog wel zaaf laten testen en ik heb vorige week nog bloed laten afnemen voor bepaalde waardes..
het dna chromosoom onderzoek nog niet eerder gehad. doen ze dat niet altijd? omdat je zegt ' tenzij ze dat niet uitvoeren bij jullie'.
een menstruatie zal ik wel moeten opwekken want ik heb geen cyclus van mij zelf..
spannend..
4 jaar geleden
Reactie op AnnelienS22
Ah thanks! Voor ivf is het de eerste x maar we lopen al langer bij erasmus ...
Oh vandaar. Volgens mij doen de dna chromosoom niet altijd, ik heb niet gevraagd waarom bij ons wel een ander niet. Misschien doordat mijn vriend heel weinig goed zaad heeft, hij heeft maar 100.000 goede zaadjes. Dat scheelt dat je wel al een lange tijd bij het Erasmus loopt dan zal het wel sneller gaan lopen voor jullie. Ik hoop in ieder geval dat je snel mag beginnen en je na de eerste terugplaatsing gelijk zwanger mag raken.
4 jaar geleden
Hey! Wij gaan starten met een IVF/ICSI traject in Belgi毛. In oktober doorverwezen naar het fertiliteitsentrum daar, begin januari hadden we onze intake. Onderzoeken hebben we eind de zomer al gehad, wel opnieuw spermastaaltje moeten inleveren en allebei bloedonderzoek. A.s. donderdag prikinstructie en dan ben ik heel benieuwd hoe en wanneer het verder gaat... Succes voor jullie!
4 jaar geleden
Reactie op AnnelienS22
Hey!
We liepen al een jaar in het Erasmus voor ovulatie inductie, maar dat ...
Oh misschien dat je dan alle onderzoeken achterwegen kan laten.. volgens mij doen ze niet altijd een DNA onderzoek. Dit was bij ons niet t geval. Ga er maar vanuit dat er wel een wachtlijst staat van ongeveer 3 maanden..? Om jezelf een beetje in te dekken!
Uhh ja hier gaat t wel prima na wat aardige tegenslagen. Ronde 1 werd voor de punctie gecanceld vanwege 1 dominante follikels, de andere waren te klein voor een punctie.
Ronde 2 kwam er wel een punctie alleen met 0 rijpe eicellen.. dat was wel echt balen.. nu nog even wat rust en half feb weer beginnen met prikken.
4 jaar geleden
Reactie op shannie4
Hey! Moest jou partner ook bloedprikken? Of alleen jij
Ja die moest indd bloedprikken om te kijken hoe zijn lh fsh en testosteron waarde was.
4 jaar geleden
Bij ons was een TESE- operatie nodig voor het verkrijgen van zaadcellen bij mijn vriend. Na de operatie heeft het 2 maanden geduurd tot de intake op gynaecologie. Mijn vriend hoefde verder dus ook niet meer gecontroleerd of onderzocht te worden.
Ik moest na de intake op gynaecologie nog 1x bloedprikken op wat dingen, daarna werd een vervolg afspraak ingepland 2 weken later waarin ze een toelichting gaven op het traject.
We moeten nu nog 3 maanden op de wachtlijst totdat we definitief mogen starten. Maar wellicht dat dit met 'normale' ICSI/IFV wat korter is.