10 Reacties
3 jaar geleden
Ik ken het gevoel, maar het is bij ons juist omgekeerd. Ik vind het voorlopig wel goed zo, maar m鈥檔 man zou wel een 4e willen nog.
Als je man echt heel stellig er in is dat er geen 3e hoeft te komen, waarom gebruikt hij dan zelf geen voorbehoedsmiddelen? Het is even goed zijn verantwoordelijkheid. Vind ik altijd heel bijzonder, alsof het dan alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw is 馃檴.
We kunnen nu niks zeggen over een mogelijke zwangerschap, dat zal de tijd uit moeten wijzen. Ik denk zelf dat het vrij laat is.
3 jaar geleden
Als je man geen kind meer wilt, maar jij wel dan lijkt het me verstandig om daar gesprekken over te voeren. En misschien zo lang jullie het nog niet eens zijn over wel/geen kind na te denken over het gebruik van anticonceptie. Van zijn kant niet slim om onbeschermd seks te hebben wanneer hij geen kind meer wil.
Er kan veel spanning en stress ontstaan wanneer er een zwangerschap ontstaat en een van de twee geen kind wilt. Die stress is niet prettig voor jullie relatie, voor de jullie kinderen en voor het ongeboren kind. In sommige gevallen houdt een relatie stand, maar soms gaan mensen hier ook door uit elkaar.
Zelf ben ik ook van mening dat zowel vader als moeder erachter moeten staan om een kindje te verwelkomen. Dat is voor een kind wel zo prettig.
Succes met de gesprekken. En ik zou je wel even de kans op zwangerschap en anticonceptie goed bespreken met hem
3 jaar geleden
Mijn man wilde ook absoluut geen 3e. Maar toch was mijn wens zo groot dat ik hem heb gevraagd erover na te denken en niet gelijk de deur voor mij dicht te gooien.
Dit heeft die een aantal maanden gedaan en ben nu 39 weken zwanger van nummer 3.
Voor hem hoefde het niet perse, en waren 2 kindjes ook helemaal prima
Maar omdat mijn wens zo groot was wilde die ook wel voor een 3e gaan.
Ik vind als je man nee zegt die ook zn verantwoording moet nemen kwa het veilig vrijen.
Anders kom je misschien dadelijk in een situatie dat die bijv mocht het zover komen en je toch zwanger raakt hij je dwingt tot abortus of iets dergelijks. Of je een hoop stress in je relatie krijgt 馃槉
3 jaar geleden
Wat een snelle reacties, super fijn. Gelukkig weet mijn man dat er evt een zwangerschap kan ontstaan. Hij zou er dan ook wel vrede mee hebben zo is hij wel. Hij weet ook dat een 3e mijn wens is dus gesprekken er al genoeg over gehad samen. 3 vind hij wat onpraktisch. We hebben het toch goed nu? Dochter en zoon, nou wat ik je nog meer. Hij snapt mij ook heel goed gelukkig. En inderdaad normaal gebruiken we voorbehoedsmiddelen alleen nu ging het wel iets te snel en nu denk ik ook van als er een zwangerschap mag onstaan dan had het ook zo mogen zijn. We gaan het zien en afwachten tot de menstruatie evt begint eind deze maand...
3 jaar geleden
Reactie op Sharon-05
Wat een snelle reacties, super fijn. Gelukkig weet mijn man dat er evt een ...
Fijn dat je man er zo in staat en zijn verantwoordelijkheid neemt, mocht het zo zijn 馃槉
3 jaar geleden
Reactie op Sharon-05
Wat een snelle reacties, super fijn. Gelukkig weet mijn man dat er evt een ...
Dan is de deur blijkbaar nog niet helemaal gesloten. Misschien als jullie jongste wat ouder is...
3 jaar geleden
Misschien zonde om hierover te piekeren zolang je niet weet of je zwanger bent? Wel goed om te bespreken met je partner. Als hij 茅cht geen derde kindje wil, is het niet zo heel slim om onveilige seks te hebben? Tenzij hij dus niet zo zeker is en het op z'n beloop wil laten. In dat geval kan jij juichen en is het fijn om te weten! Ik wilde heel graag 3 of 4 kindjes. Mijn man vond het na 2 genoeg. En toch nam hij geen initiatief voor anticonceptie en nadat we dat besproken gaf hij aan te twijfelen en het best wel op z'n beloop te willen laten, maar het gewoon erg spannend te vinden na twee gezonde kindjes .. uiteindelijk zwanger geraakt en hij had tranen van geluk!