40 Reacties

4 jaar geleden

Ja hoor, ze zijn waarschijnlijk een echo maken van zijn ballen om te kijken of het daar goed zit. Ze gaan bloedprikken om zijn fsh lh en testosteron waarde te controleren en daarna krijg je alle controleren, echo baarmoeder en eierstokken, ze gaan bloedprikken om ook jou waardes te controleren. Dan krijg je man een dna chromosomen onderzoeken dit duurt 8 weken, ze nemen bloed af en controleren zo of er geen gekke ziektes zijn die je kindje kan krijgen van je man. Of ze zit bij elke man doen weet ik niet maar wel bij de mijne. Al met al ben je zo bijna een jaar verder. Wij hebben een zoon uit ons eerste icsi traject die is nu 16 maanden oud en van alles eitje was hij de enige die goed doorgegroeid was. 7 januari hebben wij weer een gesprek voor een twee icsi traject voor hopelijk een tweede kindje 🤞🏻

4 jaar geleden

Ja hoor, ze zijn waarschijnlijk een echo maken van zijn ballen om te kijken ...
Sorry ben net wakker, staan nog een hoop fouten in 🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Hoi! Wij mogen al starten eind dec begin januari dus gelukkig gaat t niet nog een jaar duren . Onderzoeken bij mij zijn al tijd geleden gedaan , bloedprikken moet denk ik nog gebeuren , welke waardes checken ze? Wij hebben ook over 2 weken een intake dus dan zullen we het allemaal wel horen dan ! Fijn dat jullie een kindje hebben mogen krijgen uit jullie icsi traject . Hopelijk mag het met zo gaan bij het tweede traject!

4 jaar geleden

Hey. Ik ben 37 jaar en ik was 5 jaar bezig met IVF/ICSI. ik heb van alles gedaa. Ik heb eerste 2 operaties (wegens endometriose) dan ongeveer 3 trajecten van ivf/icsi van mijn eigen eicellen - maar ze waren zeer weinig, zelfs met de max dosis van hormonen ik had mss 2 of 3 rijpend follicles. Conclusie: vroeger overgang. Ik was toen mss 34. Dan 1 traject met bekend eiceldonatie- mijn zus. 2 embryo's maar niet zwanger. Dan 1 traject van anonieme eiceldonatie- jaar 2020 2 embryo's. Ik werd toen voor het eerste zwanger maar was een leeg vruchtzak. Maar ik was blij in een kant omdat na 4 jaar was het eerste keer dat ik zwanger was, was een mooi bewijs dat het kan. Dan nog een terugplaatsing maar niet zwanger. Dan dit jaar 1 traject eiceldonatie 3 embryo's. 1 teruggeplaats niet zwanger. Dan een neiuwe trajcet eiceldonatie en ongeloofelijk...voor het eerste een 3 daagse embryo, kwaliteit 2 (ik had tot dan enkel 5 daagse embryo's goed kealiteit) ze gaven geen hoop voor deze embryo...ben nu 9 week zwanger. Na 5 jaar...na veel hoop en wanhoop...na veel geld uitgeven...het is mogelijk. Ik heb alle mijn terugbetaald beurt van ivf gebruikt...mijn laatst kans, mijn laatst hoop...is nu hier in mijn buik.

4 jaar geleden

Hoi allemaal, ik sluit me aan bij deze groep. Inmiddels ronde 14 en ook doorverwezen naar IVF/ICSI. Ik heb altijd gedacht dat het bij mij niet goed zat dus het voor de 1e keer naar de dokter gaan voelde echt als een drempel. Onderzoeken gehad: echo,uitstrijkje, bloedonderzoek en HSG. Alles bleek perfect te zijn en toen was het tijd mijn vriend te onderzoeken. Helaas bleek zijn zaad op alle vlakken afwijkend te zijn, te traag, te weinig en te veel misvormde cellen. Wij zijn er echt even kapot van geweest want de moed zakte in m'n schoenen en dacht dat dit het dan was. Na een gesprek te hebben gehad met de gynaecoloog, doorverwezen naar IVF/ICSI waar wij in januari onze intake hebben. Ik ben hoopvol maar ook bang voor alles wat erbij komt kijken. Ik hoop dat we na het intakegesprek snel kunnen beginnen en dat we niet opnieuw alle onderzoeken eerst moeten doen, maar dat lijkt me niet? Ik wens jou en alle andere wensmama's heel veel succes en hoop van harte dat we straks allemaal een positieve test in handen mogen hebben.

4 jaar geleden

Reactie op SaraPinto

Hey. Ik ben 37 jaar en ik was 5 jaar bezig met IVF/ICSI. ik heb van alles g ...
Hi! Wat een bijzonder verhaal , en wat een heftig traject heb je doorlopen. Onwijs mooi om te lezen dat je wens is uitgekomen , geniet van je zwangerschap !! 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Carmen94

Hoi allemaal, ik sluit me aan bij deze groep. Inmiddels ronde 14 en ook doo ...
Hoi Carmen , wat een vervelend nieuws hè !! Krijgt jou vriend ook nog meer onderzoeken ? Wij hebben over 2 weken een intake en ik al prikinstructie en wij kunnen hoogstwaarschijnlijk eind dec starten. Weet dat ze echt veel kunnen , erop vertrouwen dat het goed komt en dat dat via deze weg voor ons is. Fijn om met elkaar te blijven kletsen. Heel veel sterkte 🥰

4 jaar geleden

Hoi, ik klets graag met jullie mee. Even zo kort mogelijk ons verhaal: In 2016 gestopt met de pil, januari 2018 gestart voor een 1e kindje. Toen in december 2018 naar de huisarts gegaan omdat het nog niet gelukt was (ik was toen net 25 en mijn vriend 28). Daar kwamen we erachter dat het zaad van mijn vriend niet goed was. Dus doorgestuurd. Toen ook veel onderzoeken gehad, eerst uroloog en daarna fertiliteitspoli. Bij mij niets gevonden, vriend sterk verminderd vruchtbaar dus icsi. Toen op de wachtlijst gezet en bleek ik natuurlijk zwanger (wonderen zijn de wereld nog niet uit ❤️). Op 02-02-2020 ouders geworden van een zoontje! Na de 1e menstruatie direct gestart voor een 2e kindje omdat we wisten dat de kans zo klein was (april 2020). Helaas tot op heden niet zwanger. Inmiddels een nieuw traject ingegaan. Dit keer in een privé kliniek Duitsland (Cuypers&Cuypers) ipv Nederland (Nederlandse artsen, goede communicatie, heel persoonlijk, geen standaard protocollen). Daar in juli intake gehad, oktober gestart met icsi. Spuiten ging heel goed, viel me alles mee. Punctie herstel vond ik pittig (onder narcose geweest, 21 follikels). Terugplaatsing gehad op dag 5. Helaas 28 oktober ongesteld geworden. Nu verplicht 1 rustmaand en dan hopelijk als alles mee zit (want mijn altijd regelmatige cyclus lijkt nu compleet in de war door alle medicatie) in december een nieuwe terugplaatsing. 🤞🏼🍀 Laatste zaadonderzoek waren er trouwens 200.000 (daarvan 40% beweeglijk) zaadcellen gevonden per ml, enorm weinig dus maar wel bruikbaar voor ICSI.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hoi, ik klets graag met jullie mee. Even zo kort mogelijk ons verhaal: In ...
Hoi ! Tuurlijk klets mee ! Wat bijzonder dat jullie toch natuurlijk zwanger zijn geworden van jullie 1e kindje ! En prachtige datum dat hij geboren is ! Bij jou vriend was er verder niks gevonden uit de onderzoeken ? Jullie zijn direct naar Duitsland gegaan ? Wij lopen nu in zkh gewoon in NL maar nog 0 ervaring maar tot nu voelt het goed. Ik ben erg benieuwd hoe het spuiten bij mij zal gaan en uiteraard verdere verloop van het traject , zo spannend allemaal. Hadden jullie meer embryo’s uit eerste poging ? Ik duim voor jullie dat de nieuwe terugplaatsing raak mag zijn 😊

4 jaar geleden

Hoi ! Tuurlijk klets mee ! Wat bijzonder dat jullie toch natuurlijk zwanger ...
De meeste onderzoeken hebben wij in 2018/2019 gedaan in Nederland. Bij mijn man een aantal zaadonderzoeken, echo’s (prostaat enz). Daaruit kwam dat hij een kleine spatader had in een bal maar hoefde niet geopereerd te worden omdat zijn zaad zo slecht was dat dat geen verschil zou gaan maken in traject. Verder hadden ze het over puur een aangeboren iets, dus niets aan te doen. Hij rookt niet en leeft verder gezond. Wel was zijn FSH hormoon mega hoog (37). Hiervan is in NL niets van gezegd. Nu bij de 2e kinderwens direct voor Duitsland gekozen door positieve verhalen van iemand die ik ken en door de Corona situatie. Omdat het een losse kliniek is gaat de zorg volledig door omdat ze niet afhankelijk zijn van een ziekenhuis. Dat vonden wij wel een prettig idee. In Duitsland zijn vooral uitgebreide bloedonderzoeken gedaan, daaruit kwam weer zijn te hoge FSH hormoon. Hun zeiden daar wel direct iets van dat dat op langer termijn voor botontkalking enz kan zorgen dus hun vinden dat wel zorgelijk. Als we dit traject dus straks afgerond hebben gaan we dat nog verder laten onderzoeken en evt medicatie. Was voor het traject zelf nu niet nodig. Het is nogal een verhaal en probeer het zo kort mogelijk te vertellen, maar mocht je vragen hebben stel ze gerust. In de 21 follikels hadden ze 17 eicellen gevonden. Van die 17 waren er 13 rijp genoeg. Van die 13 zijn er 7 goed bevrucht dmv icsi. En nu het ingewikkelde stuk. Ivm de Duitse wetgeving mogen niet alle 7 embryo’s in de stoof, omdat ze alle embryo’s zien als kindjes. Ze mogen dus maar in de stoof doen wat ze denken nodig te hebben en de rest wordt op dag 1 ingevroren. Mochten die onverhoopt nodig zijn worden ze alsnog doorontwikkeld. Ze hebben er dus van die 7 voor mij 3 in de stoof gedaan, daarvan hebben 2 het gered tot dag 5 (in Duitsland zetten ze vrijwel nooit een 3 daagse terug, altijd 5 daagse blasto’s). Van die 2, 5 daagse is er dus 1 in oktober terugplaatst. En nu hopelijk de andere in december. Mocht dat niet lukken dan gaan ze de 4 die op dag 1 ingevroren zijn proberen door te ontwikkelen tot dag 5. Hopelijk heb ik het duidelijk getypt. Het is best veel en ingewikkeld 😅.

4 jaar geleden

Oh duidelijk verhaal , bedankt ! Morgen moet mijn vriend naar uroloog ineens vinden we dat toch wel erg spannend , bang dat daar wat uitkomt maar we gaan van het beste uit, wat betreft FSH hormoon , bedankt dat je dit meldt ! Mocht dat wel eruit komen weten we dus dat daar risico’s aan verbonden zijn. Wij gaan lopen in ivf centrum AMC. Ik heb er tot nu een goed gevoel over maar dat moeten we dus allemaal nog mee maken. Ik hoop dat je in dec een nieuwe terug plaatsing kan krijgen . Laat je het weten ? Bedankt voor je duidelijke uitleg , ongelofelijk wat ze tegenwoordig allemaal kunnen 😊

4 jaar geleden

Hee, wij staan op de wachtlijst voor ivf traject. We zijn nu ongeveer 1.5 maand pas verder. Er zou een wachttijd van een half jaar zijn hier in Nederland. Ondertussen proberen we het gewoon zelf nog in de hoop dat het niet nodig is. Ik ben benieuwd wat 2022 voor ons gaat brengen

4 jaar geleden

Ik sluit me hier graag ook bij aan! Ben al 4 jaar bezig met ons tweede kindje! Eerste zelf, OI, IUI. En vorige maand de eerste ronde IVF gehad. Tenminste dat was de bedoeling. Had mega erg over stimulatie. 60 eitjes totaal. Dus er is bij mij helaas geen terugplaatsing of punctie geweest! Nu een maandje rust. Ook met het slikken van de pil. Tot eind november. Dan als ik ongesteld word moet ik komen voor een uitgangs echo. En dan gaan we weer een nieuwe poging wagen! Totaal andere medicijnen als eerst. Dus ben heel erg benieuwd!

4 jaar geleden

Oh duidelijk verhaal , bedankt ! Morgen moet mijn vriend naar uroloog ineen ...
Succes morgen! Komt vast goed 🍀. Ik hou jullie op de hoogte ☺️

4 jaar geleden

Reactie op blackbird123

Ik sluit me hier graag ook bij aan! Ben al 4 jaar bezig met ons tweede kin ...
Oh wauw 60 follikels. 🤯 Ik vond 21 al veel. Wat heftig. Voel je je goed nu? Hopelijk werkt het nieuwe plan beter voor je! ❤️🍀

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Oh wauw 60 follikels. 🤯 Ik vond 21 al veel. Wat heftig. Voel je je goed nu ...
Jaaa voel me nu inmiddels weer prima! Maar heb heel veel last gehad van vocht in mijn buik, en vocht achter mijn longen. Was in minder dan een week tijd 8 kilo aangekomen. Slecht lopen ect. Maar gaat nu inmiddels veel beter hoor! En mag weer sporten ect. Dus dat doet voor mij persoonlijk ook veel goed!

4 jaar geleden

Phoe snap ik! Is ook hartstikke gevaarlijk. Wat zullen jullie/ze geschrokken zijn bij de 1e echo. Fijn dat het nu een stuk beter gaat!

4 jaar geleden

Reactie op AmmyO

Hee, wij staan op de wachtlijst voor ivf traject. We zijn nu ongeveer 1.5 m ...
Hoi! Spannend zeg. Wat gek wij kregen 2 weken geleden te horen dat dit ons traject zal worden en eind dec starten , ik denk per zkh verschillend ? Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt ! 🙏🏼

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Phoe snap ik! Is ook hartstikke gevaarlijk. Wat zullen jullie/ze geschrokke ...
Jaaa had geen idee dat het zo gevaarlijk kon zijn! En eerste echo dacht ik alleen maar! Super chill heb veel eitjes🙈! Wist ik veel! 😑

4 jaar geleden

Hoi! Spannend zeg. Wat gek wij kregen 2 weken geleden te horen dat dit ons ...
Toen wij in NL in 2019 in een traject zouden gaan stonden we ook op de wachtlijst van 6 maanden, toen ben ik natuurlijk zwanger geraakt 🍀❤️. Ook een van de redenen waarom we nu voor Duitsland hebben gekozen, de wachttijden zijn daar in vergelijking tot het ziekenhuis waar wij eerst zaten iets korter. Blijkt inderdaad heel erg te verschillen per ziekenhuis.