27 Reacties

4 jaar geleden

Geen idee wat gek zeg! Maar wanneer heb of had je je nod?

4 jaar geleden

Reactie op elle123

Geen idee wat gek zeg! Maar wanneer heb of had je je nod?
Ben nog steeds niet ongesteld heb normaal 38 dagen cyclus zit nu al op 45 dagen maar heb miskraam gehad in december maar ik testen zondag negatief en maandag positief

4 jaar geleden

Door een blaasontsteking maak je geen hcg aan dus daar kan een test niet positief van zijn. Een test wordt alleen positief als je hcg in je lichaam hebt. Waarom zegt de huisarts dat je niet zwanger bent? De hoeveelheid hcg kan per vrouw nogal verschillen tijdens de zwangerschap, de marges zijn enorm (https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/het-zwangerschapshormoon-hcg/ ). Ik zou een afspraak met een verloskundige maken als ik jou was, je testen lopen mooi op.

4 jaar geleden

Je bent gewoon zwanger. Bacterieen maken je test niet positief hahaha

4 jaar geleden

Bacteriën niet, maar de grote hoeveelheid eiwitten in je urine ten gevolge van de ontsteking kunnen je test onnauwkeurig maken. Doe alsjeblieft je onderzoek voor je hierop reageert. Dit is gewoon gemeen, iemand die zo'n dingen vraagt mag je geen valse hoop geven. Tatje, als je blijft twijfelen vraag je best een bloedtest aan je huisarts.

4 jaar geleden

Reactie op Popo

Bacteriën niet, maar de grote hoeveelheid eiwitten in je urine ten gevolge ...
In zon prille zwangerschap, wat dit zou zijn, heeft dat absoluut geen invloed op een HCG test!

4 jaar geleden

Reactie op Popo

Bacteriën niet, maar de grote hoeveelheid eiwitten in je urine ten gevolge ...
Dan blijf je een tuurtest houden en dan loopt de test absoluut niet op.

4 jaar geleden

https://www.huisartshelmond.nl/content/view/135/36/ Lijkt me vrij duidelijk. Ik zeg ook niet dat ze niet zwanger is heh. De kans is gewoon heel reëel dat ze die positieve testen heeft door de blaasontsteking en niet zwangerschap. En dan stellen: je bent sowieso zwanger! Nee, kan echt niet. En het idee van een oplopende test kan zeker wel verklaard worden door die blaasontsteking. Eiwitten interfereren met de test: hierdoor wordt deze inherent onbetrouwbaar. Je mag ook geen dosis-respons van HCG verwachten van zo'n test. Dat is een beetje basis wetenschap vrees ik. Geen resultaat interpretatie van een test die niet voldoet aan de condities waarin je hem hoort te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Popo

Ja rare is ik had vorige week al lichten blaasontsteking maar ze wilde afwachten daarbij testen ik zondag nog negatief op zwangerschap en nu 2 dagen later positief en ook niet ongesteld geworden

4 jaar geleden

Je bent zeker zwanger... Ik had een blaasontsteking en ook positief getest maar was echt positief. Je kan een blaasontsteking hebben door de zwangerschap

4 jaar geleden

Je bent zeker zwanger... Ik had een blaasontsteking en ook positief getest ...
Maar waarom bij huisarts wel negatief op zwangerschap en thuis positief dat snap ik niet en maakt me onzeker

4 jaar geleden

Reactie op Tatje1988

Maar waarom bij huisarts wel negatief op zwangerschap en thuis positief ...
Je bent niet 'zeker' zwanger zoals sommigen hier zeggen, maar de kans is er zeer zeker dat je wel zwanger bent. Zeker het feit dat je overtijd bent helpt daarbij. Aangezien de stick test nu niet betrouwbaar is zou ik bij de huisarts echt aandringen op een bloedtest. Ik zou duidelijk maken dat je er echt mee inzit en het op je gemoed werkt. Een goede arts zou dan gewoon een bloedtest doen. Ik hoop echt dat je positieve test echt door HCG was en niet door interferentie van je blaasontsteking 🤞🤞!

4 jaar geleden

Reactie op Tatje1988

Maar waarom bij huisarts wel negatief op zwangerschap en thuis positief ...
Wat was de HCG waarde in je bloed? Nogmaals die kan enorm fluctueren en is niet bij elke vrouw hetzelfde. Zie hier de marges van de waardes in een vroege zwangerschap: 3 weken 5 – 50 4 weken 5 – 426 5 weken 18 – 7,340 Ik zou echt aandringen op een (nieuwe) bloedtest.

4 jaar geleden

Reactie op Miek_

Wat was de HCG waarde in je bloed? Nogmaals die kan enorm fluctueren en is ...
Ik heb geen bloed test gehad maar urine test en thuis testen zijn wel positief

4 jaar geleden

Reactie op Tatje1988

Ik heb geen bloed test gehad maar urine test en thuis testen zijn wel posit ...
Dan zou ik een nieuwe afspraak met de huisarts maken en aandringen op een bloedtest.

4 jaar geleden

Hm ik weet wel dat er bij een blaasontsteking sprake is van eiwitten in je urine, dit kan volgens mij ook zo’n test beïnvloeden. Evt vragen om een bloedtest?

4 jaar geleden

Sorry, dat kwam er botter uit dan ik bedoelde! Maar anders ook uitleg aan je HA vragen?

4 jaar geleden

Reactie op Tatje1988

Ben nog steeds niet ongesteld heb normaal 38 dagen cyclus zit nu al op 45 ...
Weet je inmiddels al iets meer?

4 jaar geleden

Hoi hoi thnx voor bericht ja ben inmiddels 8 weken hartje klopte afgelopen vrijdag maar ben nog zeer bang straks weer een echo half 5 dus ben benieuwd 🙈

4 jaar geleden

Hoi! Ik zit in het zelfde schuitje. Ik heb over drie dagen mijn NOD en al positief getest. Ook heb ik een kuur voor mijn blaasontsteking ik ben hier heel gevoelig voor en heb dit regelmatig. Gister voor check up ( last van me nieren ) naar de dokter geweest en die zei dat het niet uitmaakt of je blaas ontsteking hebt of die medicijnen slikt er voor. Zwanger is zwanger. Moet van haar wel wachten tot me NOD dan testen en terug bellen.