30 Reacties

6 jaar geleden

Wat rot voor je.. heb zelf 2 keer op dezelfde manier een miskraam gehad 1keer ook met pillen vond het een natuurlijke manier pijn viel me alles mee alles zat er na de eerste week nog een beetje in me baarmoeder dus moest ik de overige pillen gebruiken als het dan naar een week nog zou zitten zou ik gecuretteerd moeten worden dat was niet het geval maar heb nog 4 weken nagebloed en daarna werd ik netjes ongesteld en konden we weer aan onze droom beginnen toen werd ik 4 maanden daarna eer zwanger ook deze zwangerschap ging niet goed en heb toen gekozen voor een curretage en heb daar nooit spijt van gehad heb een week gebloed kon die na sleep en onzekerheid van die pillen niet nog un keer aan hoop dat je hier iets aan hebt heel veel sterkte met het verlies

6 jaar geleden

Ik had ook een lege vruchtzakje en ik ging voor een curretage.. ik vond het stress en verdriet te veel en wilde niet weken wachten.. ik heb nergens last van gehad en paar weken na mijn curretage was ik alweer zwanger. Ben nu 10+5 weken zwanger. Veel sterkte

6 jaar geleden

Ik heb medicatie gehad, heel heftig/pijnlijk maar uiteindelijk minder risico op beschadiging aan de baarmoeder. Dat was ook mijn voornaamste reden om dit te doen. Liefs🌸

6 jaar geleden

Hoi, Bovenstaande topic is van mij maar heb een nieuw profiel gemaakt omdat ik de topics en echo foto’s van de geboorteclub september niet kon handelen. Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en uitgelegd dat ik niet wil en kan wachten tot het natuurlijk komt aangezien ik al 2 weken met kl*te gevoel rond liep en voorgevoel had dat er niets in me vruchtzakje groeide. Ik heb nu een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis en zij nemen contact met mij op om een afspraak te plannen zodat ik al mijn vragen kan stellen en eventueel keuze maak tussen de “pillen” of curettage. Voor nu nijg ik naar de pillen omdat curettage littekenweefsel kan geven wat nadelen kan hebben op nieuwe zwangerschap. Echter vraag ik mij nu weer af, is het verstandig om tijdens de pillen alleen te zijn? Ik zit namelijk in een situatie dat ik ruim 200 km van mijn familie woon en mijn vriend internationaal chauffeur is en enkel zaterdagochtend tot zondag avond thuis is. Ik kan deze vraag wel aan de gynaecoloog vragen, maar ben bang voor standaard antwoorden waardoor ik weer genijgt raak om het tegen mijn wil in natuurlijk laat komen.

6 jaar geleden

Hoi, Bovenstaande topic is van mij maar heb een nieuw profiel gemaakt omda ...
Ik heb de eerste 2 keer een curretage gehad en de volgende 2 keer de pillen genomen. Met de pillen ben je beter niet alleen thuis. 1 keer had ik er amper last van ( heeft ook niet gedaan wat zou moeten) en ook 1 keer veel pijn ervaren met de pillen. Ik voel die heel flauw ook. Mijn gynaecoloog zei dat ik de eerste 48u niet alleen mocht zijn.

6 jaar geleden

Ik heb in oktober een miskraam gehad en toen ook gekozen voor pillen. De reden die wonder2020 geeft was ook mijn reden om te kiezen voor pillen in plaats van curretage. Afwachten was voor mij ook geen optie. Ik vond het geen fijn idee dat iets al twee weken levenloos in mij zat en na wat onderzoek op internet las ik verhalen dat het soms weken kon duren voordat het eruit kwam.. Destijds kreeg ik 2 keer 4 pillen mee. Ik moest een dag 4 achter elkaar 'in doen' en na 24 uur later de andere 4. Ik heb ze ook ingedaan op het moment wanneer mijn vriend er was en daar was ik wel heel blij mee. Ik heb best wel erge buikpijn gehad. Het is dan fijn wanneer iemand je even een warme kruik o.i.d. kan maken. De pijn begon bij mij een paar uur na het nemen van de pillen. Naarmate het bloeden op gang kwam nam de pijn wel snel af. Het verschilt wel heel erg per persoon. Ik heb ook verhalen gelezen van vrouwen die haast nergens last van hadden na het nemen van de pillen. Succes met het maken van je keuze!

6 jaar geleden

Net terug van de gynaecoloog. Ik heb cytotec gekregen. Andere naam maar zelfde als misoprostol. De gynaecoloog raadde het sterk af om de tabletten te gebruiken als ik alleen ben. Dus mijn vriend heeft zijn werk gebeld en eerlijk verteld wat er aan de hand is en ze zijn hem nu met een noodauto halen en komt naar huis. Vanavond laat zullen wij dus beginnen met de tabletten.

6 jaar geleden

Net terug van de gynaecoloog. Ik heb cytotec gekregen. Andere naam maar ze ...
Deze heb ik ook genomen. Een helse tijd voor jullie... weinig dat ik kan zeggen, zoek steun bij elkaar.

6 jaar geleden

Net terug van de gynaecoloog. Ik heb cytotec gekregen. Andere naam maar ze ...
Wil je een tip geven om de pillen niet in de avond te nemen , maar in de ochtend . Want anders denk ik dat je niet zal slapen. Sterkte met alles weet wat het is! 🌺

6 jaar geleden

Deze heb ik ook genomen. Een helse tijd voor jullie... weinig dat ik kan ze ...
Hoe raar het ook klinkt, maar de gynaecoloog die ik had heeft mij echt heel erg al geholpen met mijn verdriet. Of dit komt omdat we beiden Limburgers zijn die 200 km buiten Limburg verhuist zijn.. Geen idee.. Maar hij heeft mij alles piep fijn goed uitgelegd, zodra hij zag dat ik afdwaalde begon die opnieuw. Hij zij mij ook eerlijk dat mijn lichaam al bij 5 weken is gestopt met de zwangerschap en raadde mij ook echt af om direct curettage te doen omdat ik enkel leeg vruchtzakje heb dus nog geen vruchtje. Ook dacht hij al in oplossingen omdat deze miskraam mij zwaar gevallen is omdat mijn vriend weinig thuis is en wij op jaarbasis zo weinig kansen hebben omdat je je eisprong niet zomaar even kan verschuiven. Vanaf ik de spreekkamer uitliep tot aan nu heeft er geen traan meer gevloeid, terwijl ik vanaf gistermiddag 16.30 tot vandaag 14.00 non stop gehuild heb. Maar het is toch me aller eerste keer dat ik zwanger was en een miskraam heb, dus ik weet natuurlijk niet hoe ik mijn emoties ga ervaren zodra de pillen hun werk gaan doen.

6 jaar geleden

Reactie op Liesje8

Wil je een tip geven om de pillen niet in de avond te nemen , maar in de oc ...
Ik slaap al sinds ik het voorgevoel had dat het niet goed ging niet tot nauwelijks. Dit is ondertussen al ruim 2 weken. En omdat wij komend weekend zaterdag groot familie feest hebben wil ik niet het risico nemen dat ik dan thuis lig met hevige krampen. Natuurlijk gaat dit voor want dit was ons eigen groeiende familie. Maar we hebben er bewust voor gekozen om het vanavond te doen en risico nemen dat we de nacht niet slapen.

6 jaar geleden

Ik slaap al sinds ik het voorgevoel had dat het niet goed ging niet tot nau ...
Ik snap het, ik had erna ook geen plannen dus ik kon ze toen nemen. Ik was erg opgelucht toen het weg was , ook verdrietig , boos . Sterkte!

VRIEND

6 jaar geleden

Hey, wat een herkenbare situatie, woorden schieten tekort op zulke momenten ☹️🌹 Maar neem de pillen inderdaad niet vanavond, wacht echt tot morgen ochtend. 1. Om toch vanavond een dappere poging te nemen tot wat slaap. 2. Als de pillen beginnen te werken, kan het veel op het toilet zitten zijn. Ook al kan het 'meevallen' qua verloop, het is en blijft intense gebeurtenis. Dus heel fijn dat je partner richting huis komt. Ik hoop dat het naar omstandigheden rustig zal verlopen, meestal is dit ook het geval. Als je de dag(en) erna toch krampen blijft ervaren met relatief veel bloedverlies, zeker met de gynaecoloog bellen. Heel veel sterkte ❤️

6 jaar geleden

Gisterenavond 20.30 de eerste 4 tabletten ingebracht. Na 1 uurtje kreeg ik lichtelijk buikpijn/krampen. Rond 22.30 werd het extreem en dacht ik, nu moet ik naar de wc want alles komt eruit. Maar ik heb enkel mijn volledige darmenstelsel geleegd. Mijn vriend heeft een warme kruik gemaakt en ben vervolgens als een blok in slaap gevallen. Vanmorgen 20.30 wakker en sindsdien buikpijn/krampen die goed te handelen zijn en heel licht en dun bloedverlies. Buikpijn en bloedverlies is minder als een gewone menstruatie. Dus ik wacht af. Zie best wel op tegen de volgende 4 tabletten vanavond 😢

VRIEND

6 jaar geleden

Ow bah.. zit even te denken welke medicatie ik toentertijd had, naam klinkt bekend, maar heb geen idee meer... Ik kreeg toentertijd ook na 1,5u krampen, uurtje later bloedingen, die zo'n 5u aanhielden. Vruchtje was er toen wel uit. Moet je 24u wachten tot de volgende toediening? Pff leef met je mee hoor..❤️

6 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Ow bah.. zit even te denken welke medicatie ik toentertijd had, naam klinkt ...
Ik heb cytotec! En volgens de gebruiksaanwijzing moet ik inderdaad 24 uur wachten. Bij mij is het er nog niet uit! Het lijkt me raar als het eruit is want mijn menstruaties zijn erger als wat ik nu verlies.

VRIEND

6 jaar geleden

Ik heb cytotec! En volgens de gebruiksaanwijzing moet ik inderdaad 24 uur ...
Nee denk ook niet dat het eruit is ☹️

VRIEND

6 jaar geleden

Hey dre-ann, hoe is het vannacht gegaan? Liefs

6 jaar geleden

Mijn gynaecoloog raadde me aan om af te wachten. Ik heb toen wel een datum voor curretage of pillen vast gezet, voor het geval het me te lang zou duren. Uiteindelijk moest ik op oudejaarsavond zo hard lachen, dat het eruit is gekomen..

6 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Hey dre-ann, hoe is het vannacht gegaan? Liefs
2e dosis was een hel! 20.30 ingebracht, direct lekker naar bed gegaan. Direct in slaap gevallen en hele nacht lekker doorgeslapen. Hoe ik wakker werd en na beneden liep op de trap enorme krampen. Eenmaal beneden haalde ik de wc niet eens binnen no time me hele maand verband en onderbroek etc vol. Toen ben ik ook het vruchtzakje verloren. Heb nog aantal uren enorme krampen en extreem bloedverlies gehad. Laat in de middag gingen de krampen weg en nu weer gewoon normaal bloedverlies. Sorry voor de smerige details 🙈