95 Reacties
één maand geleden
Hey
Jeetje, jullie zitten ook al lang in het traject!,
Wij zijn ook weer bezig met ivf voor een 2e kindje. Zoontje inmiddels 15 maanden en dus net weer begonnen met ivf.
Ik vind het traject echt vreselijk! Iedere keer die echo's en onderzoeken, lijkt Alsof er altijd alles mis gaat. Het doet ook vaak zoveel pijn. Dus ja, wil graag een 2e kindje, maar het traject staat mij echt zo tegen. Ik houd mij sterk/nuchter tijdens de echo's e.d. maar zodra ik thuis ben kan ik wel huilen. Miss ook wel combi met een nieuwe baan wel onzeker.
Maar toch, nu we net een tp hebben gehad vind ik het ook weer "leuk" spannend! Dubbel is het..
Hoe is het dan voor jou?
één maand geleden
Oef wat een weg al voor een tweede.
Wij zijn ruim 2 jaar bezig voor de eerste. Ruim een jaar geleden een zwangerschap op onbekende locatie gehad en afgelopen december een kijkoperatie (chlamydia verleden en had bij intake fertiliteit vocht achter m'n baarmoeder).
Daarna half jaar zelf proberen maar zonder gewenst resultaat.
Uiteindelijk in augustus begonnen met de eerste IVF poging. Alleen blijk ik niet heel goed op de hormonen te reageren dus groeide er maar 1 eitje. De poging daarom afgebroken en ben nu vorige week weer opnieuw begonnen. Dus komende weken zijn spannend, want verwacht geen grote opbrengst helaas 😒
Dat is dus mentaal ook wel even zwaar geweest, gelukkig nu weer vol hoop gestart, dus heb het wel weer even los kunnen laten.
Denk dat ik het mentaal volhoudt door er veel over te praten. Ben gelukkig vrij open naar mijn omgeving en ga sinds een maand of 3 met enige regelmaat naar de praktijkondersteuner.
één maand geleden
Reactie op Mwwi
Het is een lastige weg meid. Hopelijk dit keer beter resultaat, duim voor j ...
Nee ze zeggen bij ons dat dat allemaal niet uitmaakt. Dus gewoon weer hetzelfde.
Maar als de opbrengst nu heel laag gaat zijn, zijn wij van plan om over te stappen.
Ze hebben hier ook gezegd dat er minimaal 3 eitjes weggehaald moeten worden, waar ten minste 1 embryo uit ontstaat, en dat anders IVF geen zin heeft. Dus dan doen ze hier niets meer.
één maand geleden
Reactie op Mwwi
Spannend, waar wil je dan naar overstappen? Snap wel dat ze graag meerdere ...
Ik zit nu zelf te denken aan overstappen naar Duitsland, naar Cuypers en Cuypers. Ook omdat je hoort dat daar meer onderzoek wordt gedaan en er qua hormonen en dosering veel meer mogelijkheden zijn
één maand geleden
Reactie op Mwwi
Ik herken het helemaal, het is fysiek en mentaal zwaar. En ik wordt ook vaa ...
Ja 1e punctie was meteen goed, wel ontzettend pijnlijk. Hadden uiteindelijk 10 goede embryo's. 1e kindje was pas bij de 5e tp goed gegaan.
Nu heb ik er dus nog 5 over. Bij ons lag het juist niet aan de embryo's, maar aan mijn baarmoeder. Ik heb endometriose en adenomyose.
Testen mag ik pas dinsdag over een week! Maar weet niet of ik dat volhoud haha
Waar zoek jij je hulp? Waar kan jij je ei kwijt? Moet je nog beginnen met ivf of?
één maand geleden
Reactie op KvG92
Ik zit nu zelf te denken aan overstappen naar Duitsland, naar Cuypers en Cu ...
Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.. zij gaan veel dieper kijken waar het aan ligt?
Poeh, ook jij bent al lang bezig. Als ik terug denk aan de tijd voor de eerste, dan wordt je echt zo geleefd.. heel bizar, en je doet het ook allemaal maar. Ik was er zelf ook altijd wel open over, nu ben ik toch wat terughoudender.. geen idee waarom 🤷♀️
één maand geleden
Reactie op EN87
Ja 1e punctie was meteen goed, wel ontzettend pijnlijk. Hadden uiteindelijk ...
Wat veel zeg! Dat is wel heel fijn. Spannend het afwachten! Ik heb ook endometriose dus dat werkt idd ook niet mee.
Ik ga naar een homeopaat, en naar de maatschappelijk werken bij nij barrahus. Ik heb de huisarts gevraagd om een verwijzing voor een psycholoog.
Ik ben er ook wel open over, alleen maakt dat het ook heel lastig voor jezelf vind ik.. heb jij hulp?
één maand geleden
Reactie op KvG92
Ik zit nu zelf te denken aan overstappen naar Duitsland, naar Cuypers en Cu ...
Wij zitten bij Cuypers en Cuypers, toen we er startten waren we al drieënhalf jaar aan het proberen voor ons eerste kindje. Ik ben al boven de veertig dus we hebben IUI overgeslagen. Heb de stimulatiefase voor de eerste ronde IVF achter de rug, begin november de eerste terugplaatsing. Enorm spannend en intens proces vind ik.
één maand geleden
Reactie op EN87
Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.. zij gaan veel dieper kijken w ...
Ja ik merk vooral dat op het moment dat je weer gestart bent met het traject dat je echt geleefd wordt. Vooral omdat je echt van ziekenhuis afspraak naar ziekenhuis afspraak leeft.
Maar juist daarom wel fijn dat veel mensen van onze situatie weten, want op het werk hebben ze aan 1 woord genoeg en weten ze hoe of wat.
één maand geleden
Reactie op Mwwi
Wat veel zeg! Dat is wel heel fijn. Spannend het afwachten! Ik heb ook endo ...
Nee (nog) niet.. iedere weekend denk ik; ja ik moet toch even huisarts bellen! En dan begint de werkweek weer en dan ben ik afgeleid en denk ik ach laat maar 🙈
Ergens wil ik heel graag weer naar een poh, maar heb nu een andere huisarts. Dus dan heb ik weer een nieuwe poh, daar heb ik dan weer niet zoveel zin in 🙈